• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Moet zoektermen steeds 2 keer invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud Muschter

Junior lid
Lid geworden
7 dec 2013
Berichten
55
Waarderingsscore
6
Beste mensen,

Sinds geruime tijd moet ik een zoekterm in mijn pc steeds 2 keer invoeren voordat ie 'pakt'. Mijn platform is nog Windows 7. Ik gebruik Google Chrome. Als ik in de Bladwijzerbalk bijvoorbeeld 'buienradar' aanklik, is het systeem even bezig, zie ik boven in de statusbalk. Vervolgens staat alles weer in uitgangspunt. Klik ik 'buitenradar' opnieuw aan, dat gaat de website van buienradar open. Maar het verschijnsel doet zich ook elders voor. Als ik bijvoorbeeld in Acrobat Reader een bestand heb geopend, en rechtsbovenin de grootte van het scherm wil veranderen, bijvoorbeeld naar 30%, dan moet ik dat 2 keer doen voordat de gekozen actie wordt uitgevoerd. Heeft iemand een idee waar dit door kan ontstaan? Dank voor jullie reacties.
 
Hallo,

Dat is wel een bijzonder gebeuren, ik heb dit eigenlijk nog nooit gehoord.
Het kan zijn dat er een fout is ontstaan door een update van Windows.
Ook zou je Chrome eens kunnen resetten, om te kijken of dat nog verschil geeft.
Scan ook eens met Malwarebytes om te kijken of het niet is veranderd door een virus.
www.malwarebytes.org kies hier voor gratis downloaden.

Heb jij geen interesse om te upgraden naar Windows 10? Kan nog steeds gratis.
Dit kan zelfs met behoud van de standaard Windows 7 uiterlijk, door gebruik van Classic Shell.
 
Google Chrome resetten naar de fabrieksinstellingen.

Klik rechtsbovenin het scherm op de drie puntjes om het menu te openen.
Klik hier op instellingen en scroll helemaal naar onderen.
Klik hier op “Geavanceerde instellingen weergeven…“.
Scroll wederom helemaal naar onderen en klik op de knop instellingen resetten.
Vink de optie “Help Google Chrome beter te maken door instellingen te melden” eventueel uit.
Klik hierna op de knop resetten om Google Chrome ter te zetten naar de fabrieksinstellingen.
 
Laatst bewerkt:
Google Chrome resetten naar de fabrieksinstellingen.

Klik rechtsbovenin het scherm op de drie puntjes om het menu te openen.
Klik hier op instellingen en scroll helemaal naar onderen.
Klik hier op “Geavanceerde instellingen weergeven…“.
Scroll wederom helemaal naar onderen en klik op de knop instellingen resetten.
Vink de optie “Help Google Chrome beter te maken door instellingen te melden” eventueel uit.
Klik hierna op de knop resetten om Google Chrome ter te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Dank voor je reactie. Ik had even moeten vermelden dit ik dit al gedaan had, en ook de geneste structuur van de Bladwijzerbalk opgeheven, door dit helemaal te verwijderen, en de backup van de favorieten terug te zetten. Maar toch blijft het zich voordoen.
 
. . . Als ik bijvoorbeeld in Acrobat Reader een bestand heb geopend, en rechtsbovenin de grootte van het scherm wil veranderen, bijvoorbeeld naar 30%, dan moet ik dat 2 keer doen voordat de gekozen actie wordt uitgevoerd.
Is dat de losse Acrobat reader ? Dus niet iets in je Google Chrome browser ? Want dan zit het in Windows zelf (Ik las dat te laat).
Dan zou ik een virus expert raadplegen om eens wat scans op je systeem los te laten.
 
Ik neem aan dat je weet dat Windows 7 niet meer wordt ondersteund en het dus een groot risico loopt op virussen? Hopelijk doe je geen bankzaken op die computer.
 
Is dat de losse Acrobat reader ? Dus niet iets in je Google Chrome browser ? Want dan zit het in Windows zelf (Ik las dat te laat).
Dan zou ik een virus expert raadplegen om eens wat scans op je systeem los te laten.
Klopt, het is een losse Acrobat Reader. Dank.
 
Ik neem aan dat je weet dat Windows 7 niet meer wordt ondersteund en het dus een groot risico loopt op virussen? Hopelijk doe je geen bankzaken op die computer.
Hou ik rekening mee. Dank.
 
Je kunt eens de scan laten lopen uit mijn bericht 2.
Klik daar op de blauwe letters en kies voor gratis downloaden.
 
Je kunt eens de scan laten lopen uit mijn bericht 2.
Klik daar op de blauwe letters en kies voor gratis downloaden.
Heb zonet Malwarebytes geïnstalleerd. Heb flink wat in quarantaine kunnen zetten. Maar helaas heeft het programma ook de toegang tot mijn IOBit Advanced System Care-programma onmogelijk gemaakt, en ook IOBit Malware Bytes. Ik moest een systeemherstel uitvoeren om alles weer goed te krijgen. Maar het was de poging waard, hoor.
 
Iobit kun je beter verwijderen.
Want die kopieert programma's en maakt ze dus niets zelf, die ook niet eens zo goed werken. Zoals je kunt zien heeft hij ook Malwarebytes nagemaakt. Dat is ook de reden dat Malwarebytes Iobit eraf gooit.
 
Het verschijnsel dat ik steeds 2 keer een zoekterm moet invoeren voordat die in mijn pc 'pakt', doet zich breed voor. Ook wanneer ik bijvoorbeeld in Mapsource kies voor Beeld, Weergeven in Google Earth, moet ik 2 keer die actie uitvoeren. De eerste keer wordt die genegeerd.
 
Als jij graag geholpen wil worden, zal je toch zelf dingen moeten aanpassen.
Want als Malwarebytes veel rommel vindt, kan dat dus betekenen dat er ook fouten in jou Windows kunnen zitten, waardoor jou probleem mogelijk is ontstaan.

Mijn advies verwijder alles van Iobit, want er zijn genoeg goede en gratis opties te krijgen, zoals

Maar als je daar niets voor voelt, dan geef ik het op.
Want dan wordt het trekken aan een dood paard.
 
Dat Advanced System Care beloofd heel, maar zet zoveel services in Windows, dat Windows juist daardoor langzamer wordt.

Iobit maakt overigens niks zelf en haal alle software bij anderen, verbouwt het een beetje om er een Iobit jas aan te geven en dat is het.
En mocht je denken dat Iobit de andere software makers bedankt, echt niet.
Mijn advies is altijd Iobit geheel uit Windows te verwijderen; bovendien verdenk ik Iobit ervan te spioneren.

In het verleden heb ik ook Iobit spyware gevonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan