• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Monitor met groene tint

Status
Niet open voor verdere reacties.

DouweS

Nieuw lid
Lid geworden
20 sep 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
1
Goeie dag,

Ik heb laatst een flatron ips237l monitor van LG gekregen van een vriend, omdat de monitor een groene tint heeft. Mijn vriend kon het probleem niet oplossen en nu heb ik zelf even gekeken maar ik kom er ook niet uit. Het gehele scherm is groenig en ik heb al gekeken of het aan de hdmi kabel of mijn computer ligt, maar dit is volgens mij beiden niet het geval aangezien ik meerdere kabels heb geprobeerd en de monitor op meerdere computers heb aangesloten. Het probleem bleef helaas bestaan. Ik heb ook wat gerommeld in de kleur instellingen van de monitor zelf, maar hiermee lukte het mij ook niet het probleem te verhelpen. Zou er nog een oplossing zijn of is de monitor domweg kapot?
 
Indien het op een andere videokaart/PC ook zo is en bij opstarten ook en een color reset wil niet dan zit het in de monitor zelf.
Je kunt eventueel ook de kleurinstellingen van de grafische kaart zelf nog proberen.
 
In de elektronica van het scherm is waarschijnlijk het rode kanaal defect geraakt.
Hoe en wat ? daar kom je moeilijk achter zonder kennis en de service manual, en een reparatie zal waarschijnlijk te duur zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan