• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Monitor ontvangt geen signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordy2

Nieuw lid
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik heb onlangs de volgende computer gekocht: https://www.bol.com/nl/p/lenovo-ide...-desktop/9200000087765054/?s2a=#product_title

Bij de specificaties staat dat deze computer alleen een HDMI uitgang heeft, dus nu heb ik een HDMI-kabel gekocht om mijn monitor, deze: https://iiyama.com/gb_en/products/prolite-e2483hs-b3/, erop aan te kunnen sluiten.
Alleen na dit gedaan te hebben ontvang mijn monitor nog steeds geen signaal, waar zou het probleem aan kunnen liggen en wat kan ik het best doen?
 
Welke heb je dan?
Want die je linkt heeft 2 HDMI uitgangen, eentje via de GPU en moederbord en de andere via de grafische kaart.

I
 
Volgens Tweakers:

Video uit 3x DisplayPort, HDMI, VGA (D-Sub)
 
Is dit niet gewoon een 15-pins D-sub dan? Je kunt de monitor toch ook met een VGA-kabel aansluiten?

5af8282052217-15-pins_D-sub.jpg
 
Welke heb je dan?
Want die je linkt heeft 2 HDMI uitgangen, eentje via de GPU en moederbord en de andere via de grafische kaart.

I

Ik heb de uitgang gebruikt die het meest op een USB-poort lijkt. De andere twee zijn iets groter en hebben ruimte voor stekkers met pinnetjes, maar ik dacht dat die nu juist niet zouden werken en daar past de HDMI kabel die ik nu heb ook niet in.

Ik heb hiervoor ook een andere monitor kabel aansluiting geprobeerd een blauwe met 15 pinnetjes maar die deed ook niks.
 
Ik heb inderdaad eerst die blauwe geprobeerd die je hebt omcirkelt, die deed niks. Nu heb ik een HDMI kabel gekocht en die heb ik in de ingang recht daaronder gestopt, maar nu ontvangt het beeld nog steeds geen signaal.
 
Er steekt niet toevallig nog een extra videokaart in een slot in je systeem? Want dan werkt onboard niet.
 
Ik heb geen flauw idee, ik heb hem zo kant en klaar gekocht. Ik neem aan dat er in zit wat er bij de specificaties vermeld wordt?
 
Er moet een extra videokaart in die machine zitten - de processor zelf heeft geen ingebouwde videokaart.
 
Oke, ik zie 3 uitgangen achterop zitten. Een 15 pin uitgang (die bleek niet te werken) een HDMI uitgang, die werkt dus ook niet en een 9 pin uitgang, is dat dan de gene die ik moet hebben?

Want de specificaties vermelden een HDMI poort? En mijn monitor heeft ook geen 9 pin ingang die ik kan gebruiken?
 
Ik heb de uitgang gebruikt die het meest op een USB-poort lijkt. De andere twee zijn iets groter en hebben ruimte voor stekkers met pinnetjes, maar ik dacht dat die nu juist niet zouden werken en daar past de HDMI kabel die ik nu heb ook niet in.

Ik heb hiervoor ook een andere monitor kabel aansluiting geprobeerd een blauwe met 15 pinnetjes maar die deed ook niks.
Als je nu eens aangeeft welke PC je hebt aangeschaft.

In je link staat er eentje met een videokaart en daar dien je de HDMI van te gebruiken en die lijkt geen meter op een USB poort.
En die VGA aansluiting sowieso niet gebruiken, ook die HDMI daar niet, die zijn van de onboard en dan is het onzin die te gebruiken als je een videokaart erin hebt.
 
Ik heb letterlijk de PC aangeschaft via Bol.com welke link ik je gaf. Dat was het laatst beschikbare exemplaar, vandaar dat er nu waarschijnlijk staat dat het niet meer beschikbaar is.

Waarschijnlijk is de foto anders omdat ik in plaats van een Intel Core i5 - 1128 GB opslag - NVIDIA GeForce GTX 1050 TI
ben overgegaan naar AMD Ryzen 5 - 1256 GB opslag - AMD Radeon RX 570

9200000087765054_4.jpg


Ik heb dus de 15 pin aansluiting die je hierop ziet, en de HDMI aansluiting die je recht daaronder ziet en dan zit er nog een 9 pin aansluiting bij die niet op deze foto te zien is.
Waarschijnlijk dat ik die dan moet gaan gebruiken. Nu is mijn probleem dat mijn beeldscherm geen 9 pin aansluiting heeft en ik een HDMI kabel heb gekocht. Is een manier om mijn computer de HDMI aansluiting te laten gebruiken, en zo niet is er dan een HDMI naar 9-pin converter die ik kan gebruiken of moet ik een nieuw beeldscherm kopen?

Ik wil ook graag weten hoe de 9-pin aansluiting officieel wordt genoemd.
 
je dient volgens ik kan zien een verloop stukje aan te sluiten (groene kader)zodat je vga kunt gebruiken..

5af840b622654-Ashampoo_Snap_zondag_13_mei_2018_15h38m45s_001_.png
 
Dank!! Helemaal over het hoofd gezien dat daar beneden ook nog aansluitingen zaten. Bij het Rode kader waren dus 3 verschillende aansluitingen waaronder HDMI, die werkte allemaal niet, maar de HDMI in het groene kader wel!

Probleem opgelost, bedankt iedereen ook voor de moeite.
 
Misschien denk ik te simpel. Volgens de foto hierboven heb je een VGA en HDMI aansluiting. In de specs van uw monitor heb je ook een VGA en HDMI aansluiting. Het lijkt mij gewoon een kwestie om in het menu van uw scherm de juiste aansluiting te kiezen.
 
In het groene kader heb je een DVI aansluiting, daar heb je verloopstukjes voor HDMI naar DVI, €7.99 in media markt in Antwerpen.
Ik ben dus te laat:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan