• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies monitor resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

HoBBEL

Nieuw lid
Lid geworden
9 sep 2018
Berichten
4
Waarderingsscore
0
kan monitor resolutie niet instellen op 1280x720 of 2560x1440 voor AOC monitor op DVI in windows 10
 
Wat zijn merk en type van de monitor welke jij gebruikt?
 
dit is mijn beeldscherm.

Monitor
Naam Q2577W on Microsoft Basic Display Adapter
Huidige resolutie 1280x1024 pixels
Werkresolutie 1280x1024 pixels
Status Ingeschakeld, Primair
Monitorbreedte 1280
Monitorhoogte 1024
Monitor Bpp 32 bits per pixel
Monitorfrequentie 64 Hz
Apparaat \\.\DISPLAY1\Monitor0
Intel Microsoft Basic Display-adapter
Fabrikant Intel
Model Microsoft Basic Display-adapter
Apparaat-ID 8086-3E92
Subfabrikant ASUStek Computer Inc (1043)
Huidig prestatieniveau Level 0
Versie stuurprogramma 10.0.17134.1
Aantal prestatieniveaus: 1
Level 1 - "Perf Level 0"
 
Geen wonder dat je niks kan.
De videodriver is niet geïnstalleerd en dat is raar.
 
Hier heb ik een Screenshot van wat de computer zegt, na installatie van beeldscherm CD.
Ik heb een idee wat het probleem kan zijn, n.l. de drijver is 32bit en dat vreet windows 10 64bit niet.
Op het moeder board heb ik alleen DVI & HDMI.
Op D-sub op mijn oude computer werkte het wel in breedbeeld nu alleen 4:3, dus maar een deel van het scherm.
Bij AOC kan ik geen update's vinden, dus is de vraag hoe krijg ik dit goed?????
 

Bijlagen

  • 00-Screen Shot 09-11-18 at 03.12 PM 001.PNG
    00-Screen Shot 09-11-18 at 03.12 PM 001.PNG
    181,7 KB · Weergaven: 5
voor de Q2577W zag ik geen driver vermeld staan echter wel voor de Q2577PWQ mogelijk dat deze dus ook gewoon geschikt is voor de Q2277W.
*ik zie ook dat jij dringend je systeem dient bij te werken ...tot build 17134.254
 
Laatst bewerkt:
Monitoren hebben geen drivers, alleen kleurprofiel en een informatiefile die Windows nodig heeft en ook "vreet" een 64 bit OS 32 bit software maar dat is hier helemaal niet van toepassing.
Die kun je gewoon gebruiken.
https://eu.aoc.com/nl/products/q2577pwq/support

Drivers voor de grafische kaart dienen wel 64 bit te zijn.
 
Hier heb ik een Screenshot van wat de computer zegt, na installatie van beeldscherm CD.
Ik heb een idee wat het probleem kan zijn, n.l. de drijver is 32bit en dat vreet windows 10 64bit niet.
Op het moeder board heb ik alleen DVI & HDMI.
Op D-sub op mijn oude computer werkte het wel in breedbeeld nu alleen 4:3, dus maar een deel van het scherm.
Bij AOC kan ik geen update's vinden, dus is de vraag hoe krijg ik dit goed?????

Ik heb een gelijkaardig probleempje gehad met mijn huidige monitor. Na de eerste aansluiting bleek die alleen op een heel lage resolutie te staan zonder aanpassingsmogelijkheden. Dit kwam door de Basic Display Adapter van Microsoft. Na deze drivers van Nvidia (grafische kaart) geïnstalleerd hebben kon ik alles instellen.
 
laten we nu eerst eens kijken wat Speccy opsomt.

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan