• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Muis in google chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basgo355

Gevestigd lid
Lid geworden
23 mrt 2014
Berichten
268
Waarderingsscore
0
Ik heb dit probleem al een paar jaar, maar het irriteert me eigenlijk steeds meer.
Vandaar deze post.

Het probleem doet zich alleen voor in google chrome!

Als ik in google chrome zit wordt mijn muis constant gevolgd door een ander muistekentje van het scroll wiel (zie bijlage).
Ook is het niet mogelijk om gewoon met mijn muiswiel te scrollen in chrome. Ik heb mijzelf de afgelopen 2 jaar aangeleerd omgewoon met fast scroll te scrollen en negeer eigenlijk het tekentje, maar sinds vandaag volgt dat muistekentje mijn muis met een vertraging. En dat is natuurlijk helemaal irritant. Ik heb geen idee waar het probleem vandaan komt, maar drivers opnieuw installeren was niet de oplossing.

In de bijlage zie je alleen het tekentje naast mijn muis omdat normaal je muis verdwijnt als je knipprogramma gebruikt, dat tekentje verdwijnt dus niet.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 

Bijlagen

  • muistekentje.JPG
    muistekentje.JPG
    76,9 KB · Weergaven: 25
Hallo Bas, dat is inderdaad heel vreemd gedrag.
We gaan kijken.

Download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
 
Bedankt voor de reactie! Bij deze het logbestand.
 

Bijlagen

  • AdwCleaner[C00].txt
    1,6 KB · Weergaven: 6
Download het
51e281a62c183-Junkware_Removal_Tool_icon_Canned_1351185104.png.jpg
Junkware Removal Tool


Ga daarvoor naar


en klik daar op de linker groene downloadknop.


Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!

Opmerkingen:

  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
  • Het is raadzaam de actieve beveiligingssoftware te de-activeren, zodat mogelijke conflicten met JRT.exe uitgsloten worden.:
  • Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.
  • Dat tijdens de scan van JRT.exe tijdelijk de snelkoppelingen verdwijnen van het bureaublad, is normaal.

Junkware Removal Tool by Thisisu opstarten:

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op JRT.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op JRT.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • JRT.exe zal daarna Windows gaan scannen.
  • Deze scan kan afhankelijk van de systeemspecificaties soms vrij lang duren, wees dus geduldig.
  • Indien de scan voltooid is, zal een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch openen.
  • Voeg dit log toe in jouw volgende bericht.
 
Welke hardware?
En al gekeken of er een update is voor het touchpad indien een notebook?

Hier opgelost door een registersleutel toe te voegen, was wel in W7, maar toch.
 
Leuk probleem. Nou ja, leuk voor mij dan, omdat ik dit nog nooit ergens had gezien.
De link van Lange Pier lijkt me niet van toepassing. Waarom niet? Omdat op die website een ander teken verschijnt:

5cb48d1aa2d01-verticaal_scrollen.png
Dat is het symbool voor verticaal scrollen.

Basgo355 ziet echter dit teken:

5cb48d6068b67-scrollwiel.png
Dat is volgens mij het teken voor horizontaal scrollen.

Bij Basgo355 doet het probleem zich alleen voor in Google Chrome.
Ik heb dat tekentje gekopieerd en daarna in Google Afbeeldingen gegooid.
Op deze website had iemand hetzelfde probleem: Google Chrome - IT café Hozzászólások
Hij had het probleem ook alleen in Google Chrome.
Beetje lastig lezen, want die website is in het Hongaars. Dus de oplossing die de vraagsteller zelf vond, heb ik maar even laten vertalen:

5cb4914012e78-Ashampoo_Snap_2019.04.15_15h59m04s_001_.png


Dat is ook nog krom Nederlands, maar volgens mij moet je bij de instellingen van de muis het zijwaarts kunnen scrollen uitschakelen. Ik heb geen idee wat voor muis jij gebruikt, maar bij sommige muizen kun je zijwaarts scrollen door het scrollwieltje naar links of naar rechts te duwen. Schakel dat eens uit via de instellingen van de muis.

Kleine toevoeging: bij de instellingen van de muis ga je naar de instellingen van het wieltje. Kies daar voor een normaal scrolwiel: alleen verticaal scrollen.
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie, ik moet nogsteeds de junkware tool gebruiken, ben met allemaal dingen tegelijk bezig haha dus was er even tussendoor geschoten. Zal het vandaag of morgen doen. Ik heb een hele simpele muis met maar een paar extra knoppen, maar hij kan niet zijwaards scrollen.... dus dat kan ik verder ook niet instellen in de "mouse editor".

Heb het trouwens ook wel eens met een andere muis getest, maar dan heb ik nogsteeds hetzelfde probleem. Het gaat dan ook om een normale muis op de desktop, dus geen touchpad.
 
Sorry opnieuw voor de late reactie, maar ik heb weer tijd dus ga weer verder.

Ik heb mij gehouden aan de instructies voor de Junkware removal tool, maar ik krijg gelijk in het begin deze melding (bijlage). Is dit normaal? Ik ging voor de zekerheid niet verder, want als een restore point failed lijkt me dat niet heel gunstig.
 

Bijlagen

  • restorepointfout.JPG
    restorepointfout.JPG
    110,1 KB · Weergaven: 12
Dat is de standaard disclaimer van Junkware.
Gewoon op een toets drukken en het tool zijn werk laten doen.
 
Nee het gaat om het onderste stukje, "Restore point creation encoutered an error"
 

Bijlagen

  • restorepointfout2.jpg
    restorepointfout2.jpg
    49,2 KB · Weergaven: 8
Dat betekent enkel dat een systeemherstelpunt niet gemaakt kan worden - vermoedelijk uitgeschakeld of te weinig ruimte daarvoor.
 
Is dus niet erg als dat er niet is?
 
Misschien een stomme opmerking maar wat gebeurt er als je op het scrollwieltje drukt?
 
Hij beweegt mee met mijn muis dus dat kan niet :)
 
Ik heb de scan gerunt, dacht dat hij super lang bezig zou zijn maar dat viel tegen :joy:😅
 

Bijlagen

  • JRT.txt
    680 bytes · Weergaven: 7
HET WERKT!!!😃😃😃
 
Bedankt Abraham! Dit had ik serieus niet verwacht.
 
Heb de pc opnieuw opgestart maar nu is het probleem weer terug o_O
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan