• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Muziek plaatsen op USB stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaltaDoom

Gewaardeerd
Lid geworden
23 jun 2008
Berichten
1.008
Waarderingsscore
3
Hoi,

Hoe kan er muziek op een USB-stick gekopieerd worden maar dan wel zodanig dat de songs op een zelf gekozen volgorde worden afgespeeld. Gewoon muziek op een usb kopiëren resulteert in een alfabetische lijst songs. Dat wil ik precies voorkomen en een eigen afspeel volgorde creëren. Kan iemand mij verder helpen. Thx.

Mvg,
 
Ga je de muziek dan afspelen via Windows Media Player? Want die heeft namelijk een optie (rechtsklikken) willekeurige volgorde...
 
Hoi,

De USB- stick wordt gedeponeerd in bv een cd-player van een muziekinstallatie of in de auto. Daar staat dus geen WMP of eender welk dergelijk programma op. Vandaar mijn vraag.
 
Ik denk niet dat er direct een oplossing is voor in een cd-speler maar voor in de auto kun je gaan voor een zgn. FM-transmitter. Ik heb even voor je gewinkeld, deze is in ieder geval met shuffle..
 
Ik copieer de songs die ik wil gebruiken in een nieuwe aparte map (ik noem die "stickje") en ga de bestanden hernoemen door er vooraan een cijfercombinatie van "01-" tot "...-" aan toe te voegen (met koppelteken ertussen), zo kan ik zelf de volgorde bepalen. Is een beetje omslachtig maar werkt wel perfect.
 
dezelfde manier gebruik ik als "artstudiog" en hier heb ik een aanvulling op ..
stel je maakt een usb stick aan met meer dan 250 mp3's er op dan dien je dus een nummering toe te passen gaande van 001 tot 250 wil je meer liedjes op de stick dien je dus een nummering toe te passen van 0001 enz...
 
Ik zit even niet in de auto en speel eigenlijk nooit op deze wijze muziek af, maar ik meen mij met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te herinneren dat zowel middels mijn auto audiosysteem (multiamedia / Navi 900) ik middels het menu kan kiezen voor het random afspelen van op een device staande muziek. Ditzelfde geldt ook voor mijn home cinemacenter.

Misschien dus even het menu van de onderscheidelijke systemen doorakkeren?
 
Hoi,

Bij nader inzien blijkt er toch een methode te bestaan die songs in een door u gekozen volgorde op de stick kopieert. Eenvoudig maar tegelijkertijd omslachtig. Hoe gaat u aan de slag? Welnu, u moet één song per keer naar de stick kopiëren vervolgens een andere song enz. wel te verstaan in de door u gekozen volgorde.

Als u verschillende songs tegelijkertijd naar te stick kopieert dan krijgt u gewoon een alfabetische songlijst en dat is niet de bedoeling als u een lijst op een door u gekozen volgorden wilt hebben.

Het hele gedoe met "001 -" is dus absoluut niet nodig. Een verklaring hoe dit technisch werkt, heb ik niet.

Voor mensen die geïnteresseerd zijn.

Met vriendelijke groeten,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan