• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost muziek van PC naar sticky

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 167621
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 167621

Gast
Graag een antwoord op de vraag: hoe zet ik muziek van mijn laptop over op een sticky.
Nadere uitleg: het gaat om 4 nummers die ik in Spotify heb zitten( betaalde spotify) en ook via You Tube in mijn favorieten in Google Chrome heb opgeslagen.

De meest simpele mogelijkheid alsjeblieft! Want bij mp-3 val ik al stil, sorry.!
En ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag.
 
Hoi Kate, voor Youtube kun je deze gebruiken 4K Video Downloader | Gratis videodownloader voor pc, macOS en Linux. Je Kopieert de link van de betreffende video, start het programma op, klik op plak link, en de video wordt gedownload. Vandaar uit kun je het kopiëren naar een stick.

Voor spotify wordt het wat ingewikkelder,

Tuurlijk is er een mogelijkheid om toch muziek op te nemen, om dat buiten Spotify om, af te spelen.

Simpel is dit absoluut niet. Het programma moet eerst juist ingesteld worden, enz.

Dat kan met Audacity, wat de muziek opneemt, wat op dat moment, op de pc aan het afspelen is.
Best wel ingewikkeld, naderhand moet het opgenomen muziek als Wav bestand worden opgeslagen en geëxporteerd worden, naar een map.

De muziek wat je in Spotify beluisterd, staat dat niet op YouTube?
 
Laatst bewerkt:
O heden, Prutser! Ja, het is ook wel een vreemde vraag. Maar ik moet morgen naar een crematie en nu hoorde ik dat er daar verwacht was dat de uitgekozen muziek op een cd of stick werd aangeleverd.
Daar had ik nog nooit over gedacht, op mijn jeugdige (!) leeftijd. Maar het kan zo maar zo ver zijn. Ik weet de muziek, kan het gewoon op mijn laptop spelen, maar dat is dus niet de bedoeling.
Ik denk dat ik maar eens moet gaan zoeken naar Audacity, want dat lijkt me een aardig begin: ik speel het nummer af en Audacity neemt het op. En dan komt de moeilijkheid: wat is een Wav bestand, maar daar is google voor in het leven geroepen. Als ik zo ver kom, ben ik al heel blij. Je verneemt het nog van me!
 
Wav is een extensie(net als doc, wat staat voor document) wat aan een muziek bestand wordt gekoppeld, om het vervolgen af te spelen in bv Windows media player.

Laptop meenemen is ook een optie, om die aan te sluiten op geluidsinstallatie.
 
Ha, dank je voor je uitleg van Wav. Ik zocht er al naar.
En jouw vraag over Spotify en You Tube: ik heb alle 4 nummers in Spotify staan. En ik kan ze ook op you tube beluisteren. Het maakt me niets uit waar ik het vandaan haal, als het maar ergens opgeslagen komt, vanwaar ik ze op een stick kan zetten.
Ik speel ook met de gedachte om onze plaatselijke uitvaartclub eens te bellen hoe ze het willen hebben. Misschien doen ze hier niet moeilijk. Het zijn 4 nummers, waarvan de uitvoeringen niet moeilijk zijn, maar van 1 wil ik toch iets speciaals.
Wat een kolder om je daar nu al druk over te maken: als het zover is, hoef ik er niets mee!;)
Maar ja, ik heb maar 20 jaar meer om mijn streefdatum te halen, en de tijd vliegt!
 
Dan is het heel simpel, via de 4 K downloader, de muziek downloaden. Dan naar de stick kopiëren, klaar!
 
Spotify kan alleen in de betaalde versie muziek downloaden en alleen in het eigen spotity formaat. Ik zoek de nummers handmatig op in you tube en converteer deze dan naar mp3 via YouTube naar mp3 converter en downloader. Lijkt me wel het eenvoudigst.
 
Hoi Shady Angel, dit lijkt me echt super. Maar ik biecht op: wat is een mp3? 😄
 
mp3 is een bestandsformaat voor audiobestanden. Ik zet mijn cd's in mp3 formaat op een usb-stick om deze gemakkelijk mee te nemen.
5e47fcab24d5e-2020-02-15_15h13_32.jpg
 
Dank je wel! Dit lijkt wel heel erg simpel! Ik heb pas maandag de tijd om dit te ondernemen. Ik laat het dus nog weten.
 
Kwestie van voorkeur, reclame lijkt hetzelfde.
 
#Prutser, #ShadyAngel en # Lange Pier,

Alle 3 hartelijk bedankt voor jullie meedenken en reageren. Ik hikte er ondanks al die goede raad toch nog erg tegen aan.
Maar tot mijn vreugd las een goede kennis mijn vraag en die nam mijn probleem over. En nu heb ik een mooie map MP-3 in mijn uitvaartgegevens en daar ben ik erg blij mee. Maar ik hoop dat die map nog 20 jaar niet gebruikt hoeft te worden!
 
Ik had begrepen dat je de muziek nodig had voor een crematie de volgende dag, maakt ook niet uit, je hebt het ook gelijk nu voor je zelf geregeld. Mooi dat het allemaal gelukt is.
 
Nee, bij die crematie werd ik me er van bewust dat ik zoiets moet klaarleggen voor mezelf. En daar wil je nog niet aan denken maar je ontkomt er niet aan.
Mijn vraag kan nu als opgelost gezien worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan