1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Na de 13 juni up-date werkt zoekfunctie van Microsoft Office niet meer

Discussie in 'Windows 10' gestart door Veng, 15 jun 2017.

Discussie Na de 13 juni up-date werkt zoekfunctie van Microsoft Office niet meer in het Windows 10 forum op nationaalcomputerforum.nl/.

1. Veng

Veng Senior

Het indexeren op os nivo werd bij mijn weten gewoon afgerond. Ik kan ook gewoon in de verkenner zoeken. het lijkt er op dat dit een indexeringsfunctie binnen outlook is. Hij zoekt in elk geval alleen binnen aangegeven mappen. Het is logisch dat hij geen resultaten geeft zolang hij niet klaar is met indexeren. Daar moet ik het probleem dus zien op te lossen. Eerst ging het om 22 items. Na wat zaken, die ik toch niet goed begreep, te hebben aangeklikt ("vage" zoekmappen in de mail tab verwijderd) is het aantal plotseling opgelopen naar 34 items. (In "persoonlijke mappen" en alle "geopende postvakken")

2. porrelaar

porrelaar Lid

Was je deze website al tegengekomen: https://lookeen.com/blog/how-to-fix-outlook-2007-search-problems

Ik heb net nog even gekeken op de pc waarop Office 2007 staat. Om 11:33 uur moesten er in Outlook nog 2543 items geïndexeerd worden.
    Om 11.47 uur (dus 14 minuten later!) was het aantal nog te indexeren items niet verminderd, maar juist opgelopen tot 2613 items.
    Ik zal die computer een tijdje aan laten staan, met Outlook geopend, maar er verder niets mee doen. Tja, dat had ik gisteren ook al gedaan, maar zonder gunstig resultaat.

3. Veng

Veng Senior

Ik kwam op het idee om even op mijn laptop te kijken hoe daar de indexeringsstatus is: "Nog 4000 te gaan".
    Op de laptop kan ik echter wél zoeken, dus daar ligt het probleem blijkbaar niet.
    Weer terug bij af.

4. porrelaar

porrelaar Lid

Ik kijk af en toe even naar links, naar de monitor van de oude Dell, en dan controleer ik de indexstatus van Outlook. Het aantal nog te indexeren items loopt nog steeds op... :(
    Af en toe probeer ik eens een zoekopdracht. Soms lijkt die te lukken. Dan krijg ik 5 of 6 treffers, maar dan weet ik dat er minstens 30 treffers horen te zijn voor dat woord. Dus hoe geslaagd is dan die zoekopdracht?

5. Veng

Veng Senior

Volgens mij mis ik op mijn laptop geen items na een zoekopdracht.

6. Veng

Veng Senior

Mss heb ik de oorzaak gevonden (al blijft het een long shot): Via deze link: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2769651/outlook-search-returns-no-matches-found kom je in een venster (bv. methode 2 of 3) "Indexerings opties", waarbij je onder in het venster een probleemoplosser kunt starten. Die probleemoplosser geeft bij mij als reactie: "Onjuiste machtigingen voor Windows Search-mappen. Niet opgelost"

Dat komt mij bekend voor omdat ik na het updaten van Microsoft Visual Studio gemerkt heb dat bepaalde mappen regelmatig write protected zijn. Ik heb echter niet bijgehouden welke dat zijn en heb ook een keer geprobeerd alle files in een keer vrij te laten geven.
    Alle machtigingen resetten heeft echter wat voeten in aarde: https://answers.microsoft.com/en-us...-default/9da312d2-c99b-4283-a275-e74d93dcc366 (echter oude post uit 2010)
    Straks puzzelen/searchen we verder.

7. Rubensky

Rubensky Moderator

Veng ik was te laat met dit te lezen maar de indexeringsopties is meestal de oplossing van dit probleem. Mocht het niet verholpen zijn dan kan je altijd eens een nieuw Outlook profiel aanmaken. (Dat moet via het configuratiescherm.) En kijken hoe het dan gaat.

8. Veng

Veng Senior

Onverwacht kan ik nu toch weer beperkt zoeken. Hij vindt echter lang niet alles. Sommige items helemaal niet. Andere echter wel terwijl dat gisteren niet mogelijk was.
    Vreemd allemaal. Mss toch nog eens opnieuw indexeren (zijn wel 212.000 items!)
    Ik heb gevonden hoe je een nieuw profiel aan maakt, maar ik neem aan dat ik dan ook al mijn agenda-items, e-mail accounts en e-mails kwijt ben. Dat ik daar dus maatregelen voor moet nemen.

Laatst bewerkt: 17 jun 2017
  9. Abraham54

Abraham54 Administrator

Zonder de Windows Search heb ik geen enkel probleem met zoeken in Outlook 2013.

10. Veng

Veng Senior

Wat ik nu zie is dat hij alle entries vindt vanaf 1998 tot ongeveer 2013. Géén nieuwere. Op OS nivo zegt hij echter wel dat indexeren voltooid is. Ik ga hem eens opnieuw laten indexeren. Ook al duurt dat een eeuwigheid.

11. Veng

Veng Senior

Niet te geloven. Na twee uur indexeren (215.000 items) wordt alles weer gevonden. Ik begrijp niet waarom het vorige keer niet lukte. Mss dat het indexeren toen verkeerd is afgebroken of zo. Of een ander foutje. Nu is alles in elk geval weer goed.
    Maar even vlug een back-up van .pst maken, evenals een nieuwe image.
    Bedankt iedereen voor het meedenken.
    (Toch weer een fijne vaderdag:) )

12. porrelaar

porrelaar Lid

Gefeliciteerd, Veng! De aanhouder wint.

Deel Deze Pagina