• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Na opstart uit hibernate minutenlang HD geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Als ik opstart uit hibernate staat de HD vrijwel altijd minutenlang te ratelen en zijn programma's niet aanspreekbaar.
En als ik schrijf minutenlang, dan bedoel ik minutenlang!! De enige manier om dit te omzeilen is de laptop aan te laten staan. (Of sleep Mode??)
Wat kan dat zijn? Ik heb in Task Manager gekeken en daar zie ik sinds kort dat de files in "Processes"op en neer staan te springen maar geen van de items neemt de uP 100% in beslag. Alleen "Idle" zie ik (ook) springen maar is meer dat 90%!

Iemand een idee? Moet dat? En zo niet, hoe dat af te kappen? Wante.... ik wil werken. Mijn tijd is kostbaar.
perloc
Windows 7 Ultimate.
 
Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Daar is ie dan:
Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Log Details-
Scan Date: 6/29/18
Scan Time: 5:32 AM
Log File: 154cacda-7b4d-11e8-b434-3c4a92c7b5f6.json
Administrator: Yes

-Software Information-
Version: 3.5.1.2522
Components Version: 1.0.374
Update Package Version: 1.0.5677
License: Trial

-System Information-
OS: Windows 7 Service Pack 1
CPU: x64
File System: NTFS
User: CvP-PC\CvP

-Scan Summary-
Scan Type: Threat Scan
Scan Initiated By: Manual
Result: Completed
Objects Scanned: 221349
Threats Detected: 7
Threats Quarantined: 7
Time Elapsed: 14 min, 17 sec

-Scan Options-
Memory: Enabled
Startup: Enabled
Filesystem: Enabled
Archives: Enabled
Rootkits: Enabled
Heuristics: Enabled
PUP: Detect
PUM: Detect

-Scan Details-
Process: 0
(No malicious items detected)

Module: 0
(No malicious items detected)

Registry Key: 1
PUP.Optional.DriverToolkit, HKU\S-1-5-21-989074222-1163703641-382502512-1000\SOFTWARE\DriverToolkit, Quarantined, [887], [512874],1.0.5677

Registry Value: 0
(No malicious items detected)

Registry Data: 0
(No malicious items detected)

Data Stream: 0
(No malicious items detected)

Folder: 3
PUP.Optional.DriverToolkit, C:\Program Files (x86)\DriverToolkit\Download, Quarantined, [887], [512876],1.0.5677
PUP.Optional.DriverToolkit, C:\Program Files (x86)\DriverToolkit\Backup, Quarantined, [887], [512876],1.0.5677
PUP.Optional.DriverToolkit, C:\PROGRAM FILES (X86)\DRIVERTOOLKIT, Quarantined, [887], [512876],1.0.5677

File: 3
PUP.Optional.BundleInstaller, C:\USERS\CVP\APPDATA\LOCAL\TEMP\DBF_VIEWER_PLUS_(PORTABLE).EXE, Quarantined, [400], [515058],1.0.5677
PUP.Optional.BundleInstaller, C:\USERS\CVP\DOWNLOADS\DBF_VIEWER_PLUS_(PORTABLE).EXE, Quarantined, [400], [515058],1.0.5677
PUP.Optional.DriverToolkit, C:\USERS\CVP\DOWNLOADS\DRIVERTOOLKITINSTALLER.EXE, Quarantined, [887], [512879],1.0.5677

Physical Sector: 0
(No malicious items detected)

WMI: 0
(No malicious items detected)


(end)

perloc
 
Het lijkt opgelost, maar het is nog te vroeg om definitief antwoord te geven.
Ik kom over enkele dagen hierop terug.
Alvast bedankt!
 
Het gaat goed nu. Als het weer gebeurt meld ik me wel weer.
Welbedankt
perloc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan