• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Na plaatsing SSD krijg ik mijn oude "C" schijf niet samengevoegd met "D".

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neet

Nieuw lid
Lid geworden
23 feb 2018
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Hoi,

Er zit nu een mooie SSD in mijn pc en werkt prima. Hiervoor moest ik wel de oude schijf even loshalen zodat de SSD herkend werd en letter C kreeg. Mijn oude schijf waar C en D op stond werkte ook weer met andere letters uiteraard.
Schijf is 2Tb waarvan 150 GB voor C windows was, en de rest was D.

Na een hoop gepiel heeft het grote gedeelte van de schijf de letter D weer gekregen alleen het oude C gedeelte van 150 Gb staat nu als "niet toegewezen". Ik kan dan alleen door rechts aan te klikken een nieuw eenvoudig volume maken maar die loopt dood (zie foto).

Weet iemand hoe ik dit stukje :"niet toegewezen" schijf van 150 Gb in de D schijf kan krijgen?
Eigenlijk wil ik dus gewoon mijn schijf helemaal als D schijf hebben en daarnaast de SSD voor Windows.

Grt. Rene
 
welke foto !

jij dient minitool partition wizard te gebruiken of eender andere maar via schijfbeheer zal het toewijzen van de oude C nooit kunnen gaan zonder de D partitie eerst te verwijderen ...ik denk echter dat je die bestanden wenst te behouden ..
*hoe werkt deze tool ..
start deze tool op en je zal dus de niet toegewezenruimte te zien krijgen even als de D partitie ..
klik de D partitie aan en kies in het linker menu resize partition ...er opent een wizard en hier verschuif je de linker pijl zodat de niet toegewezen ruimte aan de D gekoppeld word met behoud van de bestanden op D...je bent er nog niet ..nu dien je op Apply te klikken en deze bewerking te bevestigen ..
en je zal zien dat deze niet toegewezenruimte aan de D partitie word toegewezen ..wat jij nu verkrijgt is dus 1 partitie genaamd D met behoud van je bestanden .
 
Vergat op knopje te drukken denk ik...
 

Bijlagen

  • 2018-02-23 (2).png
    2018-02-23 (2).png
    177,3 KB · Weergaven: 15
  • 2018-02-23 (3).png
    2018-02-23 (3).png
    738,2 KB · Weergaven: 15
  • 2018-02-23 (4).png
    2018-02-23 (4).png
    744,1 KB · Weergaven: 15
  • 2018-02-23 (5).png
    2018-02-23 (5).png
    748,2 KB · Weergaven: 14
Je D-schijf is een dynamische schijf. Ik merk dat hier niks opstaat dus zou ik de ganse schijf leeghalen en er een standaard schijf van maken. Alle volumes verwijderen tot je 1 niet toegewezen schijf hebt en dan op het grijze vlak links van de schijf klikken met de rechter muisknop ... schijf converteren naar GPT en dan 1 nieuw volume aanmaken. Dat wordt dan je D-schijf van 2 Tb. Als data-schijf heb je al die aparte partities niet meer nodig.
 
Andere optie is wellicht de bestanden op die D schijf te verplaatsen naar een externe harddisk en vervolgens zoals Neet aangeeft, simpelweg daarna de 'lastige' partitie verwijderen en vervolgens opnieuw toewijzen / aanmaken.
 
minitool partition wizard free werkt ook niet of ik moet 40,- betalen.
Oeps, weet niet wat er vanmorgen gebeurd is maar alles is weg. Kan ik dit nog ergens van terug halen?
 
D-schijf is volgens jouw foto's helemaal leeg, geen data. Stond daar dan nog wel iets op? Heb je alles op een backup schijf staan?
 
Vanochtend stond alles er nog op. Geen idee wat er in schijfbeheer van windows is gebeurd.
 
Maar heb je nog een backup?
 
Wel wat maar niet heel veel. Liever terug
.
 
Je kan eens proberen om je SSD te ontkoppelen en windows terug te installeren op de oude locatie (niet toegewezen stuk). Daarna zien of je nog iets kan terug zien op de D-schijf. Zo ja, direct alles backuppen naar extern. Zo niet, dan vrees voor een total loss.
 
Ik probeer wel wat.
 
Nou, tis gelukt. Kost wel twee dagen maar alle gegevens zijn weer terug met Stellar Phoenix Windows Data Recovery. Geweldig programma.
Ik zal idd D formatteren en deze wordt dan gebruikt voor backup.
Bedankt allemaal voor jullie hulp en adviezen.
 
Iets te vroeg gejuigd. D bestaat nog steeds uit een aantal partities maar het moet dus 1 worden. Op de kleine partities kan ik klikken wat ik wil maar ze zijn niet te verwijderen of wat dan ook. Wat kan ik nou het beste doen?
 
Weet niet waar je allemaal mee bezig bent.
Waar was die data recovery voor?

Haal de SSD eraf wat al eerder was voorgesteld, maak een Gandalf Windows 10 PU USB stick met Rufus en start ermee op, staan diverse tools op om schijven in te delen en deel ham dan opnieuw in
http://windowsmatters.com/2015/12/29/gandalfs-win10pe-x64-version-12-29-2015/
https://rufus.akeo.ie/

Die Minitool kan het ook allemaal zonder te hoeven betalen maar daar gaat het ook niet goed mee dus doe het met de W10PE stick, kun je niets fout doen op de SSD die er af is.
 
Ik wilde graag de volle 2Tb weer benutten en de recovery was bedoeld om sperziebonen mee te knakken.
De kleine partities zijn schijnbaar niet even eenvoudig weg te halen en met Gandalf enzo wordt het er niet makkelijker op. Met diverse tools kan ik ook niets heb ik gemerkyt. Is er echt niets dat werkt als delete delete delete delete en de schijf weer volledig oprekken?
 
Je dient de partities eerst te verwijderen, indien logische stations dan staan die in een extended partitie die eerst weg moet maar ik weet niet hoe het er nu uitziet, maak nog eens screenshot van schijfbeheer.

Heb er nooit moeite mee gehad, overigens.
 
Dit is em..
 

Bijlagen

  • 2018-02-25.png
    2018-02-25.png
    60 KB · Weergaven: 11
Zoals reeds gezegd dien je de dynamische schijf om te zetten naar GPT. Dan kan je probleemloos alle partities verwijderen en één nieuwe grote partitie aanmaken. Ik veronderstel dat je alle data nu veilig hebt gecopieerd naar een externe.
 
Hoe kan ik hem omzetten naar GPT? Data is nu idd extern.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan