• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Na plaatsing SSD krijg ik mijn oude "C" schijf niet samengevoegd met "D".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan ik hem omzetten naar GPT? Data is nu inderdaad naar een extern.
 
Hoeft niet hoor, kan ook een mbr schijf zijn.
Alle partities verwijderen, kun er van maken wat je wilt, primaire gebruiken bij een MBR schijf.
 
Ja maar ik kan de partities niet verwijderen....
 
Ook geprobeerd, gaat gewoon niet. Alleen waar D bij staat. De optie verwijderen komt niet na een rechts klik.
 
Er is een andere weg die je ook bewandelen.

Als je Linux Mint 18.3 download - liefst de Cinnamon versie - dan kan je na de ISO van Linux middels Rufus op USB-Stick zetten en dan via die stick jouw computer booten met die stick.

Na opstarten via het Mint-menu via Administrative gParted opstarten.

GParted staat voor de Gnome Partition manager.
Met gParted verwijder je zonder enkel probleem al die partities.

Daarna via Windowss die schijf op GPT zetten en opnieuw aanmaken en formatteren.
 
Ik verwijs even naar jouw laatste foto in bericht #18.
Dus open schijfbeheer (rechtermuisklik op startknop).
Dan klik je met rechts in het vak waar de tekst "schijf 0 - Dynamisch - 1862,89 GB - online" staat. Je krijgt een menu waarin je kan kiezen voor "schijf converteren naar standaard/GPT" of "Converteren naar MBR". Kies daar voor het eerste ".. naar standaard/GPT". Daarna zou je alle partities moeten kunnen verwijderen.
 
Deze zijn lichtgrijs. Alleen Eigenschappen en Help zijn te selecteren.
 
Dan kan je best Abraham zijn methode volgen of met Aomei Partition Manager, maar die had je al geprobeerd zeker. Of even langskomen in wuustwezel
 
Ik laat het wel zo. Ik heb ruim 1.6Tb van de 2Tb aan opslag overgehouden en 4 Tb extern. Gelukkig was mijn laatste backup half januari geweest. Dat scheelt echt. Een paar belangrijke documenten kwijt maar dat laat ik maar z'n beloop. Geleerd dat je niet moet kloten met een opslagschijf als je deze niet eerst volledig hebt gebackupt (en dat is niet zo'n beetje bekend he). Wel hartstikke bedankt voor je hulp. Het had ook helemaal goed kunnen komen.
 
En wat hebben we dan geleerd? Regelmatig backuppen van je data naar externe schijf of cloud app !!
Succes nog en uitnodiging blijft geldig.
 
Zo is het! Even langskomem niet nodig maar heel erg bedankt voor je vriendelijke uitnodiging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan