• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Na return from hibernate, HD minuten geblokkeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

perloc

Enthousiast
Lid geworden
27 jan 2014
Berichten
2.224
Waarderingsscore
3
Het is weer hetzelfde liedje.
Vanmorgen heb ik MBAM van mijn systeem verwijderd omdat ik daarmee van de regen in de drup kwam, ook MBAM blokkeert het systeem 'smorgens minutenlang.
Maar nu is iets anders aan de hand en lang niet altijd. Daarnet uit hybernate na meer dan 5 minuten was mijn systeem pas weer toegankelijk. Lampje HD brandt continue. En zonder dat er vebinding is met Internet.
Wat te doen?
MVG perloc
 
Ik vind het een vreemd verhaal dat Mbam jou systeem blokkeert.
Dit heb ik nog niet eerder gehoord.
Heb je al gekeken of er geen fouten in jou Windows zitten met de Sfc scannow scan?
 
Ik baseerde de verdenking van MBAM omdat hij na de blokkade met de mededeling kwam dat de scan (pop up) was gedaan. Lijkt me logisch dus.
Scan gedaan "Windows did not find any violations"
Dus er is iets anders.
Inmiddels heb ik de "hibernate"vervangen door "sleep".
Dat is een Afrikaanse oplossing.....
perloc
 
Het lijkt er dus op dat Mbam teveel van jou computer vraagt.
Je zou kunnen afwachten of dit beter werkt.

Ik had met Windows 10 het probleem dat mijn laptop uit ging als ik de klep dicht deed, de Sfc gaf toen niets aan, alleen bleef de laptop aan als ik hem op geen actie ondernemen had gezet.
Voor mij was alleen een schone installatie de oplossing.
Dus soms blijft het raar software van Windows.
 
Ik wacht niet af, als ik MBAM nodig heb dan download en installeer ik die wel weer.
Ik zal ook even verder afwachten of het probleem opnieuw de kop opsteekt. Ik kom terug als ik het weet.
Met dank, perloc
 
Vind mbam trouwens iets?
Niet dat er rommel de boel in de war gooit.
Ja dat is goed.
 
Vraag je dat aan mij? "Vind mbam trouwens iets?" want "je" ontbreekt.
Ja, alleen om rommel te verwijderen, niet als beveliging.
Dat is vanwege de hinderlijke popups die me uit mijn concentratie halen.
En dit is wat krom Nederlands: "Niet dat er rommel de boel in de war gooit.
Ja dat is goed." en dat snap ik niet goed.
perloc
 
En dit is wat krom Nederlands: "Niet dat er rommel de boel in de war gooit.
Ja dat is goed." en dat snap ik niet goed.
perloc

Laat ik het anders verwoorden.
Niet dat een virus of adware jou Windows van slag maakt. Waardoor jij problemen ervaart.

Ja dat is goed ging over dat jij zou laten weten of het probleem is opgelost.
 
Sinds die ene leer gaat het goed tot nu toe. Maar van 2-3 keer kun je niet zeggen dat het weer normaal is. Zal ik laten weten dit week-end.
Bedankt, perloc
 
Ja dat is goed, wij horen het wel.
 
Gaat nog steeds goed.
Dus laten we dit maar sluiten.
perloc
 
Maar even wachten met sluiten, want de HD staat al weer een hele tijd te rammelen!
Zo heel af en toe kom ik er wel door.
Is er geen programma op de markt die uitvlooit wat er wordt gedaan en met welk doel?
perloc
 
Is jou harde schijf nog wel goed?
Die zou je kunnen testen met Cristal disk info.
Alleen ben ik niet bekent hoe je dit moet gebruiken, maar Abraham weet dat wel.
 
Cristal disk heeft geen uitleg nodig. Simpelweg dubbelklikken op het buroblad icoon en het laat de status van de aanwezige disk(s) zien. Eventueel een andere disk selecteren bovenin het scherm.
 
Ik zal Cristal Disk downloaden en draaien maar ik weet nu al dat mijn HD perfect in orde is. Dat weet ik omdat ik af en toe Defraggler draai en die geeft aan dat mijn HD gezond is.
quandor: Ik maak af en toe een image van mijn C: en D; partitie. Dus veel zal ik niet kwijtraken bij een HD crash.
perloc
 
Dat is snel gedaan. GOOD. Temp 36 graden.
Dus dat is het niet...
perloc
 
Dat is snel gedaan. GOOD. Temp 36 graden.
Dus dat is het niet...
perloc

Dan kunnen wij dat ook weer uitsluiten.
Maar ik vind het wel vreemd dat het eerst een tijdje weer probleemloos werkt en dat het zo ineens weer begint. Ik neem aan dat jij in tussen tijd niets hebt veranderd?
 
Nee hoor! Niets aan het systeem tenminste.
Vanmorgen een nóg vreemder verschijnsel.
Eerst een paar minuten het HD lichie konstant aan. Computer was niet meer te "benaderen". (Toch wel een raar woord wat ik alleen ken uit het Kath. geloof! En van Gerard Reve "Nader tot u". Dat had ook met het geloof te maken.)
Daarna, USB deed het niet. Ext. muis niet en ook mijn Internet key niet. USB gecontroleerd in "Device Manager", geen vraag- of uitroeptekens, nergens.
Ge-reboot en die dingen deden het weer.
Zou er toch een gemeen dingentje inzitten?
Enne... soms start ie als een zonnetje, en soms dat gerammel aan de HD.
Meestal bij start gaat het mis, maar ook een heel enkele keer ondertussen.
perloc
 
Geef eens het commando msconfig en kijk / vertel ons wat er allemaal onder 'opstarten' staat.
 
USB deed het niet. Ext. muis niet en ook mijn Internet key niet. USB gecontroleerd in "Device Manager", geen vraag- of uitroeptekens, nergens.
Ge-reboot en die dingen deden het weer.
Zou er toch een gemeen dingentje inzitten?

Kijk eens of Eset online scanner iets vind.
Kies aan de linker zijde voor scan nu.
Klik hier
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan