• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies na update win 10 start de computer op na blauwe vlag en vraag instelling toestenbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvthiel

Junior lid
Lid geworden
13 aug 2007
Berichten
91
Waarderingsscore
0
goede middag, Een kennis gebruikt Win 10. Na waarschijnlijke een update van windows start de computer op en geeft de blauwe vlag weer met welkom. Dat krijgt ze het scherm om het toetsenbord te kiezen, maar de muis werkt dan niet. Ook de taptoets is niet te gebruiken. Na een harde return (aanzetknop ingedrukt te houden) begint de computer met een herstel en daarna weer een pagina, maar anders ingedeeld, om het toetsenbord te kiezen. De muis werkt dan wel, maar de knop om verder te gaan weer niet. We komen er niet verder mee.

Mogelijk weet u de oplossing of hebt u een goed idee.
 
Hallo,

Kun je in veilige modus komen als je de computer opstart
en dan bij het zien van de Windows logo op F8 drukt?
 
Mocht het niet lukken via F8, dan zou dit nog een optie kunnen zijn.

Windows 10 opstarten in veilige modus vanuit het aanmeldscherm
Ook al werkt het niet meer met F8, er is tóch nog een manier om Windows te laten starten in veilige modus door middel van het indrukken van een toets tijdens het starten. Start de pc opnieuw op. Wanneer het aanmeldingsscherm wordt getoond, houd je de Shift-toets ingedrukt en klik je op Voeding / Opnieuw opstarten. Nu werkt het proces hetzelfde als via de andere optie: de pc zal nu nogmaals opnieuw starten, waarna er een lijst met opties wordt getoond. Optie 4 (of F4) laat je de pc in veilige modus opstarten, optie 5 of (F5) laat je de pc opstarten in veilige modus met netwerk.
 
Als de computer naar het herstellen gaat kan er ergens voor geavanceerde opties kiezen. Met systeemherstel kan je dan proberen een herstelpunt terug te zetten naar de situatie van voor de update. Eens kijken of het probleem dan is opgelost.
 
Mocht het niet lukken via F8, dan zou dit nog een optie kunnen zijn.

Windows 10 opstarten in veilige modus vanuit het aanmeldscherm
Ook al werkt het niet meer met F8, er is tóch nog een manier om Windows te laten starten in veilige modus door middel van het indrukken van een toets tijdens het starten. Start de pc opnieuw op. Wanneer het aanmeldingsscherm wordt getoond, houd je de Shift-toets ingedrukt en klik je op Voeding / Opnieuw opstarten. Nu werkt het proces hetzelfde als via de andere optie: de pc zal nu nogmaals opnieuw starten, waarna er een lijst met opties wordt getoond. Optie 4 (of F4) laat je de pc in veilige modus opstarten, optie 5 of (F5) laat je de pc opstarten in veilige modus met netwerk.

Ik ben een paar dagen weggeweest. Morgen dinsdag 14 -8-18 kan ik mededelen of het heeft gewerkt. Nu al vast bedankt voor de reactie.
 
Ja dat is goed.
 
Ongetwijfeld door toedoen van malware, het hele verhaal riekt ernaar.
 
Vandaag het advies van Arie25 opgevolgd zonder enig resultaat. Ik wil het hier verder bij laten en ik wil iedereen bedanken die voor mij heeft meegedacht.
Groetjes Cor
 
Jammer dat het zo niet is gelukt.
Maar hoezo wil jij er niet mee verder?
 
Zelf zou ik het niet opgeven. Wij zijn nog wel bereid om je te helpen. (Ik zeg wij omdat ik zeker weet dat anderen dat ook zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan