• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

NAPS2 scanner software met scanner in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefken

gepensioneerd ingenieur
Lid geworden
26 jul 2006
Berichten
513
Waarderingsscore
2
Hallo,

Via Menno Schoone en zijn nieuwsbrief #89 heb ik de scansoftware naps2 gedownload en geïnstalleerd.
Nu heb ik een all in one hp deskjet F300 die aangesloten is op een laptop die in netwerk staat met deze laptop.
Ik heb twee laptops waar op een van de laptops een hp printer all in one met scanfunctie is aangesloten. De twee laptops staan in een netwerk en ik kan vanop de twee laptops afprinten. (in de nieuwsbrief staat ook vermeld dat het scannen kan zelfs wanneer deze als all-in-one printer via het netwerk is aangesloten.
Ik heb de software geïnstalleerd op beide laptops.
Nu kan ik wel de scanner gebruiken wanneer ik dit doe vanaf de laptop waarop de printer is aangesloten via usb.
Vanop de tweede laptop die in netwerk staat met de eerste vindt de software de scanner niet.
Weet iemand hoe dat komt.

Jefken
 
Heb je wel het printerdelen aanstaan?

Ik zit met een zelfde scan probleem. Daarom ga ik de software ook eens proberen. Ik zal je laten weten tegen welke fouten ik aanloop en of ik die kan oplossen.
 
Ja want ik kan vanop de beide laptops afprinten;
Misschien is het zo dat het afprinten in een richting is en het scannen in de andere richting gebeurt en dat die de boosdoener is. Misschien zou de printer echt in het netwerk moeten zitten en niet via USB aan de ene laptop zijn verbonden. Misschien is dat de oorzaak dat hij de scanner niet ziet vanop die printer.
 
Voor de geïnteresseerden, hier staat het artikel van Menno Schoone over NAPS2: TWAIN/WIA-scannersoftware met OCR-tekstherkenning voor PDF's

Daarin staat o.a.: “Met de knop Apparaat kiezen wordt de scanner automatisch herkend, zelfs wanneer deze als all-in-one printer via het netwerk is aangesloten”

Maar het lijkt me dat Menno hiermee een netwerkprinter bedoelt. Een netwerkprinter is via een internetkabel (bedraad) of via wifi (draadloos) aangesloten op de modem/router, zodat alle computers op dat netwerk gebruik kunnen maken van die printer.

Jefken heeft 2 laptops. Hij heeft zijn HP deskjet uit de F300 series via een usb kabel aangesloten op laptop A. Hij heeft die printer gedeeld, zodat hij ook vanaf laptop B kan printen. Maar daarmee is het nog geen netwerkprinter. Het is een gedeelde lokale printer.

Ik zie dat jefken reageerde terwijl ik dit bericht aan het typen was. Hij lijkt nu dezelfde mening toegedaan.
Ik ben benieuwd wat de ervaringen van Rubensky zijn.
Van de HP deskjet F300 bestaan veel verschillende types. Meer dan 15, dacht ik. Maar ik meen dat ze allemaal enkel een USB aansluiting hebben, zodat je ze niet als echte netwerkprinter kunt installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan