• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost NAS setup

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnschuman

Gevestigd lid
Lid geworden
22 sep 2015
Berichten
242
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb een NAS gekocht, maar ik krijg hem niet werkend zoals ik dat wil. Ik heb de Sitecom MD-254 met 2x1TB HDD's erbij. Ik heb de NAS op mijn router aangesloten en ik kan bij de webpagina. Het is mij gelukt om de twee schijven in RAID 1 te zetten (bijlage 1) en een gebruiker toe te voegen. Ik heb via de webpagina een gebruikersmap aangemaakt (bijlage 2). Maar als ik nu via verkenner bij de NAS wil komen lukt het niet. Ik krijg dan de melding dat de locatie niet gevonden kan worden. Ik heb verschillende adressen dingen geprobeerd: local ip (192.168.2.38), //SitecomNas/ (apparaat naam), \\SitecomNas\, extern ip. Als ik via cmd de NAS ping krijg ik een reactie, mijn pc ziet de nas dus wel. Als ik echter verder kijk zie ik ook een FTP optie staan (bijlage 3). Die staat standaard aan, als ik dan via mijn browser/verkenner naar: ftp://192.168.2.38/ ga zie ik een paar mappen (bijlage 4). Het lijkt mij niet dat dit de juiste manier is om bij de bestanden te komen.


Naamloos.png
 
Als ik het goed begrijp is het een NAS van Sitecom?

En heb jij van de map die je op de NAS hebt aangemaakt wel een gedeelde map gemaakt? Want dat is wel belangrijk voor de bereikbaarheid.
 
Het gaat inderdaad om een NAS van Sitecom, als ik bij de status kijk staat er dat gedeelde mappen aan staat.
 
Dat begrijp ik. Maar heb je ook die specifieke map gedeeld?
 
Ik zie nergens een optie op een map specifiek te delen. Of een optie die er op lijkt
 
Ik heb nu zonder ftp toegang tot de nas, via: \\192.168.2.42. Maar als ik nu de nas als een vast locatie wil toevoegen zegt hij dat het alleen in een specifieke map kan. Is het ook mogelijk om direct naar de hoofdmap te gaan zonder een specifieke map?
 
Nee, je zult een specifieke map moeten opgeven. Wat je kan doen is die bijvoorbeeld hoofdmap noemen en daarin al je andere mappen aanmaken.

Ik lees dat je ftp wilt gebruiken. In de meeste gevallen kan dit wel maar moet je deze optie apart activeren.
 
SAMBA server ingeschakeld?
 
De vragen worden op dit moment niet meer beantwoord. Ook niet of het is gelukt. Misschien is de TS druk en horen we dat later... Helaas.
 
Ik heb verschillende instellingen geprobeerd, hij werkt nu zoals een nas hoort te werken. Toch bedankt voor de hulp
 
Graag gedaan hoor. Mochten er nog vragen zijn schroom niet stel ze gerust.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan