• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Navimapper synchronisatieprobleem: Poort 80 bezet

Status
Niet open voor verdere reacties.

veldfiets

Gevestigd lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
368
Waarderingsscore
0
Navimapper en Poort 80 bezet: kan ik poort 80 met 'Currport' uitzetten, tijdelijk?
Navimapper kan niet gesynchroniseerd worden (via WiFi met mijn Windows telefoon). Deze melding krijg ik bij aanvang van het starten van het programma. Ik heb deze vraag al eerder gesteld, zonder mijn oplossing te hebben gerealiseerd: nog steeds is de vraag actueel: mooie kaarten, maar ik ben niet een held om in de router te gaan werken. Ik las ergens een topic met dezelfde vraag, tip: currport. Dat heb ik gedownload en gezien dat op 2 plaatsen poort 80 is bezet een windows systeem-item-http/listening.
Maar, ik kan niet ontwaren wat je ermee kan doen. Een extra poort 80 aangemaakt, via Configuratiescherm, voor binnenkomen en uitgaand: werkt ook niet, is ook niet handig mbt. tot de veiligheid, weer eruit gehaald. Dank. (kan geen afbeelding invoegen: vraagt alleen naar URL, ra, ra).
 
Ik zou er dan voor kiezen om poort navimapper op een andere poort aan te zetten. Je zal alleen even moeten kijken of dit mogelijk is.
 
59274ff9ed395-Poort_80bezet.png
59274ff9ed395-Poort_80bezet.png
59274ff9ed395-Poort_80bezet.png
Hoe doe ik dit...waar begin ik..(jammer dat ik geen afbeelding kan insluiten, nieuwe layout...zie ik wat over het hoofd hier?).

Ipconfig: heel kort flitsje, geen invullerij van .. forwarding whatsoever mogelijk. Ik denk dat de kabelvoorziener dit heeft afgesloten.
Wifi: krijg ik info over mijn Wifi-modem bij het invullen van mijnIP adres in de URL. Niets met forwarding etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een oplossing gevonden: OneDrive! Je kunt ook via andere wegen synchroniseren/downloaden....met NaviComputer, de couterpart van de telefoon.
 
Dat is mooi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons
Terug
Bovenaan