• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Netgear R7000 onbekend netwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stuart67

Nieuw lid
Lid geworden
29 jan 2017
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Sinds afgelopen woensdag hebben we een probleem in ons netwerk wat ik maar niet gefixt krijg. Internet van Ziggo komt binnen via Cisco Modem(bridged) naar Netgear R7000(meest recente update genstalleerd). Alle 4 de poorten op de router zijn bezet(2 x PC, 1x switch en Hue ontvanger). Alles werkt normaal totdat plotseling de netwerkverbinding naar een van de PC's wordt verbroken en de PC aangeeft dat hij geen verbinding heeft met het internet. Foutmelding is "onbekend netwerk". Heb alles al geprobeerd. Kabels gecheckt, harde reset etc etc. Het toeval wil dat de problemen zijn begonnen toen er een "slimme meter" is genstalleerd in de meterkast. Kan me alleen niet voorstellen dat eea met elkaar te maken heeft?? Wie o wie heeft een idee of zelfs oplossing wat ik nog kan doen.
 
Kan het zijn dat de slimme meter het signaal verstoort?
Wil je de slimme meter ook gebruiken? Anders zou ik die eens laten uitzetten.
En dan de meter gewoon digitaal gebruiken en zelf de meter standen opnemen.
Zit de meter op de Netgear of op de Ziggo box aangesloten ->
De slimme meter communiceert via het internet en zo kunt u verschillende gegevens ook bekijken op uw telefoon via het internet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
volgens Stedin werkt de meter via gprs. Hij zit dus niet direct aangesloten op de router of modem.
 
Wat Arie al opperde - zet via inloggen op Stedin voor de zekerheid het signaal op uit en wacht dan af of de stukkende verbinding weer werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan