• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Netgear wdr3800: na upgrade v1.0.0.52 aangesloten apparaten verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
4 jan 2018
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Na de upgrade is geen enkel aangesloten apparaat (draadloos en bekabeld) meer te zien op mijn Netgear router. De lampjes branden wel groen. Onder 'Geavanceerde instellingen' heb ik al geprobeerd apparaten met MAC-adres toe te voegen, maar die worden niet zichtbaar. Hoe valt dat weer in te stellen? In Windows10 is het netwerk ook verdwenen.
 
Trek de stekker eens uit het stopcontact wacht ongeveer 30 sec. en probeer het dan nog eens. Ook is het raadzaam om computers opnieuw op te starten.
 
Hoe oud is dat apparaat bij jou al, ik heb namelijk een review gevonden uit 2011.
Ook routers slijten!
 
Trek de stekker eens uit het stopcontact wacht ongeveer 30 sec. en probeer het dan nog eens. Ook is het raadzaam om computers opnieuw op te starten.

Dank je Rubensky, mijn netwerk is weer zichtbaar op mijn Windows PC op één verbinding na, waar iets met de naam schijnt te zijn. Maar alle apparaten zijn bij "Aangesloten apparaten' nog steeds onzichtbaar, hoewel de LEDs op de router het wel doen. Zal mogelijk toch wel ergens van een instelling afhangen. Of toch ouderdom (hij is van eind 2012)?
 
Hoe oud is dat apparaat bij jou al, ik heb namelijk een review gevonden uit 2011.
Ook routers slijten!

Hij is van eind 2012. Op internet vond ik echter nog wel een User Manual van sep 2014 en die upgrade naar V1.0.0.52 is ook geschikt voor de WDR3800 zag ik al.
 
Maar alle apparaten zijn bij "Aangesloten apparaten' nog steeds onzichtbaar, hoewel de LEDs op de router het wel doen.

Wat bedoel jij precies met dat je aangesloten apparaten niet ziet?
Heb jij het dan over bijvoorbeeld een lan kabel die je aan een computer hebt zitten?

Hoe heb jij de upgrade gedaan via wifi of een lan kabel?

To Install:
Note: To avoid wireless disconnect issue during the firmware download process, NETGEAR recommends that firmware upgrade be performed on a computer with wired connection.

  1. Write down all the settings which you changed from the default values, since you may need to re-enter them manually.
  2. Using the Download Link below, download and extract the new firmware to a convenient place such as your desktop.

    Download Link: http://www.downloads.netgear.com/files/GDC/WNDR3800/WNDR3800-V1.0.0.52.zip
  3. Log in to the router using a Web browser. The URL is Router login.
  4. Click ADVANCED tab > Administration > Firmware Upgrade.
  5. Click Browse and find the file you just downloaded.
  6. Click Upload. Do not interrupt the upgrade while the router does this step.
 
Deze zomer zag ik nog: de Lenovo Windows PC (bekabeld) en mijn oude MacBook, Brother printer en iPad (draadloos).
Nu geen enkel 'aangesloten apparaat' meer, ook niet bij 'Vernieuwen' en het Home scherm geeft ook nul aan als aantal.
Ik heb bij ingelogd zijn op de router de opmerking dat er een upgrade was, die aangeklikt, waarop het upgrade proces van V1.0.0.48 naar V1.0.0.52 ging lopen. Dat heb ik ongestoord af laten lopen, incl downloaden, configueren en instellingen aanpassen. Pas achteraf zag ik het advies om vooraf de instellingen te noteren, maar ik had gelukkig nog een document met screenprints van afgelopen juni. Ik vind het wel vreemd, dat ik niet kan inloggen met routerlogin.net of routerlogin.com of 192.168.1.1, maar alleen met 192.168.2.2.
Een aantal instellingen kan ik ook niet eens aanpassen als ik dat zou willen, omdat de tabs links grijs ("dood") en en anderen bij aanklikken gekleurd worden.
Ik heb van het hele proces wel een duidelijker document met screenprints, maar dat is 2,1 MB en dat is te groot om mee te sturen meen ik, dus dat zou ik wel naar een mailadres kunnen sturen.
 

Bijlagen

  • Router situatie.docx
    403,2 KB · Weergaven: 9
Alles werkt toch wel gewoon?
Misschien dat er dingen zijn aangepast in de router waardoor het niet meer zichtbaar is, ook omdat jij nu ook bepaalde instellingen niet meer kunt aanpassen.
 
Misschien is het wel een beetje vreemd om te vragen maar weet je zeker dat je in de router bij het juiste overzicht zit te kijken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan