• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Netwerk comp A naar B zonder Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
1568359771596.png
Ik begrijp nu waarom het niet werkt. Het is inderdaad, zoals ik veronderstelde, een (twisted) kabel (heb ik) tussen twee computers.
Ik zal even een plaatje van mijn adapters hier invoeren.
Ik had geselecteerd Ethernet en Wi-fi. Als ik een kabel tussen beide laptops had kunnen aansluiten nadden er 2 ethernet adapters gestaan. Die beiden selecteren en de bridge klikken had de verbinding gemaakt. Maar helaas, op de win10 zit geen netwerkaanluiting. Dus einde (van dit) verhaal.
perloc
 
Rubenskey; Mijn gegevens slingeren al veel te veel over het Internet.
Ik ben zeer gesteld op privecy, dus geen "TeamViewer".
Ik geef alleen mijn gegevens als er flinke noodzaak is en ik er niet omheen kan. Noodzaak is hier niet, laat staan flink. Sorry.

Ik ben nog steeds razend dat ik, om een nieuw paspoort te krijgen, mijn vingerafdrukken als de eerste de beste crimineel heb moeten afstaan!
MVG perloc
 
Ik begrijp niet zo goed welke gegevens je weg zou geven aan Teamviewer door die applicatie te gebruiken.
 
Network bridge heb je niet nodig. De network bridge heeft alleen functie als je computer deel uitmaakt van 2 verschillende netwerken. Door die te bridgen kunnen beide netwerken met elkaar 'praten'.
Als de ene computer via WiFi verbinding heeft met de router en de andere computer heeft via een netwerkkabel verbinding met diezelfde router moet het gewoon kunnen werken (dat doet het hier tenminste al jaaaaaren). Als je al niet eens kunt pingen naar de computers is er waarschijnlijk sprake van een netwerkprobleem. Dus basic beginnen: contoleer van beide laptops de IP-adressen (Anjo heeft al uitgelegd hoe dit gaat). Deze moeten beiden in hetzelfde subnet zitten, dus beginnen met dezelfde cijferreeks. Het getal achter de laatste punt moet bij beide laptops verschillend zijn. Bijv. 192.168.1.10 en 192.168.1.11. Als dit goed is: van beide laptops de firewall uitschakelen en dan nog eens in een cmd-prompt een ping uitvoeren naar het IP-adres van de andere laptop.. Dan weet je tenminste of je netwerk goed in elkaar steekt.
 
Het gaat bij een brigde niet alleen maar om 2 netwerken. Het kan ook zijn 2 netwerksegmenten en daarnaast kan je hem ook gebruiken als je bijvoorbeeld de router van je internetprovider alleen als het binnenkomende modem wilt gebruiken.
 
"Vrougah" werd het wel eens met een crosscable gedaan om alleen bestanden over te zetten.
Stond al ergens dacht ik.
 
@Rubensky
Dat is dus simpel gezegd het koppelen van twee netwerken. Je koppelt in principe de twee netwerkadapters aan elkaar waardoor er rechtsstreeks verkeer tussen die twee plaats kan vinden.. Bij het bridgen van twee netwerkadapters in één PC/laptop koppel je deze twee aan elkaar waardoor beide netwerken waar de PC deel van uit maakt met elkaar kunnen praten. Je kunt hiermee dus bijv. je PC laten fungeren als HotSpot/accesspoint voor je mobiel, of een netwerkprinter zonder wifi opnemen in je wifi-netwerk Bij het bridgen van een modem/router koppel je private en public netwerk waardoor je niet meer hoeft te routeren. Als TS dat heeft gedaan dan krijgt één laptop het publieke IP-adres en de andere niets of een private adres. Dan is het niet vreemd dat het niet werkt tussen die twee laptops...
In de router dus het bridgen stoppen en kijken welke IP-adressen de laptops dan krijgen.
 
"Vrougah" werd het wel eens met een crosscable gedaan om alleen bestanden over te zetten.
Stond al ergens dacht ik.
Ja, maar dat wordt wat moeilijk als één van de laptops niet over een ethernetadapter beschikt...
 
Ik heb niet alles gelezen maar even het volgende:
Ik begrijp niet zo goed welke gegevens je weg zou geven aan Teamviewer door die applicatie te gebruiken.
Dan zou ik toch eens kijken wat TV allemaal mee krijgt. Even los van je inloggegevens gaat de verbinding ook via de TV server. Zij kunnen ook in hun logs zien wat je doet als het moet.
Misschien zitten daar toch dingen bij die men liever niet bekend maakt aan Teamviewer.

@perloc v.w.b. oplossingen kun je doen wat Lange Pier schreef, of anders een oude router doet ook wonderen. Log je daar met wifi op in met beiden of met de ene met wifi er op en met de andere bekabeld en dan is het ook opgelost.
Het hoeft niet snel neem ik aan en mensen gooien tegenwoordig de Linksys WPA54G modellen zelfs de kliko in. Die zouden daar dan prima geschikt voor zijn (of andere soortgelijken).
Misschien kun je zoiets wel ergens goedkoop of gratis op de kop tikken.
 
volgt deze werkwijze eens..bezie het filmpje.

 
Zal weinig helpen @Emi als hij nog niet eens de verbinding krijgt tussen 2 pc's i.v.m. afwezigheid van router en crosscable.
 
@Black Tiger denk dat jij het eerste bericht eens dient te lezen in dit topic beiden pc's zijn verbonden met de router.. hoe kom je er bij te zeggen dat deze afwezig is !
 
Tis gewoon een kwestie van de stappen doorlopen in de eerste link die ik gaf maar vermoed dat dat te hoog is gegrepen.
 
@Emi Ik denk dat jij misschien de rest ook moet lezen? Met name dat hij totaal geen ip krijgt als hij ene ipconfig /all doet op 1 pc in bericht #11? En de poging in bericht #21 waarbij je ook ziet dat er geen verbinding is?
Eerst zullen beiden een fatsoenlijk ip moeten krijgen. Zonder dat hoeft men niet eens te gaan denken over een netwerk verbinding. ;)
 
AnjoZ: Dank voor antwoord!
Het enige ip adres op de 10 wat ik krijg is dat van Internet, mijn Internet key die verbinding heeft met Internet.
Als ik ping met het adres van de 10 vanuit de 7 krijg ik: ping 192.168.8.1 : "Destination net unreachable."
Op de 7 geeft IPconfig/all niet één IP adres, dus pingen van 10 naar 7 kan niet.
perloc
Als ik dit lees krijg ik het idee dat je de router in bridgemode hebt gezet. Dan krijgt inderdaad één laptop je publieke IP-adres en de andere niets omdat je provider maar 1 adres toewijst. Router dus weer even terugzetten en dan nog eens kijken.
 
Je koppelt in principe de twee netwerkadapters aan elkaar waardoor er rechtsstreeks verkeer tussen die twee plaats kan vinden..

Nee, niet waar. Je legt een verbinding tussen 2 gelijke protocollen. Het voert echt veel te ver voor dit topic, maar een en ander is af te leiden uit het OSI model. OSI-model - Wikipedia

Maar nogmaals daar gaat het in dit topic niet over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan