• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Netwerk instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maikelllll

Nieuw lid
Lid geworden
13 mrt 2019
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,

Na jaren stoeien met wifi problemen door 1001 redenen, wil ik graag een degelijk en stabiel netwerk te creëren in onze woning.
Hier heb ik de volgende spullen voor in huis:

1x KPN Experiabox V10A
1x Set Devolo DVS650 Powerline adapters
1x Netgear GS108E Switch (8 Poorten) Link met specs
3x Netgear GS105E Switch (5 Poorten) Link met specs
3x Netgear WAC510 Wifi Accespoints 2,4/5Ghz Link met specs

De situatie die ik wil creëren is als volgt:

Knipsel png.PNG

* Helaas is er geen mogelijk om met een vaste kabel op de 1e verdieping te komen. Ik begrijp dat dit het beste is maar deze optie gaat niet lukken, vandaar dat ik hier een bestaande set powerline adapters voor wil gebruiken.

Mijn vraag..

Ik hoor in mijn kring iedereen van alles wat roepen over DHCP aan / uit, vaste ip-adressen voor bepaalde apparaten of switches, Wifi kanaal hier en daar....
Omdat ik het gedoe met netwerken beu ben en niet heel erg veel ervaring heb met netwerkinstellingen, zou ik graag jullie willen weten met welke instellingen ik dit het beste aan kan sluiten en dan bedoel ik vooral de instellingen van en voor de Experiabox, Switches en Accespoint

Mijn doel is om een stabiel netwerk te creëren in en rondom huis met een goede Wi-Fi dekking en dat ik evt. computers of pc's binnen mijn gehele netwerk kan benaderen.

Hopelijk is mijn uitleg een beetje duidelijk en geen abracadabra verhaal :)

Alvast bedankt,

Groeten,

Maikel.
 
Hallo,

Ik neem aan dat er een handleiding bij jou Netgear spullen zit? Dan zou je daar eerst eens in kunnen kijken. Want dan weet je precies wat voor jou het beste werkt. Want vaak zijn dat goed uitgelegde handleidingen en ook wat voor instellingen het beste werkt met jou switch.
 
Eerst maar eens een paar zaken verduidelijken Bij een huis- tuin en keukenswitch kan je geen IP adres instellen dus daar ben je snel mee klaar. Bij een NAS en Access Points is het wel handig.

- Stel daarna voor de NAS een vast ip adres in.
- Sluit de eerste Powerline adapter direct op de router aan (dus niet op de switch).
- Geef beide Access Points een vast IP adres
- Laat de DHCP door je router regelen. Zet deze functie op je Access Points dus UIT.
- Stel op je Access Points dezelfde SSID en wifi wachtwoord in als op de wifi in de router
- Laat de Access Points wel allebei van een apart kanaal gebruik maken. Bijvoorbeeld 6 en 11.
- De switches zijn Plug en Play daar kan je de kabels insteken, dan zal het werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan