• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Netwerk tussen 2 Windows10 computers, het lijkt zo makkelijk....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn berichtje wat boven jouw berichtje staat en dan met name vanaf "SCHAKEL EERST ENKELE SERVICES IN!" is ook van Menno Schoone. Het is hetzelfde verhaal ;)Je had je jouw berichtje kunnen besparen als je even goed had gelezen. Maakt niet uit verder.
 
@Luvene ,

beter twee keer dan geen keer!
 
Hoi,

Ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om de laptop van mijn vrouw, een W7 32bits machine ook te kunnen delen in het netwerk........ :cool:Dat wil zeggen, tot nu toe is op de W7 laptop mijn W10 PC zichtbaar en kan ik de files welke ik heb gedeeld op die W10 machine ook benaderen. Via beveiliging de rechten toegekend aan de gebruikersaccount van de W7 machine. Let op! Je moet dan wel op de W10 machine dezelfde gebruikersaccount toevoegen als degene op de W7 machine en uiteraard hetzelfde password.

Het vreemde is dat ik de de eigen gedeelde bestanden op de W7 via het netwerk (nog) niet kan benaderen :confused:. Ook weer zoiets onbegrijpelijks. Lang leve Windhoos! :mad:Die zie ik dan natuurlijk ook niet op de W10 machine. Ik ga nog wel verder stoeien hiermee. Het belangrijkste is dat ik via mijn W7 machine de gedeelde harddisk kan benaderen op mijn W10 machine, omgekeerd is minder belangrijk maar het zal en MOET werken. Kan het niet uitstaan waarom het niet werkt.

Echt, geloof me nou, ik ga over 6 weken verhuizen en als ik gesettled ben aldaar, kap ik definitief met dat vreselijke Windhoos. Ik heb het tot nog toe altijd verdedigd maar na op beide PC's W10 te hebben geïnstalleerd ben ik er volledig klaar mee. OK, binnen mijn 2 W10 PC's werkt het nu maar je moet niet vragen wat voor een energie dat heeft gekost. Onbegrijpelijke en volstrekt onnodige toepassingen en trucen moet je uithalen met verschillende handleidingen die je vindt op Internet om je maar zo veel als mogelijk in verwarring te brengen.......Ze zullen en MOETEN je naar "de cloud" brengen.... :mad:

En ik vrees dat met een nieuwe update straks ik weer van voren af aan kan gaan beginnen en daar ben ik wel even klaar mee.
 
Echt, geloof me nou, ik ga over 6 weken verhuizen en als ik gesettled ben aldaar, kap ik definitief met dat vreselijke Windhoos. Ik heb het tot nog toe altijd verdedigd maar na op beide PC's W10 te hebben geïnstalleerd ben ik er volledig klaar mee. OK, binnen mijn 2 W10 PC's werkt het nu maar je moet niet vragen wat voor een energie dat heeft gekost.


Terwijl het allemaal eenvoudig is . Nu ik ben ik ook de Windows 10 fan niet en zal bij mij ook nooit binnenkomen . Anderzijds begrijp ik wel de redenering van Microsoft , alles centraal delen, dat moet u toch ook lukken want dat is eigenlijk de bedoeling .
Uit uw verhaal begrijp ik dat je op je W7 computer wil mappen/bestanden delen met de W10 computer en omgekeerd ook . Op de W10 computer mappen/bestanden delen met de W7 computer .
Als je nu die mappen en bestanden van beide computers centraal deelt op een netwerkschijf en je stelt de rechten juist in is je probleem opgelost .
Ga eens lezen .Dat van Windows mag je overslaan .
Onderaan De Cloud wat de bedoeling is van microsoft .
https://www.techpulse.be/tips/220148/bestanden-lokaal-delen-tussen-windows-mac-en-linux/
 
Terwijl het allemaal eenvoudig is .
Zo zou het moeten zijn maar is het niet. Internet staat vol met artikelen van gebruikers die het maar niet voor elkaar krijgen. Gelukkig ben ik niet de enige want dan zou ik gaan twijfelen aan mezelf.

Als je nu die mappen en bestanden van beide computers centraal deelt op een netwerkschijf en je stelt de rechten juist in is je probleem opgelost .
Op een Netwerkschijf........? U bedoelt dus op een NAS of iets dergelijks? Maar ik wil juist de bestanden delen onderling tussen al mijn computers! Ik heb het met heel veel moeite nu voor elkaar tussen mijn beide W10 PC's maar op mijn W7 laptop kan ik op diezelfde laptop wel de share zien van de files die ik daar op heb gedeeld maar ik kan ze niet eens benaderen!!! Op dezelfde PC waar ik de mappen van heb gedeeld..... Toch niet te geloven dit !

Wel kan ik vanaf de W7 laptop de gedeelde harddisk van mijn W10 PC gelukkig zien ALS OOK (!) benaderen......

Ik wil doen wat ikzelf wil en niet wat Microsoft wil....... in the cloud of whatever of op een netwerkschijf. Ik wil gewoon mijn bestanden delen onderling. Waarom kan dit niet of word het zo moeilijk gemaakt met allerlei trucen?
 
Ik heb het met heel veel moeite nu voor elkaar tussen mijn beide W10 PC's maar op mijn W7 laptop kan ik op diezelfde laptop wel de share zien van de files die ik daar op heb gedeeld maar ik kan ze niet eens benaderen!!! Op dezelfde PC waar ik de mappen van heb gedeeld..... Toch niet te geloven dit !

Denk je dat in Linux of Mac ook zo niet is ?
Als je wil overstappen naar Linux begin dan al maar met de CHMOD rechten in te studeren .
http://www.linuxdocs.nl/wiki/index.php/Chmod
 
Dat geloof ik direct dat het daar ook knetter gecompliceerd is. Ik trek mijn plan nog wel wat te doen, ik los het zeker op op mijn manier. Ik ben alleen die bemoeizucht van Microsoft, Google en Samsung zo ongelooflijk zat. Het is allemaal niet meer te begrijpen en te volgen. Het MOET allemaal op hun manier en o wee als je dat niet wilt, dan heb je een probleem :mad:.
 
Met alle respect en dank voor je filmpje maar zonder geluid erbij word en blijft het gissen. Ik begrijp er iig geen hout van en vind het een vreemde manier om zo te delen. Ook lijkt het of je het delen van de complete C schijf (!) 2x doet? Gelukkig had ik het al voor elkaar gekregen maar vrees dat wanneer Windows weer met allerlei updates komt ik weer van voren af aan kan beginnen............

Wel een leuke desktop picture :kissing:
 
ik zet er nooit geluid bij aangezien mijn stem het soms laat afweten ...
ik kan er wel een beschrijving van aanmaken ...het gaat om 2 keer dezelfde handeling maar op 2 verschillende computers ( vergelijk maar eens de computer namen met elkaar )

*er zijn in feite maar 4 stappen te doen ..
werkwijze.

1*via je systeem eigenschappen dient men eerst de naam van de pc's te achter halen " noteer deze dan ook !

2* je dient op de pc's die je wenst te koppelen met elkaar eerst via de verkenner rechts klik op de C te doen > kies eigenschappen en open de tap "delen"
kies geavanceerd delen en zet het vinkje aan bij " deze map delen " geef vervolgens aan met hoeveel personen je deze dus wilt delen...ik koos hier maar voor 1 persoon ….de C vervang je door je eigen gebruikersnaam..
klik daarna op toepassen en ok


3* ook indien je het Lokaal account gebruikt zonder wachtwoord dien je een "wachtwoord" in te stellen " zonder een wachtwoord werkt het namelijk niet "

4*om nu het netwerk aan te maken klik je met rechts op het netwerk icon in de verkenner ..
kies vervolgens "netwerkverbinding maken " in het scherm dat dan verschijnt type je \\DESKTOP-gevolgd door de naam van de pc in hoofdletters\gevolgd door je eigen gebruikersnaam (de naam van de pc die je dus wenst te koppelen )
vb : \\DESKTOP-PC123NL\ncf
en je klikt op voltooien ...vervolgens dien je je gebruikersnaam in te geven als ook je wachtwoord ...en zal de verbinding aangemaakt worden .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan