1. Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologie├źn. Dat houdt in dat wij het gedrag van bezoekers verzamelen, gebruiken en met derden delen om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Cookies van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

netwerk werkt niet goed

Discussie in 'Netwerk' gestart door hansvanlieshout, 11 apr 2017.

1. hansvanlieshout

hansvanlieshout Vaak hier

Ja , dat doe ik.Wat kan het zijn?

--- Update ---

Het netwerk verschijnt ook niet meer onder WIFI

Laatst bewerkt: 4 mei 2017
  2. Rubensky

Rubensky Moderator Medewerker

Misschien is de afstand tot de router te groot?

3. hansvanlieshout

De afstand tot de router is juist zo gering dat ik een hoge internetsnelheid heb. (Beneden in de woning waar het modem staat.

--- Update ---

Adapter heeft dezelfde positie als wifiin de kolom wifi. Ik vind het toch wel sterk dat mij dit niet lukt.Alleen het verbinden lukt niet.

4. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Wel type heb jij gekocht?
    Heb je gezien of er een stuurprogramma is genstalleerd?

Laatst bewerkt: 5 mei 2017
  5. hansvanlieshout

De stick heet:: TP-Link. Ik neem aan dat het stuurprogramma meegeleverd is met de bijgevoegde cd.

6. Rubensky

Kijk ook eens even op internet of er een nieuwer bestuurssysteem is. Meestal zijn die op de cd wel een beetje oud.

7. pdexie

pdexie Enthousiast

Al via de wps geprobeerd?
    klik op je wps knopje op je modem van telfort en daarna op het wps knopje van je wifiontvanger

8. hansvanlieshout

WPs -knop zit niet op mijn nieuwe modem. In het weekend krijg ik advies van een computerman

9. aarie25

aarie25 Heeft veel posts

Mogelijk kan hij het dan oplossen.

10. hansvanlieshout

De WPS-knop zit wel op mijn modem(ik heb nog eens goed gekeken)

11. pdexie

pdexie Enthousiast

Gelukkig dat je nog een keer gekeken hebt, want een v8 modem heeft zeer zeker een wps knop.
    Maar heb je je wifi via usb nu wel aan de praat gekregen via de wps ??

12. hansvanlieshout

Neen ,via WPS lukt ook al niet.Mijn computerman heeft vanalles geprobeerd. Hij ment dat er wat aan de hand is met het internet. Maar wat?

13. Rubensky

Wat er anders mis zou zijn met je internet is bijna niet vast te stellen zeker omdat de rest wel naar behoren lijkt te werken.

14. pdexie

pdexie Enthousiast

Sorry maar ik geloof dat iedereen zich tegenwoordig computer expert noemt, net als wat Rubensky al zei, als de rest wel werkt, wat zou er dan met je internet moeten zijn?? lekkere vage conclusie

15. Rubensky

Uit de probeersels met de wifi adapter kan men echt niet concluderen dat er andere zaken aan de hand zijn. Wat wel zo kan zijn is dat de wifi stick op de een of andere manier niet met de router wil samenwerken.

16. hansvanlieshout

Toch maar een andere adapter?

17. Rubensky

Je zou het in elk geval eens kunnen proberen.

18. hansvanlieshout

Is een WIFi-versterker van de Aldi een aardige keus? Kost: E19.99. Reageer nu aub. Dan kan ik hen vanavond nog kopen. Alleen bij positief advies. De computer geeft verder geen informatie over dit toestel.

19. Rubensky

Nog nooit getest dus ik heb echt geen flauw idee!

20. pdexie

pdexie Enthousiast

Mocht die wifi versterker niet goed zijn, dan is het voordeel bij de aldi dat je hem terug kan brengen en je geld terug krijgt

21. hansvanlieshout

22. hansvanlieshout

oke,dat wist ik.

23. hansvanlieshout

Ik heb die Maginon versterker(wifi) van de Aldi uitgeprobeerd. Ik zag wel op tegen de installatie,maar dat lukte toch,i.t.t. tot die vorige versterker. Het resultaat is dat die boven nog niets doet. Beneden nog wel: Daar geeft die een 10 Mb aan snelheid meer. Dat wil ik boven hebben!
    Ik blijf nog met de vraag: waarom is de snelheid zowat een maand goed geweest? Een nieuw modem heeft niets geholpen.

24. Rubensky

Heb je boven sowieso wel wifi bereik?

25. pdexie

pdexie Enthousiast

Die vraag stel ik mezelf ook af, en heb je het wifi kanaal als eens op een ander kanaal ingesteld??
    Verder op welke plek in je woning heb je de wifi versterker geplaatst??

26. hansvanlieshout

Rubensky: Heel weinig. Soms tegen 0 aan.

pdexie: De versterker heb ik zowel beneden als boven gezet.Beneden was er wel eens een verdubbeling van 25 naar 50. Mooi meegenoemen.
    Boven zag ik geen verschil.
    De versterker heb ik weer ingeleverd. Hij moet boven versterken!
    Hoe kan ik dat kanaal veranderen. Met de andere (oude) computer heb ik dat eens gedaan. Ik weet het helaas niet meer.

27. Rubensky

Heb je de wifi versterker die je boven hebt staan bekabeld aangesloten op je router?

28. hansvanlieshout

Is alleen verbonden met het stopcontact.

29. Rubensky

Zo'n versterker kan je het beste via kabel met de router verbinden anders zal het nog niet goed, en bij anderen zelfs helemaal niet, werken.

30. hansvanlieshout

Volgende keer beter.

31. hansvanlieshout

Waar moet ik de kabel op het modem aansluiten? Er zijn 4 plaatsen. Een is normaal al verbonden.

32. pdexie

pdexie Enthousiast

33. Rubensky

Dan zal je een switch moeten gaan gebruiken om de poorten uit te breiden.

34. hansvanlieshout

Rubensky: Ik begrijp het niet. Ik heb nog drie open plaatsen. Wat bedoelt u met switch?
    Pdexie: ik heb de telfort-aanbieding gezien. Het wordt er niet goedkoper op. Verder zou ik een kabel moeten aansluite.n. Dat komt bij mij wel erg ongelukkig uit, De kabel loopt dan van voor rechts in het huis naan achter (achterkamer) en daar naar het raam. Ik wil eerst bekijken of ik met Marginon wat kan doe. (bij Adi terugehaald)

35. Rubensky

Sorry ik heb het verkeerd gelezen ik dacht dat ze allemaal al verbonden waren.

36. hansvanlieshout

Ik was van plan een TL-PA 4010 Homeplug aan te schaffen. Het geheel heeft twee netwerkkabels.plus hieraan twee kastjes. Het ene kastje is verbonden met het stopcontact,hier loopt een netwerkkabel verbonden met het modem. Op de plaats van de labtop is een ander kastje verbonden met het stopcontact, het andere eind van de netwerkkabel is verbonden met mijn labtop. Mijn broer,die een goede technische functie bekleedt in de computerwereld kwam met dit idee.

37. Rubensky

De zogenaamde powerline adapters bedoel je? Het is afwachten of deze goed werken afhankelijk van je woning en de aanwezige stroomkring.

38. hansvanlieshout

re
    Op zich werken ze goed/ Ik had boven 20 mb, voor mij voldoende. Alleen interferen ze met de tv. Iedere keer kan ik de tv resetten. Normaal heb ik hret internet in LAN-poort 3. Ik heb de adapter in LAN-poort 1 gezet. Het helpt niet. Waarschijnlijk gaan twee signalen (internet en adapter )niet samen door het stroomnet.

39. Rubensky

Er zit geen verschil tussen die LAN poorten dus dat zou geen verschil moeten maken.

40. hansvanlieshout

Oke,maar mijn tv doet het dan niet meer. Jammer want hij deed het goed. Daarom heb ik de adapter teruggestuurd naar Media Markt. Ik probeer het nu met een adapter van Telfort.

41. Rubensky

Je bent het al aan het proberen. Ik denk echter dat je weinig kans hebt op verbetering met een nieuwe adapter. Het zal eerder aan de constructie liggen.

Deel Deze Pagina