1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

netwerk werkt niet goed

Discussie in 'Netwerk' gestart door hansvanlieshout, 11 apr 2017.

Discussie netwerk werkt niet goed in het Netwerk forum op nationaalcomputerforum.nl/.

1. Rubensky

Rubensky Moderator

Sorry ik heb het verkeerd gelezen ik dacht dat ze allemaal al verbonden waren.

2. hansvanlieshout

hansvanlieshout Vaak hier

Ik was van plan een TL-PA 4010 Homeplug aan te schaffen. Het geheel heeft twee netwerkkabels.plus hieraan twee kastjes. Het ene kastje is verbonden met het stopcontact,hier loopt een netwerkkabel verbonden met het modem. Op de plaats van de labtop is een ander kastje verbonden met het stopcontact, het andere eind van de netwerkkabel is verbonden met mijn labtop. Mijn broer,die een goede technische functie bekleedt in de computerwereld kwam met dit idee.

3. Rubensky

Rubensky Moderator

De zogenaamde powerline adapters bedoel je? Het is afwachten of deze goed werken afhankelijk van je woning en de aanwezige stroomkring.

4. hansvanlieshout

re
    Op zich werken ze goed/ Ik had boven 20 mb, voor mij voldoende. Alleen interferen ze met de tv. Iedere keer kan ik de tv resetten. Normaal heb ik hret internet in LAN-poort 3. Ik heb de adapter in LAN-poort 1 gezet. Het helpt niet. Waarschijnlijk gaan twee signalen (internet en adapter )niet samen door het stroomnet.

5. Rubensky

Rubensky Moderator

Er zit geen verschil tussen die LAN poorten dus dat zou geen verschil moeten maken.

6. hansvanlieshout

Oke,maar mijn tv doet het dan niet meer. Jammer want hij deed het goed. Daarom heb ik de adapter teruggestuurd naar Media Markt. Ik probeer het nu met een adapter van Telfort.

7. Rubensky

Rubensky Moderator

Je bent het al aan het proberen. Ik denk echter dat je weinig kans hebt op verbetering met een nieuwe adapter. Het zal eerder aan de constructie liggen.

8. hansvanlieshout

Toch doet ie het het. Niet met een kabel ,dat de voorkeur had. Maar draadloos. Het apparaat moet wel centraal in huis opgehangen worden. En zonder de tv te storen. De snelheid varieert van 15 tot 20 Mb.
    We wachten af, maar tot nu toe ben ik tevreden

9. Rubensky

Rubensky Moderator

Dat is mooi. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

10. hansvanlieshout

De versterker is toch vrij instabiel. Soms moet ik op het modem WPS herstellen, wat niet de bedoeling kan zijn. Heb jij een idee hoe ik dat kan verbeteren? Ook zie ik niet terug van deze versterker op het scherm. Er staat niets bij Wifi.biv. Ook een naam ontbreekt.

11. Rubensky

Rubensky Moderator

Moet je dan de modem even van de stroom halen? Gebeurt dit op gezette tijden. Denk dan aan eens per dag bijvoorbeeld of als je een bepaalde handeling doet.

12. hansvanlieshout

Uw methode werkt niet.
    Ik heb vroeg in de morgen 3speedtests gedaan. De eerste: 30 Mb. Nummer 2 en 3 zijn rond de 10 Mb. Conclusie: groot verrval De metingen zijn na elkaar verricht.
    Vroeg in de middag heb ik 3 speedtests gedaan. Nummer 1: 40Mb. Nummer2: 23Mb. Nummer 3: 36 Mb. Na elkaar verricht.. Waarden liggen wat dichter bij elkaar. Hoe komt dat? Waarom zie ik helemaal niets van de Wifi versterker op de computer??

Deel Deze Pagina