• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

netwerkreferentie gevraagd na update?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jetje

Vaak hier
Lid geworden
25 mrt 2010
Berichten
513
Waarderingsscore
8
Sinds de update van Windows vorige week is geweest kan ik de computers via een thuisgroep niet meer delen. Nu word er gevraagd om een netwerkreferentie en ik weet die niet meer. Er moet toch een eenvoudiger manier zijn om de thuiscomputers te delen? Ik hoop dat iemand mij op een eenvoudige manier kan helpen!
 
Als ik op de site van Microsoft kijk zie ik het volgende.

U moet de gebruikersnaam en wachtwoord invoeren van een van de gebruikers van dat systeem, het maakt echter niet uit welke gebruiker u kiest om dit te doen. Als u bijvoorbeeld de gebruiker Jan heeft dan moet u als gebruikersnaam Jan invullen en als wachtwoord uw wachtwoord.

Let even goed op, dat uw gebruikersnaam niet altijd hetzelfde is als de gebruikersnaam dat Windows laat zien tijdens het inloggen op dat systeem.

Mocht dit niet werken dan zou ik de thuisgroep opnieuw instellen.
 
Dat is nou juist het lastige de thuisgroep is na de update eraf!
 
Lukt het ook niet via configuratie scherm-netwerken en internet-netwerk centrum-geavanceerde instellingen voor delen?
 
Ik heb alles al op delen gezet maar hij blijft vragen om netwerkreferentie gebruikersnaam en wachtwoord en zou ook niet meer weten wat dat is?
 
Netwerkreferenties invoeren ..
Open op uw vaste computer NETPLWIZ, U doet dat door:
  1. Druk op Windows icoon + R tegelijk op uw toetsenbord
  2. Typ netplwiz
  3. Druk op enter
U zal nu een kolom gebruikersnaam zien, dit moet u op uw laptop invoeren als gebruikersnaam en dan het wachtwoord van dat account.
Als u een microsoft account heeft op de vaste computer dan is dit vaak het email adres van het account.
 
Is het gelukt zoals in bericht 2 en bericht 6 beschreven?
 
Het is gelukt de map moest op delen staan voor iedereen voorheen thuisgroep!
 
Mooi dat het is gelukt!
 
Hier ook gelukt! W10 met Lacie NAS Spaces. Na de laatste update is echt alles veranderd.... Ik log nu dus in met W10 account en password ipv NAS gebruikernaam en password. Fijn die beveiliging....
 
Mooi dat het is gelukt!
Ja soms veranderen dingen nu eenmaal omdat het veel veiliger is.
Maar dan kan het soms wel lastig worden voor iemand om het weer werkend te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan