• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Niet al te dure pc bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tosmos420

Junior lid
Lid geworden
20 mrt 2012
Berichten
93
Waarderingsscore
0
Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? 600 euro liever minder
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)Beeldescherm, muis, toetsenboord dus het gaat om de kast
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...) Gamen
- Welke software/games ga je erop gebruiken? (vermeld indien mogelijk hardware requirements) Diablo 3 vooral en ook nog andere games
- Ben je van plan te gaan overklokken? geen idee wat dat is
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc {bv: Draadloos internet, SSD, geheugenkaartlezer, (optie voor) CrossFireX/SLI, een specifieke kast, waterkoeling,...}?
Nee geen speciale eisen

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, speakers ...) nee
- Heb je hiervoor ook een apart budget?nee
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...) geen
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit? 1920*1080

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop? ja
-Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt genstalleerd? nee
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken? nee
 
Ik heb voor u deze samenstelling gedaan doch iets hoger dan uw budget maar wel goede pc voor uw eisen.

SSD kan je later nog altijd bijplaatsen net zoals extra harddisk.
 
Kerel je pakt een Micro ATX Kast maar een ATX moederbord :S
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb me inderdaad vergist van behuizing.
Normaal gezien let ik op dat het voor ATX is.
Heb de samenstelling aangepast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoofddoel is gamen en jij pakt een HD7750?
 
Het budget wordt opgeschroefd naar ongeveer 750 dus ik denk dat dat wel een stuk beter is :)
 
Uw samenstelling is niet slecht maar de processor is van tweede generatie processor.
Ik zou iets meer uitgeven en voor de derde generatie processor kiezen en daarbij heeft de moederbord pc-e 3.0 en kan je later gemakkelijker upgraden als je dan wilt zoals videokaart.
Deze keer uw behuizing genomen met 2 Gb videokaart en 8 Gb geheugen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoorde van een vriend dat je met de 7850 meer kan omdat daar pci 3.0 opzit dus ik weet niet of dit nu al nodig is maar het zou wel handig zijn als ik dan later minder hoef te veranderen?
 
en ik had ook ergens gelezen dat ik een gratis verzending krijg omdat mijn pc in elkaar wordt gezet door het nationaalcomputerforum.
klopt dat ook of is dat niet meer?
 
Ik hoorde van een vriend dat je met de 7850 meer kan omdat daar pci 3.0 opzit dus ik weet niet of dit nu al nodig is maar het zou wel handig zijn als ik dan later minder hoef te veranderen?

De HD 7850 werkt inderdaad met PCI-E 3.0. Het moederbord en de CPU ondersteunen dit ook, maar in het praktijk merk je minimaal, omdat de volledige bandbreedte niet of nauwelijks gebruik van maken. Je kan deze weer naar HD7850 veranderen. De NVIDIA 600 serie kaarten ondersteunen dit ook.

en ik had ook ergens gelezen dat ik een gratis verzending krijg omdat mijn pc in elkaar wordt gezet door het nationaalcomputerforum.
klopt dat ook of is dat niet meer?

Martijn gaat op dit moment alleen hierover:
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=91162

Aangepast ivm niet leverbaar geheugen, ander voeding en terug naar HD7850:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B435818%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B485286%5D=1&product%5B511589%5D=1&product%5B490029%5D=1&product%5B455749%5D=1&product%5B501012%5D=1&product%5B521298%5D=1&product%5B487560%5D=1&product%5B479107%5D=1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel erg bedankt ik denk dat ik nu mijn samenstelling wel heb maar nog een vraag er zit nu geen windows op is dat moeilijk om er zelf op te zetten of niet?
 
Nee, simpele instructies volgen is makkelijk te realiseren.
 
Maar moet ik dan wel een cd hebben van windows 7 want die heb ik niet of kan je die wel ergens vandaan halen?
 
Ik moet ook via draadloos netwerk aangezien ik geen kabel in mijn kamer heb dus wat moet er dan nog bij?
 
thnx alleen ik kan niet op dat surfspot windows 7 vinden aangezien ik geen account heb ben wel een student maar kan niet inloggen of iets vinden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan