• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Niet leuk, Microsoft!

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Microsoft laat in de nieuwste Insider versie merken, dat het Microsoft ernst is, de webbrowser Edge te promoten en te laten gebruiken.
Want ondanks dat Edge veel beter en veiliger is dan Internet Explorer, wordt Edge echter maar minimaal gebruikt.
Meest gebruikte browsers zijn Google Chrome, gevolgd door Firefox; deze browsers zijn veiliger dan Edge en innovatiever.

Wat Microsoft nu in de laatste Insider versie laat zien - is dat het onmogelijk is geworden om Chrome of Firefox te installeren.

5b9a1a13b40b7-Edge_Warning.jpg


De installatie van die browsers wordt dan compleet onderbroken.
De verwachting is thans dat Microsoft deze actie doorvoert in de 1809 Herfst-upgrade.

Deze website bracht het nieuws het eerst: ghacks
 
Dat zou betekenen dat er helemaal geen andere browsers meer mogelijk zijn. Of lees ik het dan verkeerd? Dat zal niet waar zijn dan krijgen ze wel weer een boete e.d.
 
Er staat toch een knop "Install anyway"... op het scherm...
 
ik heb hier zojuist op de evaluatieversie 1809 build 1744.1001 zowel Chrome als Firefox geinstalleerd en dit ging hier probleemloos zonder dat ik het bovenstaande scherm te zien kreeg wat in het openingsbericht vermeld werd ..
*dien er wel bij te vermelden dat ik de evaluatieversie verkregen heb door niet op te starten vanaf de Windows10_InsiderPreview_Client_x64_nl-nl_17744.iso die ik verkregen heb als insider van Microsoft ...
ik heb de verkregen iso uitgepakt en de bestanden in een map op het bureaublad gezet om van daar uit de setup.exe op te starten ...
deze evaluatieversie die draait hier dus in VMWare en is digitaal geactiveerd … wanneer op 10 october de 1809 vrij gegeven word dan zal deze vermelding betreffende de evaluatie versie die nu rechts onder boven de klok vermeld staat verdwijnen zonder dat ik een nieuwe installatie dient te doen .

Ashampoo_Snap_donderdag 13 september 2018_10h42m03s_002_.png
 
krijg hier juist een update binnen betreffende de evaluatieversie ...
Ashampoo_Snap_donderdag 13 september 2018_10h58m29s_004_.png
**kan best zijn dat ghacks deze laatste al gebruikte … er werd nergens vermeld welke versie er gebruikt word .
 
@Emi zelf niet de mogelijkheid om het te testen. Dat zal vanavond gaan worden. Ben wel benieuwd naar jou bevindingen.

Geen andere browsers meer gebruiken. Mensen ik ben het met jullie eens dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
 
Microsoft zal niet Edge op die manier gaan pushen door geen andere browsers meer toe te laten, dan krijgen ze wederom een boete van de EU. Deze hebben ze in het verleden al gehad en dat gaan ze niet nog een keer riskeren, ze zullen dus altijd de mogelijkheid open laten om een andere browser te installeren. Ik vraag me ook af in hoeverre de EU een dergelijk scherm goed zou kunnen keuren en of hier een nieuw onderzoek voor moet worden gestart. In het verleden moest Windows een browser keuzescherm krijgen, zodat je zelf kon kiezen welke browser je wilde installeren, deze nieuwe oplossing zit weer heel dicht tegen het misbruiken van de monopoly om Edge door te drukken bij de gebruikers.
 
ik zie tot mijn grote verbazing dat ik hier juist op de virtuele Windows 10 waar dus eerder de evaluatieversie 1809 build 17744.1001 aanwezig was dat deze de onderdelen update verkregen heeft naar build 17754.1 en dat de vermelding rechts onder betreffende de evaluatieversie verdwenen is ...

Ashampoo_Snap_donderdag 13 september 2018_12h45m05s_006_.png
 
Laatst bewerkt:
In 1809 kreeg ik wel degelijk de betroffen melding, toen ik Firefox als standaard ging instellen!
 
Wat zei Ghacks nu precies?

"Options provided are to open Microsoft Edge or install the other browser anyway."

Veel gedoe om niets dus.
 
Ik heb over deze topic als eens een discussie gevolgd. Microsoft maakt reclame voor hun winkel (wie niet?) dat is ook niet verboden. (Eu of ergens anders) maar je blijft de keuze behouden. Natuurlijk zullen heel veel gebruikers afhaken als dit bericht te zien krijgen.(gebrek aan kennis, durf, weet ik veel) Is het ethisch??? Dat laat ik aan moderators en administrators over, die zijn veel slimmer dan ik.
 
Draai hier op diverse PC's W10 1809 met FF en ook op de Insiders die ik zelden gebruik, overigens.
Tijd teveel vermoed ik.
 
Poging tot misleiding en om de tuin leiding is helaas aan de orde van de dag bij het internetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan