• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuw moederbord

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 162876
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 162876

Gast
Hi,

Volgende week wil ik graag mijn computer upgraden doormiddel van een nieuw moederbord die meer geheugen aan kan.
Het oude moederbord is van medion en heeft een intel core i7 processor die ik graag wil overzetten.

Verdere specificaties zijn:
- NVIDIA Geforce gtx 960 4gb
- Ewent voeding 700w
- windows 10
- 2tb hdd

Na enig onderzoek heb ik het volgende moederbord op het oog:
bol.com | MSI B250 GAMING PRO CARBON Intel B250 LGA 1151 (Socket H4) ATX moederbord

Geheugen:
bol.com | KINGSTON 16GB 2400MHz DDR4 CL15 DIMM HyperX FURY Black

Ik heb er 3 vragen over voordat ik tot aanschaf overga:
1- Ik weet hoe ik een processor moet plaatsen alleen weet ik niet zeker of een processor zomaar in een andere moederbord geplaatst kan worden?

2- Is dit moederbord geschikt voor de andere componenten van mijn computer?

3- Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden met het vervangen van het moederbord?
 
Welke i 7 is het want er zijn diverse sockets voor gebruikt.
Zet anders even de weblink van Speccy hier, zie m'n sig.
 
Dat weet ik helaas zo niet uit mijn hoofd.
Ik ben nog op bezoek bij mijn vriendin.
Volgende week ben ik weer thuis en kan ik het pas controleren welke core i7 ik heb.
Ik was er al een beetje bang voor dat hier ook verschil in zat.
 
Welke i 7 is het want er zijn diverse sockets voor gebruikt.
Zet anders even de weblink van Speccy hier, zie m'n sig.

Ik heb even gegoogeld en ik durf het nog niet met zekerheid te zeggen maar ik denk dat het om een 'Intel Core i7-4770' gaat.
 
Dat is een socket 1150 CPU en die ondersteund alleen DDR3.

Welk merk en type moederbord er nu inzit zien wel wel in die Speccy link van de week.
 
Topic verplaatst van Games naar Aanschaf & Advies.
 
Zie geen weblink van Speccy.

Ik ook niet.

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan