• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Nieuwe aankoop pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

roanNL

Bekend gezicht
Lid geworden
23 mei 2013
Berichten
107
Waarderingsscore
0
Hey allemaal, ik ben opzoek naar een nieuwe computer en vroeg mij af of jullie nog tips hebben of andere componenten die jullie aanraden. Bovendien vroeg ik mij af of onderdelen die ik hier heb staan compatible met elkaar zijn.
Alvast bedankt voor de moeite, groetjes Roan

https://azerty.nl/basket/?code=YTox...6MTtpOjE1OTMzMTI7aToxO2k6MjMxOTU2NTtpOjE7fQ==

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
Budget ligt rond de 1100 euro
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Randapparatuur heb ik al.
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
Gamen + adobe pakken / licht 3d werk
- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Adobe photoshop, illustrator, indesign, after effects, premiere.
Games o.a pubg, fortnite, witcher 3, cities skylines, gta.
- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info)
Nee overklokken is voor mij niet belangrijk
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
Nee ik heb geen speciale eisen

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig?
(muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Nee

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Nee

- Heb je hiervoor ook een apart budget?
Nee
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
1 in de toekomst mogelijk 2

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)

Niet noodzakelijk, zou echter wel fijn zijn (1e keer dat ik een pc geheel zelf wil bouwen)
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2)
Niet nodig
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Het liefst alles op Azerty
 
Lijkt mij toch een mooie combinatie voor jouw gebruik. In de NZXT zitten al twee case coolers standaard.
 
Dus u denkt dat de 2 extra fans niet nodig zijn? (voor een neutral air pressure?)
1 fan voor en 1 fan achter?
 
Gewoon een in en outtake om de warme lucht uit de kast te krijgen.

voor een neutral air pressure?
Komt echt geen hogere of lagere druk in een PC door een paar ventilatoren.....
 
Ik zou wel DDR4 geheugen nemen. Want DDR3 gaat niet op het moederbord passen.

Je kan ook een H310/370 of B360 chipset kiezen als je toch niet gaat overklokken. Ben je goedkoper uit. Al scheelt het niet heel veel.
 
Goeie tip, was mij niet opgevallen.:worried:
 
Bedankt voor de tip, was mij ook niet opgevallen!
Welke zouden jullie aanraden ter vervanging van de ram?
 
je kunt beter een moederbord met DDR3 geheugens nemen want DDR3 en DD4 geheugens zijn bijna net zo snel maar DDR4 geheugens zijn veel duurder ik heb zelf een i54460 razend snel koop je op tweakers twee de hans voor 90,00 euro een moederbord erbij 100,00 euro CPU koeler 50,00 euro
 
die geheugens zijn slecht waarom die geheugens en dat moederbord is ook niet zo best
 
het is een ATX moederbord dus groot moederbord dus grote computerkast
 
Is idd een standaard ATX board, met een mid-tower case. Snap echter het probleem hiervan niet.
Bovendien vraag ik mij af waarom jij die geheugens niet goed vind.
Wat voorn pc zou jij zelf voor dit budget bouwen?
Alvast bedankt
 
Zou er verder niet op reageren, die reacties hebben niets met je wensen te maken en enige onderbouwing van de kritiek op de gekozen hardware zie ik niet, ik noem het stereospirisme, gelul in de ruimte dus.
 
ik heb geen kritiek hij vroeg welke hardwaar hij her beste kon nemen dat geheugen ts erg langzaam dat moederbord is ATX kunnen drie video kaarten op voor ATX moet je een grote computerkast hebben kijk even op tweakers wat er van het moederbord geschreven word
 
ASUS ROG STRIX B360-G GAMING - Moederbord zal ik nemen en deze CPU

Intel Core i5 7500 PC1151 6MB Cache 3,4GHz tray
 
Ik ga niet naar een Quad core ( Intel Core i5 7500 )
 
Tja, niet te stoppen die niet ter zake doende reply's.
Het waarom ontgaat mij.
En weer achterhaalde hardware adviseren, pfff. kap ermee.
 
@jackie123,

Het heeft geen zin om steeds te blijven reageren als er al goede tips zijn gegeven.
Want het voegt niets toe en zorgt alleen maar voor een vervelende sfeer.
 
Ik zou ook bij je oorspronkelijke setup blijven, aangevuld met de DDR4 ipv DDR3 (die Ballistix die Lange Pier voorstelt heb ik ook en werken prima) en verminderd met die 2 extra case coolers. In de NZXT zit boven- en achteraan een case cooler die je mee kan controleren via het moederbord = genoeg. En hetgeen je uitspaart met die extra coolers, zou ik bijleggen voor een M.2 NVMe SSD (PCI-e) ipv van een SATA, die wordt dan rechtstreeks op je moederbord gelegd zonder kabels. Deze gebruikt dan ook het PCi-e protocol = veel sneller. Optie: een ledstripje in de case inbouwen want het is een heel mooie, nette case met open zijkant, tenzij de pc natuurlijk ergens weggestopt staat. Kan ook later = ideaal cadeau voor verjaardag ofzo ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan