• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe computer kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gewooniemand

Nieuw lid
Lid geworden
5 jul 2010
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Hallo, goede avond.

-max.budget : 500 euro het liefst goedkoper
-hergebruik eerdere pc ? : speakers-Beeldscherm-en 600gb geheugen (als het kan)
-hoofddoel : Gamen, en schoolwerk

Alvast bedankt.

ps. bedankt coecoec ik heb uw bericht een beetje gekopiert.
 
Re: nieuwe computer kopen advies aub

bedankt voor de reactie dat zal ik doen.


Het systeem:
- 500 euro het liefst minder
- Welke onderdelen denk ik te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? beeldscherm, muis, toetsenbord, geheugen als dat kan.
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor moet hij gaan dienen? Gamen en school
- Ik ben niet van plan te gaan overclocken?
- Heb je verder speciale eisen voor je pc ? Ik wil gewoon het komende half jaar to jaar niet meer een nieuwe processor te kopen voor games

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? Nee ik heb alles
- Welke software heb je nodig? besturingssysteem
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke grootte is dit? 24 inch

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop? Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt geinstalleerd? Ja
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken? ik heb geen idee van een (web)shop dus ik heb het liefst dat jullie dat uitzoeken.

Als jullie meer moeten weten vraag het gerust.
 
Re: nieuwe computer kopen advies aub

gamen word lastig op een pc van 500,-
aangezien assemblage 44,99 en Windows 104,84 is.
je houd dan 350 over voor je systeem. denk dat je beter wat kan door sparen of kijken voor 2de hands
 
Re: nieuwe computer kopen advies aub

- Welke onderdelen denk ik te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? beeldscherm, muis, toetsenbord, geheugen als dat kan.
Welk geheugen is dat precies?

Maar ik deel eigenlijk ook de mening van Pr0mo, 500 euro voor een systeem incl. OS, assemblage + Windows installatie is gewoon niet haalbaar. Dan koop je ofwel oud materiaal wat na aankoop al verouderd is en van een gamesysteem kan je echt niet spreken.

Advies van mijn kant: spaar even door tot 800 - 900 euro...
 
Re: nieuwe computer kopen advies aub

bedankt voor de reactie, zou het met 700 euro wel lukken?

of is het een optie om een nieuwe processor in mijn oude computer te zetten, het is een kant en klare pc dus dat gaat moeilijk worden want dan moet ik alles vervangen tog?
 
Re: nieuwe computer kopen advies aub

Welke pc heb je op dit moment? Misschien kunnen sommige onderdelen toch opnieuw gebruikt worden en kunnen we op die manier de prijs wat drukken...
 
Re: nieuwe computer kopen advies aub

ik heb een packerd bell.
processor: Intel Pentium dual 1.80 Ghz en wil graag een 2.20 GHz +\
 
Re: nieuwe computer kopen advies aub

Ken je ook de typenummer van je packard bell? Staat er misschien nog ergens op met een stickertje oid of op de factuur...?
 
Re: nieuwe computer kopen advies aub

ik kan het garantie bewijs en sticker niet vinden sorry, maar ik kan misschien wel ander apparatuur opnoemen als je meer informatie nodig hebt.
 
Re: nieuwe computer kopen advies aub

bedankt voor de reactie, zou het met 700 euro wel lukken?

Ik heb net even zitten rondsnuffelen en wat samengesteld bij azerty.nl met een budget van 700 euro:
Winkelmandje

Hier kan je al aardig mee gamen hoor. Deze configuratie draait zowat alle nieuwe games, games als Crysis op hoogste instelling. Verder zitten alle eisen van besturingssysteem en assemblage erin verwerkt.
Het is een quad core processor die behoorlijke resultaten neerzet en prijs/performance erg goed is. Normaal moet je hier wel een tijdje mee verder kunnen!

Maar blijft natuurlijk de vraag of je dit budget echt kunt/wil uitgeven?!

Groetjes,

Dave
 
Re: nieuwe computer kopen advies aub

Heel erg bedankt Dave, ik ga wel even door sparen en ik heb waarschijnlijk nog een windows 7 ergens liggen dus dat scheelt tog 100 euro. Als ik het goed bekijk zit er geen geheugen bij klopt dat?
 
Re: nieuwe computer kopen advies aub

Toch wel hoor, Kingston ValueRam 4Gb kit zit erbij.
Let erop dat je bij keuze van besturingssysteem kiest voor een 64bit versie. ;)

Laat misschien nog een berichtje voordat je de pc besteld, misschien zijn er tegen dan weer wat (kleine) aanpassingen die enerzijds de prijs kunnen drukken en anderzijds iets hogere performance geven.

Graag gedaan!! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan