• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Nieuwe Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoyBoyFTW

Gevestigd lid
Lid geworden
8 jan 2015
Berichten
319
Waarderingsscore
0
Hey,

Na bijna vier jaar geleden een budget game pc van rond de 600 euro hebben gekocht die samengesteld is door jullie, begint deze nu toch wel weer wat oud te worden... steeds meer spellen worden moeilijker om soepel te spelen als ik de graphics niet op zn laagst wil zetten. Tevens valt de pc nu ook opeens zo nu en dan random uit zonder foutmelding, waarschijnlijk overheating en/of moet ik hem underclocken. Nu zit ik dus te denken om een nieuwe pc in elkaar te zetten. Aangezien het morgen black fryday is en het maandag Cyber monday is, leek het mij een goed plan om de prijzen nu goed in de gaten te houden en componenten bij lage prijzen in te kopen. Ik heb namelijk op het moment nog niet genoeg geld om een pc in elkaar te zetten, maar wel om enkele componenten te kopen.

De pc die ik nu heb ziet er ongeveer zo uit:
https://pcpartpicker.com/list/9bBKdX
Hierin zit ook nog een goedkope netwerkkaart, weet even niet precies welke.

Ik denk hiervan eigenlijk niks te kunnen hergebruiken behalve de ssd en hhd, en misschien de netwerkkaart nog.

Ik heb zelf ook al even zitten rond te kijken en kwam zelf tot deze build uit:
https://azerty.nl/basket/?code=YTo2...7aToxO2k6MTU5OTI0NDtpOjE7aToyMTA0NDQ1O2k6MTt9

Mijn budget ligt voor de totale build (rekeninghoudend met ongeveer 2 maanden inkooptijd) op ongeveer 700 tot hooguit 900 euro, ik wil de kosten graag zo laag mogelijk houden omdat de inkomsten niet zo hoog zijn.

Ik had eerst een 1070 als gpu in mijn mandje, maar uiteindelijk leek mij deze wel vrij overkill voor 1080p 60fps gaming, dus ben ik voor de goedkopere amd rx 580 gegaan. Wat zijn jullie meningen hierover?

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
700-900 euro

- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
HDD/SSD, beeldscherm, muis, toetsenboord, speakers


- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
games


- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Ik speel vooral Racegames, dus hiervoor is een steady 60fps zeer belangrijk, en dit het liefst met zo hoog mogelijke graphics. Tevens speel ik ook regelmatig simulatiespellen als Euro Truck Simulator 2, maar ook soms zwaardere games als battlefield.

- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info)
In eerste instantie niet. Maar als de build na verloop van tijd trager zou worden zou ik dit misschien wel kunnen gebruiken als poging om de pc langer snel te laten werken.

- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
Ik vind het wel belangrijk dat ik goede upgrademogelijkheden heb. Ookal ging de pc die ik nu heb vrij lang mee... de cpu die ik erin heb vanaf het begin is de beste cpu die in het mobo past, ik heb dus nooit mogelijkheid gehad om te upgraden. Hierom wil ik dus eigenlijk wel upgrademogelijkheden zoals crossfire/sli en een vrij nieuwe cpu socket (volgens mij gaat de ryzen nog wel even mee, dus dat zit goed bij de amd kant). tevens wil ik wifi maar zoals al vermeld heb ik nog een kaartje, en anders kan ik ook wel een goedkope usb dongle kopen.



2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
nee.


- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
niks.


- Heb je hiervoor ook een apart budget?
nee.

- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
1 om te gamen, 2 voor als ik aan school zit om handig en overzichtelijk te kunnen werken.

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
nee.

- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2)
nee.

- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
ik zoek zelf altijd op azerty, maar omdat ik nu de onderdelen zeer waarschijnlijk los ga kopen maakt het niet uit waar het vandaan komt, als het maar het goedkoopste is.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen:)
 
edit: deals zijn ondertussen helaas vervallen..
 
oh... niemand kan me helpen? :(
 
Staat een hele mooie in Aldi: klik hier
Dit is een hele leuke pc voor een kleine prijs. En steek je er gewoon een goeie videokaart bij en je hebt een degelijke pc. Die Medion pc's zijn - in mijn ervaring - zeer goed van kwaliteit. Worden ook in gerenomeerde computerzaken verkocht. Ik heb deze vandaag binnen gekregen van een klant voor finetuning en zelfs zonder extra videokaart loopt ie als een trein. Is ook compleet met Windows 10 en al.
En intel !!! Ben niet zo'n AMD-fan.
 
Waarom mensen altijd goedkoop uit willen zijn ontgaat mij, zo'n ding koop je voor meerdere jaren en dan mag het best normale prijzen zijn en een Medion zou idd best kunnen maar voor dat budget zit je wel met een best wel low-budget videokaart, in die m'n bovenbuurman linkt zit er niet eens eentje in, alleen de onboard.
MEDION ERAZER P66028 i5 Gaming PC
 
Helaas hebben niet alle mensen de mogelijkheid om het geld zo maar van de rug te plukken en zijn ze gebonden aan een budget. Ik had ook duidelijk vermeld dat er geen extra GPU in zit maar later kan worden bij gestoken.
 
Zat ik ook al te denken ja. Maar ben ik dan niet voordeliger (prijs/kwaliteit) uit met een zelfgebouwde pc, omdat ik in principe geen hdd/sdd en windows hoef te kopen dan? de build die ik had geplaats is toch ongeveer hetzelfde qua prestaties? maar kost ongeveer 110 euro minder
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan