• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe game-pc

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 169254
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 169254

Gast
Hallo allemaal,

'Tis weer eens tijd mijn ~8 jaar oude pc te vervangen, hieronder het lijstje:

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?

Rond de 1200 euro lijkt me prima. Mocht er echt flinke performance verbeteringen zijn kan er wel 100-200 euro bij.
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (Omschrijf zo nauwkeurig mogelijk.)
Niks.
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, videostreaming, fotobewerken, videobewerken, ...)
Gamen en verder standaard computer dingen zoals web-browsen en films/series kijken. Dingen die met een game-pc wel gewoon mogelijk moeten zijn.
- Welke games/software denk je er voornamelijk op uit te voeren?
The witcher 3, far cry 5, just cause 3, bioshock infinite, Borderlands 3, etc.
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: dvd/Blu-Ray speler, Wifi, kaartlezer, meerdere beeldschermen, waterkoeling, overklokken...)
Nee.

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)

Nee.
- Welke software heb je nodig? (bv: Besturingssysteem, Office, Antivirus, ...)
Windows licentie heb ik, verder gebruik ik Linux
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
N.v.t.

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel?

Ja.
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt geïnstalleerd?
Nee.
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Voorkeur gaat uit naar Azerty, goedkoper is natuurlijk beter zolang het maar betrouwbaar is. En uiteraard de optie voor in elkaar laten zetten.

Alvast bedankt!

Groet,

HJKberry
 
Ik heb nu dit samengesteld:

Ik weet dat er 2 kasten in staan, ben nog niet zeker welke ik wil.
 
Klopt, die wilde ik op het laats toeveogen.
Ik zit nog wel te twijfelen aan de koeler, om ivp deze een van Noctua te pakken, omdat die toch wel stiller kan zijn. Ik twijfel omdat ik niet weet of dat veel is.
 
Ziet er goed uit, ik zou enkel het moederbord vervangen door deze: klik hier. Deze heeft twee M.2 aansluitingen, zo kan je twee M.2 SSD's op je pc aansluiten.
Que koeling gebruik ik steeds eentje uit de BeQuiet!-reeks, zeer tevreden. Bij mezelf heb ik nu een watercooling zitten van Corsair H100i, zeer stil met goeie software en koelt nog beter.
 
Moederbord moet ik even over nadenken, ik heb nog wel 2 ssd's die ik wellicht extern kan verbinden voor data opslag en grote spellen.

Heb je een aanrader voor de beste kwaliteit/prijs verhouding omtrent de BeQuiet koelers? Watercooling wil ik graag overslaan. Hij hoeft ook niet mega stil te zijn, maar ik dacht als ik een paar tientjes mee kan geven en daarmee het geluid significant kan verlagen, is dat natuurlijk mooi meegenomen.
 
Kan zijn dat ik het verkeerd opvat, maar volgens mij heb jij het over kast fans en @artstudiog over cpu fan?
Anders zie ik alleen de Arctic Freezer 34 eSports DUO

EDIT: In mijn PC nu zitten arctic kast fans, die kan ik er eventueel inzetten. Ik weet alleen niet hoeveel mm die zijn.
 
Ik gebruik steeds deze: klik hier. Met de 4-pin connector naar het moederbord, kan je perfect zelf de cooler instellen (of automatisch). In te stellen op je moederbord. Die van jou is ook niet verkeerd maar heeft minder vinnen op de rotor. Kan helaas niet bevestigen of dat enig verschil uitmaakt, misschien zit het alleen maar in het hoofd ;-)
Ook wel opletten dat je genoeg hoogte hebt in je case.
 
Oke, bedankt allemaal!

Hoe kan ik markeren als opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan