• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Nieuwe game / streaming pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

danieltak

Vraag maar raak
Lid geworden
14 feb 2010
Berichten
1.895
Waarderingsscore
0
Ik ben een aantal dagen al op zoek naar een goede / krachtige gaming pc om ook mee te kunnen streamen. Zouden jullie mij misschien kunnen helpen?

Ik wil er in ieder geval een 1080 in.

Mijn budget ligt op maximaal 1500,-
 
Is dit topic om een of andere reden niet meer actueel omdat er een balkje gesloten bij hangt?
 
Geen idee waarom dit er bij hangt, maar is zeker nog actueel!
 
Daarom hangt er nu het label vraag aan.
 
Misschien kan je de volgende lijst met vragen beantwoorden:

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
- Welke software/games ga je erop gebruiken?
- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info)
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2)
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
 
1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
1500
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)

Beeldscherm muis, toetsenbord en speakers zijn te hergbruiken.

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)

Gamen en streamen.
- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Verschilt van veel eisend tot weinig
- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info)
Ja
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
Nee.


2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Windows 10.

- Heb je hiervoor ook een apart budget?
Insclusief
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
2

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
Ja, het liefste wel
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2)
Ja, niet een vereiste.
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Beste prijs/Kwaliteit.
 
In dit forumonderdeel moet je helaas vaak wat langer wachten op een reactie van mensen die hier goed in zijn. Niet bumpen dus maar rustig afwachten.
 
Videokaart is al €574,- ongeveer. Dan blijft er niet veel meer over.
 
Heb toch mijn budget opgekrikt naar 2,000.
 
Ik hoop dat je snel gedegen advies zal krijgen. Ik ben niet voldoende op de hoogte om je dat te kunnen geven.
 
Die configuratie ziet er toch al niet verkeerd uit. Ik zou enkel de Crucial SSD vervangen door een Samsung 970 evo M.2 ( klik hier ). Kan je rechtstreeks op het moederbord insteken en gaat als een speer.
 
Ik vind je eigen samenstelling eigenlijk ook wel een mooie.

-Wellicht een grotere SSD, 250 gb is niet zoveel tegenwoordig.

-Wellicht een goedkoper moederbord, zoals https://tweakers.net/pricewatch/1105797/gigabyte-z370-aorus-gaming-k3.html zolang je bij 1 grafische kaart blijft werkt dat net zo goed

-Voeding, ik zou een seasonic pakken, bijvoorbeeld: https://tweakers.net/pricewatch/829905/seasonic-focus-plus-750-gold.html maar dat is meer een persoonlijke voorkeur

-Processorkoeler is prima. Maar het kan beter: https://tweakers.net/pricewatch/379386/noctua-nh-d15.html hoewel het verschil in koelprestaties niet groot te noemen is.

Wat voor beeldscherm heb je (welke resolutie) ? Bij 4k zou ik wel de 1080 ti adviseren. Maar als je nog een 1080p scherm gebruikt, of 1440p, dan is een 1080 prima te doen.
 
Bedacht me later nog eens dat het door jou voor gestelde moederbord wel wat betere stoomvoorziening heeft.

Dus dat is wel weer prettiger voor het overklokken!
 
Ven via tweakers met iemand in contact gekomen. Heb een 4K scherm, dus ook een 1080 Ti aangeschaft. Heb als processor een AMD Ryzen 2700x genomen, zat ook een koeler bij. Het moederbord wat jullie aanboden zit er bij, en de seasonic gold + 80, 750w heb ik er ook bij gedaan.
 
Het door mij opgegeven moederbord, is niet geschikt voor een AMD processor.
 
Ikzelf zou nooit een AMD processor nemen. Werken over het algemeen gewoon niet zo soepel. En gebruiken meer elektriciteit.
 
Werkt prima! Geen problemen mee. AMD processoren zijn tegenwoordig weer genoeg bij, met Intel :)
 
Het is altijd een eigen keuze natuurlijk. Op dit forum wordt er bij het geven van advies in elk geval weinig mee gewerkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan