• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Nieuwe harde schijf plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gree9

Vaak hier
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
774
Waarderingsscore
1
Goedemorgen,

Ik weet niet zeker of ik op de juiste plek zit nu, zo niet wil iemand dit naar het juiste sub-forum verplaatsen.


Een tijdje terug had ik een topic gemaakt betreft een trage pc, daaruit bleek dus dat mijn harde schijf aan het einde van z’n leven.

Nu heb ik dus een SSD en een nieuwe HDD aangeschaft. Nu wil ik dus windows opnieuw installeren, het maakt niet uit dat alles verloren gaat want er staat niks op wat ik wil bewaren.

Ik wil windows dus op me SSD hebben en me HDD als extra.

Hoe pak ik dat aan?
Trek ik de oude hdd eruit en doe de ssd erin en zet windows erop of hoe zit het precies?

Een fijne jaarwisseling alvast!
 
Oke ik ga het even doorlezen en proberen of het lukt. Ziet er niet zo ingewikkeld uit, dankjewel. Kan het topic nog open blijven staan ivm vragen etc. Als ik ergens toch niet uit kom.
 
Als je nu al een geregistreerde versie hebt van windows 10, zou ik als volgt te werk gaan.
1: controleren welke win 10 erop staat, 32 of 64 bit.
2: iso downloaden en op usb stick zetten
3: haal de oude HD eruit en plaats de nieuwe SSD erin, laat je extra harde schijf maar even liggen, dus nog niet aansluiten
4: stick in usb poort en opstarten vanop de stick, en win 10 installeren en alle updates uitvoeren.
5: pc afsluiten en harde schijf aansluiten en terug opstarten en je nieuwe harde schijf indelen.
Zo ga je normaal te werk.
 
Kan het topic nog open blijven staan ivm vragen etc. Als ik ergens toch niet uit kom.

Ja hij blijft gewoon open, alleen als jij aangeeft dat er een slotje op mag gaat hij dicht.
Meestal wordt een topic op opgelost gezet, maar dat is nog niet zo ver.
 
Heb het voor elkaar gekregen met de SSD. Alleen met de HDD herkent hij 'em niet.
 
Dus je heb Windows nu op de SSD werkend gekregen?
Wat bedoel jij daar precies mee, want dit is te weinig informatie voor de helpers hier, heb jij het over de oude of nieuwe HDD.
 
Ik heb windows werkend gekregen op mijn SSD, en alles werkt.
Nadat ik dat had afgehandeld, heb ik mijn nieuwe HDD geplaatst en aangesloten. De HDD is zichtbaar in de Bios maar niet in ''Deze PC''.
 
Screenshot van schijfbeheer hier plaatsen, als de schijf niet zichtbaar is kan er meer aan de hand zijn, niet geïnitialiseerd of hij is "raw" geworden.
 
Hier een link van schijfbeheer, Hij ziet de HDD wel zitten, dus dat scheelt denk ik.
 
je dient deze toe te wijzen en een schijfletter te geven via rechtsklik in schijfbeheer "nieuwe volume "
 
Je dient hem dan eerst in te delen, het is een nieuwe schijf?
Had ik niet gelezen, dus primaire partitie(s) maken en die formatteren.
 
Het is gelukt, het is een 1TB schijf maar geeft aan dat er 931GB vrij is, is dat normaal?
 
ja das normaal ..
 
Het is gelukt, het is een 1TB schijf maar geeft aan dat er 931GB vrij is, is dat normaal?

Mooi dat alles nu in orde is.
Ik heb dit topic dan ook op opgelost gezet.
 
Ja, super. Dankjewel allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan