• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe headset: Asus Strix 7.1 restarts randomly

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spectra

Junior lid
Lid geworden
24 nov 2016
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Ik heb laatst een de Asus Strix 7.1 gekocht, maar na een tijdje begon de Strix 7.1 soms zichzelf te herstarten voor geen reden. Ik heb al gekeken of het aan de power management van de headset lag, maar daar was niks mis mee. Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen.
 
Allereerst :welkom: bij het NCF!!

Heb je wel de nieuwste Firmware voor de headset genstalleerd? Probeer dat eens je kan de Firmware hier vinden: http://www.asus.com/Headphones-Headsets/STRIX_71/HelpDesk_Download/

Je moet je OS selecteren. Dit betekent dat je moet aangeven welke besturingssysteem er op je computer staat bijvoorbeeld Windows 10 64bit maar dat moet je even op je eigen computer controleren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de snelle reactie. Jammer genoeg lukte dat ook niet, want nadat ik het downloaden en toepaste bleef de headset maar restarten totdat ik mijn computer opnieuw opstarten
 
Doet hij het nu nog steeds na de update had je direct even moeten herstarten dat was ik vergeten te melden.
 
Ik heb precies de aanwijzingen gevolgd die de update aangegeven hadden en 1 van de aanwijzingen was na de update repluggen van de headset :biggrin:. Alleen hij restart nog steeds.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hang hem eens aan USB 2.0 poorten indien nu aan 3.0. of in combi, of had je dat al geprobeerd?
Probeer USB poorten van verschillende hubs, die bij elkaar zitten op 1 hub, kijk in het manual van het moederbord.
 
Ik heb al geprobeerd om de headset te veranderen van USB poorten aan de achterkant met verschillende combinaties voordat ik naar deze forum stapte, maar dat was ook niet zo'n succes. Een probleem is dat mijn 2.0 poorten achterop de computer zitten en 3.0 op de voorkant. BTW ik vind het best jammer dat dit gebeurt, want deze headset was niet al te goedkoop en daarom ben ik ook erg blij met je hulp. :biggrin:
 
Merk en type moederbord?

Hoe staat de energievoorziening voor die USB poorten?

--- Update ---

https://rog.asus.com/forum/showthread.php?87832-ASUS-Strix-7-1-Gaming-Headset-quot-One-of-the-USB-devices-attached-to-your-computer-quot
Iemand heeft een goedkoop USB 2.0 kaartje aangeschaft waarop het wel werkt.
 
informatie.pnginformatie2.png Ik hoop dat het genoeg informatie is en ik ben eigenlijk niet bereid om een extra USB kaartje te kopen
 
Waarom zou je daar niet toe bereid zijn als dat het probleem oplost? Die dingen kosten net 10,- Soms heb je zoiets nodig om het probleem definitief te verhelpen. Dit als je bijvoorbeeld je moederbord niet in staat is om voldoende stroom te leveren. Dan is er denk ik geen andere keuze.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik bedoel dat ik hem dan liever inruil en dan weer een goedkopere headset koop. Ik ben naar deze forum gegaan omdat ik het uiterlijk van de headset leuk vind en daarom wil dat de headset werkt.
 
Waar kan ik de gegevens van de energievoorziening van mijn USB poorten vinden?
 
Bij de geavanceerde energie instellingen, configscherm, energiebeheer en dan bij de keuze die was gemaakt, meestal achter hoge prestaties bij een desktop en de schemainstellingen wijzigen maar ook bij het desbetreffend onderdeel in apparaatbeheer.
 
Zet 'm op uitgeschakeld.
Of het helpt moet nog bewezen worden maar zal toch een kwestie worden van dingen uitproberen.

Nog andere USB poort combi's uitgeprobeerd?
 
Oke ik heb hem nu op uitgeschakeld. Ik heb alle USB poort combi's al geprobeerd en allemaal hebben ze het zelfde resultaat
 
Op --> deze site <-- word gesproken over een bios update.
De Google-vertaling van het antwoord:
Blijkbaar is de Asus Strix 7.1 headset heeft een onderliggend probleem met zowel het apparaat en de chauffeurs. Om het probleem op te lossen heeft Asus een uitgegeven firmware-update al is het update-proces op zich schijnbaar complex. IMHO Ik denk dat je moet proberen en de terugkeer van de headset en de pick-up iets als de HyperX Cloud II als virtual surround sound is jouw ding.

Mag ik ook vragen wat uw volledige systemen secs zijn inclusief uw besturingssysteem en de aangesloten randapparatuur? Als u genteresseerd bent in het maken van het werk bent, zou je in eerste instantie proberen met het maken van zorgen dat uw BIOS up-to-date evenals uw chipset en / of USB-stuurprogramma's. Als je verdiepen in de firmware-update-proces en uiteindelijk dicht te metselen, zorg ervoor dat je de producten originele verpakking om het te Asus te sturen voor een vervanging via RMA. Als u het pakket hebt verloren dan is de vooruitgang weg is er afgelopen.

Mijn 2 cent
 
Moet toch eerlijk zeggen dat je dan denk ik beter kan gaan ruilen. Lees veel problemen met de stroomvoorziening van de "standaard" usb poorten.

Ik heb de Kingston Hyper X Cloud II sinds een week of 2 bevalt erg goed!
 
Ik denk dat ruilen wel verstandig is ja, iedereen erg bedankt voor het helpen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan