• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Nieuwe headset usb werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marliesje

Nieuw lid
Lid geworden
3 apr 2018
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Ik heb zojuist mijn nieuwe usb headset (Edifier G20) aangesloten maar de pc (windows 10) herkent em niet. Heb dan geprobeerd om em in te pluggen in een andere poort (waar mijn werkend toetsenbord in zat) en dan word hij nog niet herkend. Het toetsenbord werkt gewoon in beide poorten dus de poorten zouden niet het probleem mogen zijn. Als ik onder apparaatbeheer ga kijken, staat de headset nergens vermeld. Er zit een software programma bij om de virtuele surround-instellingen te kunnen aanpassen maar ook dat rogramma vindt de headset niet terug.
Heb geprobeerd te zoeken naar apparaten ("nieuw apparaat toevoegen") maar daar verschijnt ook niks.
Ik weet niet meer wat ik nog zou kunnen proberen. Ik had problemen met de microfoon-jack zowel vooraan als achteraan (er kwam enkel nog vaag geluid door de microfoon) waardoor ik dan besloten heb een usb headset te kopen ter vervanging.
Audio is realtek mocht dat relevant zijn.
Alvast bedankt!
 
Ook niet te vinden in apparaatbeheer?
Bij de HID en/of Besturing voor geluid?

En een USB headset doet niets met de audio-codec driver, in dit geval een Realtek.

In de Realtek HP Audio configuratie manager kun je een hoop instellen qua microfoon en speakers maar dat heeft niets met de headset te maken.
 
Is er geen bijbehorend software programma dat je eerst moet installeren?
 
Ook niet te vinden in apparaatbeheer?
Bij de HID en/of Besturing voor geluid?

En een USB headset doet niets met de audio-codec driver, in dit geval een Realtek.

In de Realtek HP Audio configuratie manager kun je een hoop instellen qua microfoon en speakers maar dat heeft niets met de headset te maken.

Nadat ik de front jack had uitgeschakeld, werd de headset opeens wel herkend in apparaatbeheer. Hij zou ook alle correcte drivers moeten hebben zegt apparaatbeheer. Maar de micro geeft nog steeds geen geluid door. Ik zoek nu een manier waarop ik dit kan testen maar hij linkt enkel naar spraakherkenning en dat heb ik niet/niet nodig.

Is er geen bijbehorend software programma dat je eerst moet installeren?
Neen dus. Is plug and play.
 
Het software programma van de maker zelf, herkent de headset nog steeds niet trouwens, ook al staat ie nu wel tussen de apparaten in apparaatbeheer...
 
Via het luidsprekericoon in de systemtray en rechtermuisklik voor opnameapparaten kiezen, daar kun je de boel voor de microfoon instellen.
 
Het is niet zo dat de koptelefoon van zo'n headset ook meteen het geluid van de microfoon doorgeeft. Of de microfoon werkt kun je via Taakbalk/luidsprekericoon (rechtsklik)/Opnameapparaten zien. Praat in de microfoon en het LED-metertje rechts geeft dan een aantal groengekleurde balkjes te zien:

Microfoontest.jpg

Daarna dubbelklik je (in bovenstaand schermpje) op Microfoon en je krijgt onderstaand schermpje te zien. Naar dit apparaat luisteren vinken en op Toepassen klikken rechtsonder. Daarna moet de microfoon als het goed is geluid doorgeven aan de speakers en dus ook aan de headset.

Eigenschappen_microfoon.jpg
 
Allemaal bedankt, het is gelukt!
 
Goed om te horen dat het is opgelost, wat was nu de oplossing?
Ik heb dit topic op opgelost gezet.
 
Goed zo! Weer een probleem uit de wereld!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan