• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Nieuwe laptop haast onbruikbaar met bijna 100% werkgeheugen en CPU gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arrcarius1

Nieuw lid
Lid geworden
6 sep 2014
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Hoi mensen,

Onlangs is mijn toch wel relatief high end laptop (8th gen i7 CPU, 16Gb Ram, GeForce1050M en eeen SSD+HDD) vrijwel onbruikbaar geworden. Google Chrome gebruiken lukt met enige moeite nog wel, maar crasht al snel wanner ik te snel van tabbladen wissel of iets dergelijks. Andere programma's draaien lukt vrijwel niet, onder meer MalwareBytes , waardoor ik niet alle opties uit kon zetten voor ik de Farbar Recovery Scan kon doen(Ik heb het wel geprobeerd, maar na bijna een uur proberen de menu's te navigeren, sliders voor opties uit te zetten die niet reageren en het programma dat crasht heb ik besloten het toch maar te proberen en te posten). Taakbeheer geeft ook aan dat ik extreem veel werkgeheugen en CPU verbruik, terwijl ik alleen Chrome open heb staan, zoals in de screenshot aan het einde van de post te zien is.Wat het verder nog vreemder maakt is dat het gebruikte geheugen van de verschillende processen niet eens in de buurt komt van het het percentage wat taakbeheer aangeeft. Mijn schijf werd toevallig amper gebruikt toen ik deze screenshot maakte, maar deze wordt soms ook compleet zonder reden compleet benut. Overigens heb ik niets gemerkt van ongebruikelijke inlogpogingen of andere activiteiten op mijn accounts. Ik weet dan ook niet of het überhaupt een beveiliging probleem is, maar terwijl ik zelf naar mogelijke oorzaken zoek lijkt het me toch slim om het te checken. De logs staan in de bijlage. Alvast bedankt!!

Screenshot taakbeheer
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    104 KB · Weergaven: 4
  • Addition.txt
    57,9 KB · Weergaven: 4
Hallo Arrcarius1,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Er zit iets in jouw Windows hetgeen doet veroorzaken dat het vrijwel het voltalige werkgeheugen belast wordt.

Processor: Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz
Percentage geheugen in gebruik: 96%
Totaal fysiek RAM-geheugen: 16266.87 MB
Beschikbaar fysiek RAM-geheugen: 505.79 MB
Totaal Virtueel geheugen: 25017.54 MB
Beschikbaar Virtueel geheugen: 4745.52 MB

Begin ermee alle Java versies via Programma's en onderdelen in het Configuratiescherm te verwijderen!

Ik wil nu graag, dat jij de Eset Online Scanner op de juiste wijze gaat gebruiken:

Zie daarvoor: Handleiding Eset Online scanner
Aansluitend graag het log ervan in jouw volgende antwoord posten.
 
Hoi Abraham54,

Ik heb alle java versies (inclusief de developer kits) verwijderd en de scan gedaan. De scan vond echter niets, dus ik kreeg ook niet de optie om een log op te slaan. Verder komt het nog steeds voor dat het geheugen zonder reden gebruikt wordt.
 
Kijk hier: https://www.********.nl/threads/process-explorer-van-sysinternals-en-virustotal.846/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan