• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe laptop of huidige desktop houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartvandepasch

Junior lid
Lid geworden
13 apr 2016
Berichten
58
Waarderingsscore
0
Dag allen,

Een tijd geleden (april 2016) heb ik met behulp van dit forum een mooie desktop in elkaar kunnen zetten. Met name de hulp bij de samenstelling was erg handig. Momenteel ben ik net verhuisd en eigenlijk wil ik mijn desktop vervangen voor een laptop, behalve dan dat laptops de reputatie hebben aanzienlijk minder te zijn dan desktops in dezelfde prijsklasse.

Ik zoek daarom antwoord op een aantal vragen:
1. Is die reputatie correct?
2. Wat zou een goede laptop zijn in de prijsklasse min. 800 - max. 1300
a. Geschikt zijn voor gaming (Football Manager, Total War games)
3. Wat zou ik nog voor mijn huidige setup kunnen krijgen (zie onderstaand)?
a. inclusief Windows 10
b. inclusief Office
c. eventueel inclusief Philips monitor (waarde weet ik niet meer precies, +/- 150eu)
4. Zouden jullie adviseren mijn huidige desktop te vervangen voor een laptop?

Alvast bedankt!

Operating system
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i5 6400 @ 2.70GHz 37 °C
Skylake 14nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel Unknown @ 1066MHz (14-14-14-35)
Motherboard
Gigabyte Technology Co. Ltd. B150-HD3P-CF (U3E1) 28 °C
Graphics
S24E650 (1920x1080@60Hz)
4096MB ATI AMD Radeon R9 380 Series (MSI) 59 °C
Storage
1863GB TOSHIBA DT01ACA200 (SATA) 31 °C
223GB Crucial CT240BX200SSD1 (SSD) 27 °C
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
AMD High Definition Audio Device
 
Notebook zijn ipp niet echt geschikt om mee te gamen en het zal altijd een compromis zijn.

Enige die ik kon vinden is o.a.een BTO met een GTX2060 videokaart, een Skikk kan ook nog maar die hebben een hele kleine SSD.
Je kunt er ook zelf eentje samenstellen.
 
Bedankt voor alle reacties alvast! Wat ik tot nu toe concludeer is dat laptops dus minder bieden voor dezelfde prijs. Is het ook nog zo dat die dingen zo snel verslijten? Mijn vorige laptop (ASUS) was na 4 jaar (intensief) gebruik helemaal op. Mijn desktop vertoont na 3 jaar nog weinig kuren.


2. Wat zou een goede laptop zijn in de prijsklasse min. 800 - max. 1300
Jullie raden dus SKIKK of BTO aan

3. Wat zou ik nog voor mijn huidige setup kunnen krijgen (zie onderstaand)?
Iemand hier nog ideeen over? Zou in de aanschaf natuurlijk aanzienlijk schele als ik hier nog 500-600 voor zou krijgen. Weet alleen niet of ik dat er voor mag vragen.
a. inclusief Windows 10
b. inclusief Office
c. eventueel inclusief Philips monitor (waarde weet ik niet meer precies, +/- 150eu)
 
De nieuwste serie van nVidia is de RTX serie, de eerder genoemde GTX2060 is een RTX2060, overigens, had een onzeker vingertje vermoedelijk.:cool:

Een GTX1660 is op zich ook niet verkeerd.
 
@bartvandepasch : met jouw budget kan ik je een BTO alleen maar afraden...……….
BTO's zijn redelijk wat duurder dan de 'grote' en bekende merken en daarom betaal je bij BTO voor mindere specificaties ALTIJD meer dan bij de grote dozenschuifmerken.

Waarom ik het weet? Ik heb inmiddels na vele jaren trouwe dienst mijn eerste BTO laptop versleten en heb in oktober 2017 mijn huidige 2e BTO'tje gekocht. Wederom een héérlijke machine. Alleen, hij kostte inclusief Windows 10, 3 jaar garantie en Microsoft Office wel €4100,--....................
Een vergelijkbare machine van bijv. MSI, Asus of whatever zou mij rond de € 3600 / 3700,-- hebben gekost, maar bij BTO bepaalde IK welk merk en type SSD erin kwam en bepaalde IK welk merk en type geheugen erin kwam en dat was mij wat Euro's waard. Daarnaast : bij BTO géén bloatware, 0,0 !!!

Met name de 4 aanwezige wat 'exclusievere' types (grote) SSD's, de nieuwste i7, het 32 gig geheugen en de wat zwaardere videokaart zijn oorzaken van dat prijskaartje, maar vergelijk je een willekeurig BTO'tje met een machine van een bekend dozenschuivermerk (met vergelijkbare specs), dan verliest BTO het op de prijs, NIET op de kwaliteit en zéér, zéér zeker niet op de service en de overige klantgerichte zaken van N4ALL BV.

Had met mijn 1e BTO'tje vanaf dag 1 een probleempje. BSOD's. Na 1,5 week was ik het zat. Machine na IJsselstein gebracht en na 4 werkdagen kreeg ik een nieuw moederbord (oude bleek fabriek-af kapot). Moet je bij Asus, MSI, Lenovo, Acer etc. etc. eens claimen, dan kun je weken en weken wachten.

Raad ik BTO aan? Jazeker, maar voor hen die wat willen gamen ben je bij BTO toch al gauw meer dan € 1500,-- kwijt. (incl. een wat leuke processor en wat leuke opslagruimte / opslagtype)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Desktop staat inmiddels op marktplaats. Qua videokaart twijfel ik nog een beetje tussen GTX 1660 of toch voor een RTX gaan. Is de meerprijs die je voor de RTX betaald het geld waard? Iemand ervaringen?
 
Ha allen,

Inmiddels heb ik het hele web afgestruind en twijfel ik nog een beetje over de aan te schaffen laptop. Desktop staat inmiddels op Marktplaats en daar blijkt gelukkig wel wat interesse voor te zijn, 360eu lijkt me een prima prijs.

Wat betreft de laptop twijfel ik tussen de volgende 4:
Lenovo Y740 (1440eu)
Legion Y740 | Gaminglaptop van 15" - Nvidia RTX 2070 | Lenovo Nederland
PRO: behuizing, videokaart, processor
CON: geen num pad, prijs, batterij


Lenovo Y540 (1400eu): Lenovo Legion Y540-15IRH - 81SX007YMH | Paradigit prijs: 1400eu
PRO: videokaart, processor, goede reviews, 1 TB SSD
CON: prijs

Dell G5 (1190eu):
PRO: videokaart, processor, batterij, prijs
CON: slechte reviews (iets met een BIOS-update volgens reddit), werkgeheuren (wellicht wel uitbreidbaar)

Neig naar de Y740, maar de prijs is wel aan de hoge kant. Het lijkt erop alsof er weinig laptops zijn (met op het oog degelijke bouwkwaliteit (bijv. aluminium) + een goede videokaart zonder dat de prijs boven de 2000eu gaat. Echter is de Y740 wel nog boven mijn originele budget. Iemand die me nog van advies kan voorzien?

Ik twijfel of het de 1440eu waard is. Speel voornamelijk FM19 (en toekomstige versies), Total War, DOS2. Voordeel met een dergelijke PC is dat het nu wel mogelijk is om games als The Witcher te spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan