• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe pc bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jigsaw1

Nieuw lid
Lid geworden
9 okt 2017
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Hallo mensen,

Zelf heb ik nog nooit een pc gebouwd en derhevalve geen ervaring, toch lijkt het mij heel leuk om dit te gaan doen. Ik hoop dan ook dat jullie mij kunnen helpen met het samenstellen van een pc.

Dit zijn de specs waar ik aan zit te denken;
I7 8700k
16gb ddr4 ram @3000mhz (waarschijnlijk deze: Team Group Memory D4 3000 16 GB Hawk K2 RGB Tweakers)
960 evo 500gb (Tweakers)
Gigabyte aorus geforce Gtx 1060 xtreme edition 6g (REV 2.0) (Tweakers)
Z370 gigabyte aorus ultra gaming (Tweakers)
Koeling: noctua NH-D15 (Tweakers)
Voeding: Silverstone strider plus 700W (Tweakers)
Kast weet ik nog niet (ideeën? Dan graag glanzend wit met raam)
Extra hdd zal in de toekomst worden toegevoegd.

Ik wil graag de mogelijkheid houden om later sli te draaien met videokaarten, echter viel mij op dat huidige videokaarten vaak 2 slots innemen en op de z370 moederborden 3 pci-e(?) slots gangbaar zijn. Wat ik mij dan ook afvraag is of die grotere videokaarten letterlijk 2 slots nodig hebben of dat ze kwa ruimte 2 slots bezetten. In het geval van voor 2 slots ruimte innemen, dan is er op dit moederbord al meer ruimte voor en zal dat, denk ik, geen problemen opleveren. Ook vermoed ik dat de bovenstaande samenstelling compatibel is, maar heb ik dus geen ervaring met het bouwen en weet ik het dus niet zeker. Hoop dat jullie mij kunnen helpen met tips.

De pc zal voornamelijk gebruikt worden voor gamen en school en mag 1400 euro gaan kosten, maar kan, als het prestatieverschil groot is, iets van afgeweken worden. Ook ben ik van plan om deze computer voor minimaal 5 jaar te gebruiken, waarbij ik alleen de videokaarten waarschijnlijk zal vervangen. Het is dan ook mijn bedoeling een toekomstbestendige pc te bouwen. Ook hoop ik hem te kunnen overklokken naar een hogere frequentie door deze koeling, maar wil ik dit eenmalig instellen en daarna niet meer naar om kijken. Fluctuaties in temperatuur pijlen en daarbij iedere keer de frequentie aanpassen is niet wat ik wil gaan doen.

hoor graag van jullie en alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
GTX 1060 in SLI wordt officieel niet ondersteund en waarom dan nu niet gelijk een wat zwaardere graka?
SLI | Supported GPUs | GeForce
Welke games ga je spelen en hebben die die overdreven CPU nodig?

Voeding zal dan ook wel op een SLI zijn gekozen? anders is die ook overdreven, alles gaat juist steeds minder gebruiken.

Overigens kun je een PC wel langer dan 5 jaar gebruiken maar toekomstbestendig zijn ze nooit.

Zou ook de PC onderdelen eerst op een webshop bij elkaar gaan zoeken, die prijzen van Tweakers zijn de laagste maar heb je weinig aan als je de boel bij 8 webshops moet bestellen.
Je kunt wel bij Tweakers ook de kast uitzoeken via de Pricewatch.
 
Een grote videokaart neemt 1 effectief slot in maar gebruikt extra ruimte van het slot ernaast (2 slots). Dus als je geen extra kaarten in pci-e wil inpluggen, kan je met die Z370 perfect aan de slag.
En kan LP hierboven zeker bijtreden wat betreft de videokaart zelf, geen SLI dus beter naar de 1070 of 1080 maar dan komt je budget wel een beetje in gevaar.
De I7 8700k moet nog uitkomen en ik ben zelf altijd een beetje voorzichtig (puur persoonlijke mening) met nieuwe hardware waar een grote verandering in zit. Is namelijk de eerste keer dat intel een "echte" 6-core uitbrengt. Ben altijd een beetje bang voor kinderziektes en ik hoor hier en daar bij testen dat er nog een "klein" probleempje zou zijn met de hitte-afvoer. Ik heb zelf de i7-7700K die met zijn 4-cores al zeer behoorlijk presteert.
Qua case zal je best uitkijken naar eentje waar je een goeie waterkoeling kan inbouwen als je toch gaat overclocken. Ben zelf een fan van NZXT 340 reeks ( S340 Compact ATX Mid Tower Case - NZXT ), maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak. Ik heb de zwart/rode en vind het een zeer aangename en makkelijke kast om te bouwen.
 
Bedankt voor jullie antwoorden.

De games die ik speel zijn voornamelijk counter strike en overwatch. Voor non-shooters zal ik de ps4 gebruiken. Het scherm dat ik gebruik is een 3440x1440 @100hz (Tweakers) hierdoor zal ik wat meer grafisch vermogen nodig hebben, maar aan de andere kant zijn deze games niet heel zwaar. Ik wil vooral met cs go een minimale fps halen van 100. De reden dat ik nog niet direct voor een 1070 wil gaan, is omdat deze videokaart voor deze spellen al genoeg is en ik dan liever wacht tot de videokaarten worden ge-update en ik dan andere spellen op het oog heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik op de voeding kan besparen, dan zal ik dat graag doen. Is dit met sli dan nog steeds overkill? Gaat weer om toekomstmuziek, maar wil het graag in één keer goed doen.
 
Qua overklokken had ik juist gelezen dat noctua air-cooling exceptioneel goed is. Beter dan menig waterkoelingsysteem. Ook weet ik nog niet of ik water in mijn build wil hebben, maar misschien maak ik me daar wel te veel zorgen over.
 
Zou dat SLI vergeten, beetje achterhaalde oplossing en nogmaals, 2 x GTX1060 in SLI wordt door nVidia niet ondersteund, spaar dan door tot een kaart die beter presteert als je dat t.z.t. nodig hebt.

En zo ook waterkoeling (vaak ook nog herrie ook), wat je zegt, luchtgekoeld is net zo goed of vaak zelfs beter, dien je wel een goede airflow in de kast te hebben, een 120mm in en outtake.

GeForce GTX 1060 Graphics Cards from NVIDIA GeForce
Neem wel de 6 GB uitvoering.
Wordt een 400Watt PSU geadviseerd, kijk naar een Seasonic van 500Watt b.v.
Of je erop bespaart lijkt mij niet als je die in modulair wilt hebben, kan dan ook een Coolermaster zijn, wie hem maakt is afhankelijk van de uitvoering, gebruik in een andere PC de G450M, gemaakt door CTW en die werkt nog steeds.
COOLER MASTER - PSU Review Database

Al de PC samengesteld bij Azerty b.v.?
 
Bedankt voor je reactie! Zal zo eens kijken bij azerty om hem samen te stellen.
Misschien moet ik het sli idee dan maar laten varen.
De kast die artstudiog voorstelt lijkt te voldoen aan de lucht in- en outtake die jij voorstelt en zal hem dan waarschijnlijk ook worden. De reden dat ik voeding modulair wil hebben is omdat dat volgens mij estethisch mooier is aangezien het een kast met window wordt. Mocht het kabelmanagement het volledig weg kunnen werken, dan kan ik beter de goedkoopste kiezen met het juiste wattage en dus niet extra betalen voor modulair.
 
Ik heb nog één vraag;

Ik las net dat er waarschijnlijk eind 2017 support zal komen voor PCI-e 4.0. Ondersteunt de 8700k dit en is dit uiteindelijk een kwestie van moederbord upgraden en klaar, of...?
 
Waar las je dat?
Wordt nog niet eens gebruikt, tis al weer achterhaald door 5.0 die binnenkort komt voordat 4.0 werd geïmplementeerd maar boven de 2.0 werkt het al allemaal hetzelfde, ook x8 of x16 maakt weinig tot niets uit bij grafische kaarten.

Zijn allemaal theoretische doorvoersnelheden, miss. van belang voor opslag in de toekomst.
PCI Express - Wikipedia
 
Bijvoorbeeld op deze site; Hot Chips 2017: PCI Express 4.0 Standard Coming In 2017 But Will Be Short-lived - PCIe 5.0 Landing in 2019

Zijn er veel meer te vinden als je googled.

Wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat dit niet perse de nieuwe standaard gaat worden voor grafische kaarten. Mocht bijvoorbeeld de Gtx 20xx of 11xx (ook) uitkomen op de 3.0 versie, dan zal dat voor mij weinig verschil maken.
Heb ik dit zo goed begrepen?
Mocht ik later toch willen updaten, is dit dan een enkel een kwestie van een nieuwe moederbord kopen?


Bij voorbaat dank!
 
Niet door de PCI-e versie.

De Pascal en Volta GPU zelf zal het verschil gaan maken.
 
Inmiddels heb ik besloten om er ook een blu ray speler in te stoppen (ja, heel ouderwets )
Dit zal eigenlijk alleen zijn zodat ik games nog fysiek in de winkel kan kopen.
Nu heb ik een mooie kast gevonden, die ik graag zou kopen, waar dit niet in kan.
Wat ik graag zou willen weten is of er nadelen zijn aan een externe blu ray speler waarvan de hoofdzaak is; het kunnen afspelen van games.
Als hij trager is, maar ik er bij games 0 last van heb, dan wordt dit een reële optie.

Kwa USB aansluitingen zou ik kunnen kiezen voor 3.0 of type c, gen 2.

Hoor graag van jullie en alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan