• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe PC hoe in te richten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is virustotal geen echte misschien???
 
Is virustotal geen echte misschien???

Nee daar kun je alleen kijken of bestanden door verschillende anti virus scanners als een bedreiging worden gezien. Als ik dan zie dat er alleen een onbekende scanner een bedreiging van een trojan geeft, zou ik mij geen zorgen maken. Want de grote spelers geven geen melding.
 
W.at kan je dan best doen als je een progje download,om te kijken of het "safe" is?
 
Als je veilig een programma wilt downloaden, moet je die altijd downloaden van de originele site van de maker zelf. Ook kun je als je bijvoorbeeld met Firefox een programma download die laten opslaan in de verkenner. Als je daar dan 1 keer aanklikt en dan met de rechtermuis erop klikt, krijg je verschillende opties te zien, In mijn geval ook scannen met Malwarebytes of Windows Defender.
Dan kun je dus voordat je het programma er opzet eerst kijken of hij veilig is.
 
Tjah er staan soms zoveel site's op internet dat je niet weet welke de echte is.
Als ik firefox wil downloaden nog maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan