• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Nieuwe pc of upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

adrikemper

Nieuw lid
Lid geworden
15 feb 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Heb even een vraag over mijn pc, het is nogal een oud ding maar werkt nog prima en snel.
Mede door het werkgeheugen en de ssd hardeschijf, alleen voor het gamen kan het niet meer.
Het enige spel dat ik speel is f1 2017, voor de rest is de pc nog prima voor wat ik ermee doe.
Kan ik er nog een nieuwe betere videokaart ingooien of is dat de moeite niet waard?
En is een nieuwe videokaart wel compatible met mijn moederboard? die heeft wel een pcie aansluiting maar dat zou een oud type zijn!
Zat te denken aan een gtx 1050ti 4gb of een 1060 6gb! afhankelijk van of ik een hele nieuwe pc moet kopen!
Tips over een nieuwe pc zijn ook welkom, zat aan een amd ryzen 5 1600 te denken mocht het moeten! budget wil ik op 700 euro houden max! alvast vriendelijk dank!

Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.00GHz 37 °C
Conroe 65nm Technology
RAM
7,00GB Dual-Channel DDR2 @ 333MHz (5-5-5-15)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P5K-V (LGA775) 28 °C
Graphics
SyncMaster (1680x1050@60Hz)
1024MB ATI AMD Radeon HD 7700 Series (ASUStek Computer Inc) 17 °C
Storage
111GB KINGSTON SH103S3120G ATA Device (SSD) 12 °C
149GB SAMSUNG HD161HJ ATA Device (SATA) 15 °C
Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SH-S203D ATA Device
Audio
High Definition Audio-apparaat
 
Lastig, een GTX1060 is een overkill voor het huidige systeem, een GTX1050Ti zal wel prima voldoen maar is langzamer is de verwerking.

Als je nu nog nergens echt tegen aanloopt zou je daaraan kunnen denken.

Met een Ryzen 5 1600 ben je beter af met een GTX1060 maar zit je wat over het budget.
 
Zou de 1060 ook kopen omdat ik dan wat langer met de kaart zou kunnen doen! En dan de rest later upgraden! Maar als ik het gelijk doe is 700 idd te weinig!
 
Zou er dan nog even mee wachten, videokaarten zoals de GTX1060 zijn momenteel slecht leverbaar door de crypto mining en de leverbare zijn aan de prijs.
 
Lastig, de processor is ook niet meer de jongste. Ik had zelf een E8400 ooit, en merkte dat ook daarop Windows niet ideaal werkte.

Een nieuwe videokaart gebruikt tegenwoordig pci 3.0. Terwijl jou moederbord nog over pci 2.0 beschikt. Qua bandbreedte zou dit nog wel voldoende moeten zijn dus als je wilt zou je het kunnen proberen.


Zijn er eventueel zaken van de huidige pc die je kan blijven gebruiken? Voor € 700,- kun je wel een i3 8100 + moederbord + geheugen + grafische kaart aanschaffen.

Een Ryzen 5 1600 + moederbord + geheugen + grafische kaart moet ook wel lukken met € 700,- denk ik.

Maar dat zou dus betekeken dat je dan je harde schijven, behuizing, voeding en optische drive nog blijft gebruiken.


Wat niet meehelpt op dit moment is dat de prijzen van geheugen en van grafische kaarten behoorlijk hoog zijn op het moment.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan