• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lost

Nieuw lid
Lid geworden
11 mei 2012
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

Ik wil graag deze week een nieuwe PC aanschaffen en heb al wat onderzoek gedaan, maar zit toch nog met een aantal vragen. Omdat mijn oude PC kapot is gegaan wil ik graag een nieuwe kopen, maar ik twijfel tussen een dure gaming PC, een goedkope kant en klare PC of een goedkope PC die ik zelf in elkaar zet met slimme onderdelen die ik later misschien nog kan upgraden. Ik had van mijn oude werk een krachtige laptop waarmee ik software ontwikkelde (Mendix) en ik dit zou ik graag ook willen kunnen op deze nieuwe PC. Verder game ik graag, maar helaas maak ik daar soms nog weinig tijd voor vrij (5u per week). Ik houd van RPG's en ik speel graag League of Legends met vrienden. Hieronder heb ik de vragenlijst beantwoord. Hopelijk kunnen jullie mee van advies voorzien. Bij voorbaat dank! Vorige keer ben ik ongelofelijk goed geholpen.

Vriendelijke groet,
Bas

1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
700-900 euro, zo min mogelijk is altijd fijn :)
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
Scherm en speakers (scherm is echter erg oud, dus als u een tip heeft voor een goed scherm is dat ook zeer welkom.

- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
Gamen, internet, software ontwikkelen

- Welke software/games ga je erop gebruiken?
League of Legends, Mendix, (Unreal of Unity), toekomstige goede RPG games (kan ooit iets nog tippen aan Baldur's Gate?? :( )
- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info)
Nog niet
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
Nee


2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
Muis, toetsenbord

- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
Ja, voorkeur gaat uit naar een goedkope key

- Heb je hiervoor ook een apart budget?
Nee
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
Eentje

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
Nee, ik ken gelukkig iemand die dit kan
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2)
Nee
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Nee
 
Opzetje.
Winkelwagen - Azerty
Kast is persoonlijk en je kunt alles nog aanpassen aan de wensen.

Key's zijn op diverse site's te koop, Windows is op te halen bij Microsoft.
 
Hoi Lange Pier,

Bedankt voor het opzetje wat er goed uitziet. Als monitor heb ik nu een oude

Philips Brilliance 190SW. Zou jij mij adviseren om een nieuwe te kopen?

En is het handig in mijn geval een PC zelf samen te stellen of kan ik beter zoeken naar een kant en klare?

Ik zie hier bijvoorbeeld dit: Intel Core i5 7400 / 8GB / 1000GB / Geforce GTX 1050 Ti 4GB

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een nieuwe monitor is aan te raden aangezien sommige (heel) oude schermen de mogelijkheden van de nieuwe videokaarten niet ondersteunt. Het systeem dat jij aangeeft vind ik toch al niet verkeerd, zeker voor die prijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan