• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

nieuwe programma's kan ik niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hardys

Nieuw lid
Lid geworden
6 jun 2019
Berichten
10
Waarderingsscore
0
WIN 10. Sinds ca. 1 maand kan ik geen nieuwe programma's installeren. De HD is kennelijk van buitenaf geblokkeerd. Voorlopig wil ik WIN 10 niet opnieuw installeren om het probleem op te lossen. Weet iemand raad? Windows Defender is ook geblokkeerd. Ik hoor graag een oplossing
 
Ja, ik verwachte zoiets.. opnieuw W10 installeren. Adwcleaner kon ik niet gebruiken= installeren lukte absoluut niet. HD is niet van buiten toegankelijk..... vast bedankt voor je advies.
 
Heb jij eerder iets speciaals gedaan, om Windows te beveiligen?
Of heeft een poosje iemand anders achter de PC gezeten, of is jouw PC door andere familileden ook in gebruik?
 
Een Gandalf PE op een stick zetten, ermee booten en met een AV de boel laten scannen kan ook.
 
AVAST gescand, geen virus gevonden. AVG Rescue CD programma gebruikt zoals bij : www.webwijzer.nl/beveiliging/virus-politie.html aangegeven, echter bij mijn PC reageert BIOS op opstartwijziging (USB-key) niet. Dus booten alleen via HD met WIN mogelijk. Gewoon "doof".(als een kwartel). Is het mogelijk dat men van buitenaf aan BIOS iets gaat veranderen?
 
Onderstaande tool installeert niet, is een exe tool.
Laten we proberen of het lukt.


Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 
Windows 10 start bij een UEFI systeem altijd op met de Windows Boot Manager wat je ook als eerste zet in de bios om van op te starten en elke PC/notebook heeft de optie om via een toets de het boot menu te openen om te kiezen waarmee opgestart moet worden.
 
de FRST scan
 
via Wikisend… een file van 91.1 kB file ID
74086 gestuurd. Hoplelijk helpt het bij oplossen van mijn probleem
 
Probleem met lezen?
Ik ga niet naar naar WiKiSnd of wat dan ook omdat jij om een of andere reden geen gebruik maakt van de mogelijkheden die dit forum biedt.

 
hier alsnog de bijlage, ik weet niet of die OK is
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    60,7 KB · Weergaven: 1
FRST heeft twee log aangemaakt, het frst.log en additionslog.
Beide heb ik nodig en jij hebt nu enkel het additonslog bijgevoegd.

Nu graag ook het frst.log bijvoegen, want zonder dat log kan ik weinig voor jou betekenen.
 
hierbij de NIEUWE logs.
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    91,7 KB · Weergaven: 3
  • Addition.txt
    61,4 KB · Weergaven: 1
Ik heb het idee, dat jouw computer door derden is overgenomen!

Gestart door V (AANDACHT: De gebruiker is geen beheerder) op MEDIONWIN8 (MEDION MS-7797) (08-06-2019 06:44:25)



Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer nu de tekst die in het code-venster staat en plak die tekst in het lege kladblokvenster.

Code:
start
CreateRestorePoint:

Works-upgrade (HKLM-x32\...\{88DE4F59-CD55-46E8-8126-8BB31D957E3F}) (Version: 8.0.0.0000 - Microsoft Corporation) Hidden
Συλλογή φωτογÏαφιών (HKLM-x32\...\{A19A8C25-272A-4CD6-8BA8-3772321A021B}) (Version: 16.4.3505.0912 - Microsoft Corporation) Hidden
ShellIconOverlayIdentifiers: [DropboxExt1] -> {FB314ED9-A251-47B7-93E1-CDD82E34AF8B} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [DropboxExt2] -> {FB314EDA-A251-47B7-93E1-CDD82E34AF8B} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [DropboxExt3] -> {FB314EDB-A251-47B7-93E1-CDD82E34AF8B} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [DropboxExt4] -> {FB314EDC-A251-47B7-93E1-CDD82E34AF8B} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [DropboxExt1] -> {FB314ED9-A251-47B7-93E1-CDD82E34AF8B} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [DropboxExt2] -> {FB314EDA-A251-47B7-93E1-CDD82E34AF8B} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [DropboxExt3] -> {FB314EDB-A251-47B7-93E1-CDD82E34AF8B} =>  -> Geen bestand
HKLM Group Policy restriction on software: %systemroot%\system32\mrt.exe <==== AANDACHT
FF HKLM\SOFTWARE\Policies\Mozilla\Firefox: Restrictie <==== AANDACHT
Tcpip\Parameters: [DhcpNameServer] 192.168.2.254 195.121.1.34 195.121.1.66
Tcpip\..\Interfaces\{2cfcf864-bd66-41f8-b7f3-cb98a0dd1c53}: [DhcpNameServer] 192.168.2.254 195.121.1.34 195.121.1.66
Tcpip\..\Interfaces\{44871780-64db-452a-89b4-55ae6f49997b}: [DhcpNameServer] 192.168.2.254 195.121.1.34 195.121.1.66
Toolbar: HKLM - Geen Naam - {318A227B-5E9F-45bd-8999-7F8F10CA4CF5} -  Geen bestand
Toolbar: HKLM - Geen Naam - {CC1A175A-E45B-41ED-A30C-C9B1D7A0C02F} -  Geen bestand
FF Extension: (ÄŒeský slovnÃk pro kontrolu pravopisu) - C:\Users\V\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\dr8q7uqa.default-1543004549034\Extensions\cs@dictionaries.addons.mozilla.org.xpi [2019-03-13]
2016-02-09 13:35 - 2016-02-09 13:35 - 000000000 _____ () C:\Users\V\AppData\Local\{6EA88D2C-5D1B-444F-95E0-B079B130E182}
AANDACHT: ==> Kan geen toegang krijgen tot BCD. De gebruiker is geen beheerder

EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken

  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
FRST.exe accepteert PC niet. zie printscreen FRST64.exe  NIET MOGELIJK  omdat  JA niet yichtbaar is.jpg
 
wat nu.? HD is geblokeerd van buitenaf.
 
Jouw computer zit vermoedelijk of in een botnet of is door een enkele hacker volledig overgenomen.

Wat rest is de computer eerst volledig van het internet afhalen en recoverinstallatie zonder internetverbinding uitvoeren.
Beschik jij over een andere niet gehackte computer?
 
Ja, ik heb nog een "schone" laptop met WIN10. Wat adviseert je verder? Ik hoor graag van je
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan