• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe ram geheugen + videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

UmmY

World Class
Lid geworden
11 okt 2007
Berichten
569
Waarderingsscore
0
Heren / Dames,

Mijn laatste post dateert alweer van jaren geleden toen ik mij nog bezig hield met computer onderdelen etc. De jaren toen ik nog af en toe een spelletje speelde op mijn computer.

Nu jaren verder heb ik eigenlijk niks vervangen en had destijds zelfs mijn videokaart verkocht en ging verder met een onboard videokaart.

Ik beschik momenteel over een P5N-MX moederbord en wil mijn ram geheugen verdubbelen van 2 naar 4 en een videokaart kopen. Uiteraard allemaal zo goedkoop mogelijk, want het enige wat ik zo af en toe doe is youtube/netflix etc. En het zou fijn zijn als mijn beeldscherm niet hapert !

Dus wat zouden jullie mij aanraden? Het moet uiteraard wel passen allemaal. Het is een vrij beperkt en verouderd moederbord.
Wel zou ik het fijn vinden als er een HDMI aansluiting zou zitten in de videokaart mits mogelijk. Mijn voeding is een 550watt voeding en de processor een Q6700. Momenteel zit er een DDR2 2GB ram geheugen in.

Let me know!

Alvas bedankt!
 
Zo goedkoop mogelijk, dan kom je op een videokaart van een paar tientjes? Dan kun je aan zoiets denken:
https://tweakers.net/pricewatch/491171/msi-geforce-gt-710-1gd3h-lp/specificaties/

Geheugen van hetzelfde type nemen (pc6400?), waarschijnlijk beste tweedehands zoeken. Nieuw is vanaf 40 euro.
Bijvoorbeeld: https://tweakers.net/pricewatch/212886/mushkin-996558.html

Met nieuwere kaarten moet je ook oppassen qua windows ondersteuning, mogelijk alleen win10 drivers.
Anders zou je kunnen denken aan gtx950 of 1030, of rx460. Maar die kosten al meer dan je pc waard is.

Veel meer zou ik denk ik ook niet in zo'n oude bak steken. Het is op zich nog wel snel genoeg voor office/internet/videoweergave, maar het blijft antiek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Allereerst bedankt voor je bericht!

Ik ben sowieso niet van plan om er veel geld in te steken. Paar tientjes 6/7 maximaal. Ik wil alleen dat het hele beeld niet meer hapert en dat de computer ietswat sneller word nadat ik deze ook ga opschonen. Officieel gezien staat er nog Vista op (oldskool). Is her mogelijk om ergens nog een gratis update te doen naar een nieuwere besturingssysteem of is het allemaal betaald? Als het betaald is dan hou ik Vista aan, meer dan genoeg voor hetgeen wat ik ermee doe.

En idd de videokaart moet wel ondersteunt worden door besturingssysteem. Ik neem aan dat de videokaart die jij nu net plaatst dat wel doet toch?

Edit: Vista word dus niet ondersteunt zag ik, maar Windows 7 staat er momenteel wel op. Dus misschien verschoon ik m op en zet er dan W7 op.

Edit2: Ik zag dat Windows 7/8/10 nog geen 20/30 kosten is dit aan te raden met zulk oud hardware?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog wel ddr2 geheugen (modules van 1GB).

En ook een GTX 275.


Mag je eventueel overnemen voor een klein prijsje als je wil!
 
Ik heb nog wel ddr2 geheugen (modules van 1GB).

En ook een GTX 275.


Mag je eventueel overnemen voor een klein prijsje als je wil!

Wat wil je voor je videokaart?
 
Mijn moederbord is trouwens een P5B-MX niet P5N-MX

EDIT: weballey, is die videokaart die jij stuurde wel geschikt voor op deze moederbord (P5B-MX)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
100% zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar volgens asus zit er een pci-e x16 slot op, dus hij zou er gewoon in moeten passen. En alle versies van pci-e zijn bij mijn weten, onderling compatible. Je zou voor de zekerheid asus eens kunnen mailen.
https://www.asus.com/Motherboards/P5BMX/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan