• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

nieuwe ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterpj

Junior lid
Lid geworden
17 mei 2011
Berichten
74
Waarderingsscore
2
Ik heb het volgende systeem door jullie geadviseert. Ik wil mijn ssd uitbrijden omdat de crucial volr raakt.
Welke ssd raden jullie me aan? Ik denk aan een crucial mx500. Ik wil hem zelf monteren.
en hem als c drive instellen.
na installatie klonen met aomei. Daar na de nieuwe ssd als c: en de oude als z: benoemen.
Goed of niet.
Summary
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i7 4770 @ 3.40GHz 32 °C
Haswell 22nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASRock H81 Pro BTC (CPUSocket) 34 °C
Graphics
DELL U2312HM (1920x1080@60Hz)
Intel HD Graphics 4600 (ASRock)
Storage
111GB Crucial_CT120M500SSD1 (SATA (SSD))
931GB Seagate ST1000DM003-1CH162 (SATA ) 25 °C
2794GB Western Digital WD My Book 1230 USB Device (USB (SATA) (SSD))
3726GB Seagate Expansion SCSI Disk Device (USB (SATA) ) 38 °C
Optical Drives
ATAPI iHAS124 W
 
@peterpj : let er wel even op dat je na het klonen eerst wel even de huidige C schijf uit de machine haalt. Als je dat niet doet, zal de machine bij de opstart telkens vanaf de originele C schijf (de oude dus) opstarten, dus je komt niet echt bij het moment om de kloon op de nieuwe schijf te zetten.
 
@quandor volgens mij ga je hier een beetje de mist in. Wat jij zegt hoeft niet namelijk. Wat doe ik meestal als ik een laptop wil klonen. Dan start ik de laptop gewoon op (originele schijf) dan doe ik de nieuwe schijf in een docking station en start de kloon. Je kan een schijf dus wel degelijk klonen ook al is deze in gebruik.
 
Zou zomaar kunnen, niets menselijks is mij vreemd, echter:
het klonen was niet wat ik (be)schreef, het terugplaatsen van de kloon op een nieuwe schijf was wat ik (be)schreef / aandacht voor vroeg.

Middels docking heb ik het nog niet eerder gedaan. Hoe moet ik dat zien? Je kloont, je hebt een kloon en dan? Ik stel mij voor dat de machine uit moet om een nieuwe SSD te plaatsen. Als je de machine dan opstart, dan start deze van de originele HDD of SSD, of, waar maak ik de denk / uitvoeringsfout?
 
Laatst bewerkt:
Doe ik ook zo, SSD hangt aan een docking station via usb, na klonen de pc afsluiten, de oude HD eruit en nieuwe SSD in de plaats van de HD en de pc start op van je nieuwe gekloonde schijf.
Heb je plaats voor 2 harde schijven in de pc dan kan je deze gewoon aansluiten opstarten en klonen, en daarna haal je de oude schijf eruit en plaats je de nieuwe in de plaats.
Start wel de eerste maal op enkel met de nieuwe SSD aangesloten, dan weet ik zeker dat deze van de juiste schijf opstart. Daarna plaats ik dan de oude schijf en verwijder alle partities en deel deze dan opnieuw in om bijvb. als dataschijf te gebruiken.
 
SSD hangt aan een docking station via usb, na klonen de pc afsluiten, de oude HD eruit en nieuwe SSD in de plaats van de HD

Precies zo is het.

Inmiddels heb ik ook een docking waar 2 schijven in kunnen. Dan doe ik het op de volgende manier. Ik haal eerst de oude schijf uit de laptop. Die stop ik tezamen met de nieuwe in de docking en dan maak ik de kloon van de oude naar de nieuwe.
 
Ja en da's toch een beetje hetzelfde als wat ik TS adviseerde / voor waarschuwde (oude eruit)?
 
Ik gaf het even als extra optie. Maar eigenlijk gebruik ik altijd de bovenste optie beschreven in het oranje kader van bericht #8.
 
Veel manieren om hetzelfde resultaat. Ik maak gewoon systeembackup van de C schijf. Daarna haal ik de oude C eruit, plaats de nieuwe (nog lege) schijf en zet de backup terug via USB stick (met Acronis, EaseUS:::).:):)
 
En de beste optie is nieuwe erin, en windows opnieuw installeren.
 
Klopt, maar klonen is in sommige gevallen toch echt wel een uitkomst.
 
Klonen versus schone installie op SSD: de laatste is dan een stuk sneller dan de gekloonde.
Bovendien, kloon je Windows, ontdoe deze dan eerst van overtollige ballast.
 
Helemaal mee eens. Maar soms heb je bijna geen andere keuze. Te denken valt aan software op licentie waarvan men de code kwijt is, dan is in sommige gevallen, hernieuwde activatie moeilijk dan wel onmogelijk.

Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan