1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hulpvraag Nieuwe videokaart etc.

Discussie in 'Aanschaf & Advies' gestart door danieltak, 26 nov 2017.

Discussie Nieuwe videokaart etc. in het Aanschaf & Advies forum op nationaalcomputerforum.nl/.

1. artstudiog

artstudiog Gewaardeerd

En je windows versie dient nog te worden bijgewerkt naar versie 1709 build 16299.98

2. Polley

Polley NCF verslaafd

Als je nu een 960 heb dan hoef je bij een GTX 1050ti geen nieuwe voeding aan te schaffen.

Kan natuurlijk wel, net wat je wilt. Geen idee wat voor voeding er precies in je systeem zit (minimum is 300 watt adviseert nvidia).

3. danieltak

danieltak Vraag maar raak

Kun jij dit zien als ik speccy gebruik?

4. danieltak

5. artstudiog

artstudiog Gewaardeerd

6. danieltak

Ik zou dus trouwens wel RAM bij moeten kopen. Heb nu DDR3

7. artstudiog

artstudiog Gewaardeerd

Met die 8Gb DDR3 ram kom je toch al een heel eind. Het verdubbelen ervan gaat niet echt iets versnellen.

8. danieltak

Het is toch een DDR5?

9. artstudiog

artstudiog Gewaardeerd

Als je doelt op het werkgeheugen (RAM) van je pc, dan spreken we in jouw geval over 8Gb DDR3. Gaat het over de videokaart dan spreken we over GDDR5 (4Gb op de nieuwe GTX 1050). Nieuwe systemen werken met DDR4 RAM ipv DDR3 maar die gaan in jouw pc niet werken. Dus enkel bij de DDR3 blijven en die 8Gb zou toch wel moeten volstaan (kan je verdubbelen naar 16Gb maar maakt niet zo veel verschil uit, denk ik).

10. Polley

Polley NCF verslaafd

Dat denk ik niet. Je kan het beste even op het typeplaatje op de voeding zelf kijken. Je huidige kaart heeft ook al een advies van een 400watt voeding dus ik gok dat deze wel volstaat.

Nee, het ddr3 geheugen is van je systeem zelf. Het gddr5 geheugen waarover gesproken word is het geheugen op de videokaart zelf. Deze twee staan los van elkaar.

11. danieltak

Oke bedankt. Maar nu, ik zou hem aan willen schaffen, is het instaleren lastig? Zou ik mijn oude videokaart er uit moeten halen? Of kan ik hem er bij plaatsen?

12. Yoshi

Yoshi Nieuw lid

ik wil niemand beledigen maar denken de meeste van jullie wel na ??? een gtx 1050ti is vergelijkbaar met een 960 hij gaat er niet beter door game niks. kan iemand mij vertellen waarom jullie hem laten upgrade van 960 naar 1050ti want het is een pointless upgrade een 1050ti is vergelijkbaar met een 960......

daarnaast noem ik 40fps als je rondloopt niet speelbaar met wat actie enzo drop je zo onder de 10fps......wil je minimaal een stabiele framerate van 60 fps halen wil je wel gemiddeld 80-90fps avrage trekken

[​IMG]enigste manier voor hem ook beter prestaties te krijgen is een 1060 of hoger of een 2e gtx 960.....al is 2e 960 geen optie egt door je voeding/ moederbord moet het ook kunnen een 1060 is prima gebruikt qua stroom(120w) zelfde als 960 dus als je 960 nu prima loopt zal die 1060 dat ook doen. een 1060 scoort gemiddeld ongeveer 20-30fps hoger als een 1050ti of 960 op 1080p

Laatst bewerkt: 7 dec 2017 om 15:06

Deel Deze Pagina