• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe videokaart etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je doelt op het werkgeheugen (RAM) van je pc, dan spreken we in jouw geval over 8Gb DDR3. Gaat het over de videokaart dan spreken we over GDDR5 (4Gb op de nieuwe GTX 1050). Nieuwe systemen werken met DDR4 RAM ipv DDR3 maar die gaan in jouw pc niet werken. Dus enkel bij de DDR3 blijven en die 8Gb zou toch wel moeten volstaan (kan je verdubbelen naar 16Gb maar maakt niet zo veel verschil uit, denk ik).
 
Kun jij dit zien als ik speccy gebruik?
Dat denk ik niet. Je kan het beste even op het typeplaatje op de voeding zelf kijken. Je huidige kaart heeft ook al een advies van een 400watt voeding dus ik gok dat deze wel volstaat.

Ik zou dus trouwens wel RAM bij moeten kopen. Heb nu DDR3
Nee, het ddr3 geheugen is van je systeem zelf. Het gddr5 geheugen waarover gesproken word is het geheugen op de videokaart zelf. Deze twee staan los van elkaar.
 
Oke bedankt. Maar nu, ik zou hem aan willen schaffen, is het instaleren lastig? Zou ik mijn oude videokaart er uit moeten halen? Of kan ik hem er bij plaatsen?
 
ik wil niemand beledigen maar denken de meeste van jullie wel na ??? een gtx 1050ti is vergelijkbaar met een 960 hij gaat er niet beter door game niks. kan iemand mij vertellen waarom jullie hem laten upgrade van 960 naar 1050ti want het is een pointless upgrade een 1050ti is vergelijkbaar met een 960......

daarnaast noem ik 40fps als je rondloopt niet speelbaar met wat actie enzo drop je zo onder de 10fps......wil je minimaal een stabiele framerate van 60 fps halen wil je wel gemiddeld 80-90fps avrage trekken


2yjrlzs.jpg
enigste manier voor hem ook beter prestaties te krijgen is een 1060 of hoger of een 2e gtx 960.....al is 2e 960 geen optie egt door je voeding/ moederbord moet het ook kunnen een 1060 is prima gebruikt qua stroom(120w) zelfde als 960 dus als je 960 nu prima loopt zal die 1060 dat ook doen. een 1060 scoort gemiddeld ongeveer 20-30fps hoger als een 1050ti of 960 op 1080p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus stel ik zou dit kopen, zou mij niet eens helpen?
 
Daar heb je op zich een goed punt.

Ik was er eigenlijk van uit gegaan dat we hier te maken hebben met een GTX 960 met 2 GB geheugen. Waarom? Totaal niet bij stil gestaan dat er ook een 4 GB variant is. In dat geval zou namelijk de GTX 1050ti toch een redelijke stap zijn, als was het dan maar voor een verdubbeling van het geheugen.

Een GTX 1060 is wel een optie binnen budget. Alleen als je dan GTA V op de absolute max wil spelen heb je echt de 6 GB variant nodig. Want 3 GB is wat aan de magere kant, maar wel voldoende om GTA V op hoge settings te spelen.


Oke bedankt. Maar nu, ik zou hem aan willen schaffen, is het instaleren lastig? Zou ik mijn oude videokaart er uit moeten halen? Of kan ik hem er bij plaatsen?
De oude zal er uit moeten, de nieuwe op dezelfde plaats terug plaatsen.

Als je daar verder geen ervaring mee heb adviseer ik om zeer voorzichtig te zijn!


Zou je eventueel toch een speccy kunnen plaatsen om ons nog van meer info te voorzien over je systeem? Na de wijze woorden vanYyoshi.
 
als ik jou was zou ik een videokaart kopen met wat overhead dat is het prettigst gamen dat kan ik je nu al vertellen om ff voorbeeld te geven

Rise of Tomb Raider speelde ik op 4k lowest settings met gtx 960 in sli hier werd mijn kaart 92c omdat die 100% moet draaien om die 60 frames te kunnen halen.

maar speel ik 4k lowest settings op gtx 1080 SLI hoeven mij kaarten maar 40-50% draaien om die 60 frames te redden wat resulteert in een gpu temp van 65 graden. waardoor dus je fans ook niet zo hard hoeven te blazen. wat weer betere gaming expirence geeft( omdat je het harde fan geluid niet door je game geluid heen hoort)

dit is natuurlijk als je fps lockt op 60hz wat ik zelf altijd doe via het nvidea menu voor Adaptive v sync(gooit v sync uit zodra je onder de 60 dropt zodat die niet van 60>30 in x dropt zoals met normale v sync)


misschien is het een mogelijkheid om eerst je 960 te verkopen voor 100-120 euro en dan gewoon een 1070 halen? dan kan je GTA helemaal maxed out spelen met 8x MSAA met een 1060 zit je tog gebonden tot FXAA of 2xMSAA mabye 4xMSAA met soms dip onder de 60
 
Laatst bewerkt door een moderator:
die moederbord heeft onboard graphics je zou dus alvast je gtx 960 2gb versie op marktplaats kunnen zetten en dat toe leggen aan gpu

en ermmm kijk dit ff
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus, wat zou jij zeggen wat ik zou moeten kopen? Die van alternate? Of een 1060? Zou jij er eentje kunnen linken?
 
Samengevat heb je de volgende opties:

GTX 1050ti
-Scherpe prijs
-Dubbel zoveel geheugen als je huidige kaart
-GTA spelen op max settings maar lage framerates
-voor de rest een marginale verbetering
-ruim onder budget

GTX 1060 3gb
-3 gb geheugen, eigenlijk voor GTA V net te kort
-betere gpu dat je nu heb

GTX 1060 6gb
-6 gb geheugen, dus 3 keer wat je nu heb
-betere gpu dan je nu heb
-moet GTA V goed op speelbaar zijn, max settings


Je ziet op oa youtube dat je met een GTX 1050ti goed speelbaar GTA V kan spelen, je gaf zelf aan dat het om GTA ging dus daar ga ik dan vanuit. Framerates boven de 30 fps.

En met een GTX 1060 word het alleen maar beter. Ik speel zelf op een GTX 1060 3gb sc. En dat gaat wat mij betreft prima. Net niet op de maximale settings.


Kijk op youtube wat jij goed vind. Wat jij als goed speelbaar ervaart. Yoshi gaf al aan als je echt hoge framerates wil halen in GTA je toch in het hogere segment moet gaan kijken. Beoordeel zelf ook.


EVGA GTX 1060 6gb sc variant onder de € 300,-
EVGA GeForce GTX 1060 SC Gaming - Grafische kaart - GF GTX 1060 - 6 GB GDDR5 - PCIe 3.0 x16 - DVI, HDMI, 3 x DisplayPort - Azerty

Kijk ook eens op
Hardware.Info Nederland

Zie je dan een RX580 ook nog wel een optie kan zijn.
 
persoonlijk zou ik nooit een gtx 1050ti kopen 2gb vram extra zal niet egt als een upgrade aanvoelen want je betaald eigelijk 200 euro bijna voor 2gb vram de enigste egte kanidaat vindt ik een 1060 of een 1070 welke versie up to you al prefer ik 6gb variant van de 1060.

ben zelf groot underdog fan altijd voor borussia dortmund of atletico madrid in CL als ze tegen real madrid spelen ofso. maar ATI Readon kaartjes zou ik niet kopen Nvidea is op dit moment superior qua stroom,hitte en stilte ook met overclocken zal je zien dat verbruik veel sneller oploopt bij ATI kaarten dan Nvidea tenzij je een rx580 kan krijgen voor een offer you cant refuse(zoals in de godfather). en de vraag is ook als je rx580 overclocked straks 250w uit je 12v lijn trekt of je voeding het wel leuk gaat vinden. weet niet precies hoeveel je 12v lijn aankan als jij een 400w hebt zal je wel maar max 250-350w over je 12lijn kunnen gooien als je nog redelijke voeding hebt. vergeet niet dat je cpu ook grofweg ongeveer 100w van je 12v lijn pakt
 
Je moet zorgen dat je een 6-pins pci-stekker aan je voeding hebt of anders moet je de verloopstekker gebruiken die mee in de doos wordt geleverd (molex naar 6-pin).
 
Als deze mee wordt geleverd, hoef ik dit dus niet meer te kopen?
 
Volgens dat ik kan zien op internet, wordt dit kabeltje inderdaad meegeleverd met de kaart en dien je dit dus niet te kopen.
 
Zou jij voor mij kunnen uitleggen wat voeding precies inhoud. Dus waar ik op moet letten etc. Ik wil dit graag aanschaffen, maar ik heb totaal geen verstand van de hardware van een pc etc..
 
Zoals al eerder gemeld zal je voeding (da's die blok in je pc waar je de stroomkabel in steekt) wel voldoen aangezien je voorheen een GTX 960 had. Voor die EVGA GTX 1060 heb je inderdaad extra stroomtoevoer nodig maar dit had je met de vorige toch ook al? Die kan je dan ook hergebruiken.
Systeemvereisten EVGA GTX 1060:
Vereiste stroomtoevoer 400 W
Extra vereisten 6-pins PCI Express stroomconnector (splitter zit in de doos)
Benodigd besturingssysteem Microsoft Windows Vista / 7 / 8 / 10 (32/64 bits)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan