• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Nieuwe videokaart gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

RooijeRotzak

Nieuw lid
Lid geworden
3 dec 2018
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Beste allen,

Ik ben nieuw hier en heb mij eigenlijk speciaal aangemeld omdat ik hier wel aan het juiste adres ben voor informatie.

Het verhaal:
Ik heb eind augustus in 2012 een computer samen gesteld met een kameraad, die kameraad heeft de computer ook in elkaar gebouwd.
Met de volgende onderdelen:
- Cooler Master Hyper TX3 Evo
- CORSAIR Carbide Series 300R Black
- Gigabyte GA-Z77M-D3H
- Intel Core I3 2100
- Kingston ValueRAM KVR
- Lite-On IHAS524 Zwart
- Nexus RX-5300
- Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1 TB
- Sapphire Radeon HD6870 Dual Fan

Juist om de laatste gaat het dus; Sapphire Radeon HD6870 Dual Fan.
Deze heeft het begeven enige tijd terug.
Nu wil ik mijn computer weer gaan gebruiken dus dacht ik haal gewoon exact dezelfde, plug deze erin en kan mijn PC weer opstarten.
Helaas, nergens waar ik zoek, is dit model nog te vinden.

Nu mijn vraag, is er nog een videokaart die 1 op 1 met mijn huidige setting past?
Ik wil namelijk niet geheel mijn PC moeten ombouwen als alleen de videokaart kapot is.

Wie heeft hier het antwoord voor mij?
Hoor het graag,

Rick
 
ze zijn nog wel te vinden als2de hands maar ze zijn prijzig !
klik maar eens verder … hier en hier (bij deze laatste komt er nog eens 50€ bij voor verzending + invoerkosten )
 
Laatst bewerkt:
Elke PCI-e videokaart kan erin, wat is het max. budget en voor welke games is die voor?
En waarom speciaal die kaart?

Die i3 is ook niet een echte snelle CPU overigens dus de graka hoeft niet een super kaart te zijn, denk dat een GTX1050 het prima kan doen.

En drivers zijn zelf te installeren.
 
De setup was bedoeld voor gamen. In die tijd was dat BF4, CS:GO.
Maargoed, budget maakt opzich niet uit. Ik hoef ook niet het beste van het beste, gezien de pc toch al 6 jaar oud is.

Als hij maar weer draaiend is en spelletje kan spelen.
 
Dan nog is het een redelijk rekbaar begrip en zal je een budget moeten geven, het is voor jezelf ook beter dat te bepalen.
 
Die Sapphire Radeon HD6870 Dual Fan heeft mij toen €190,- gekost.

Dus tussen de 100 en 190?

Maar denk dat ik dan voor die GTX1050 ga?
 
Hoi,

Video kaart (Gigabyte Geforce GTX 1050) binnen en erin gezet.
Ik blijf hangen bij het opstartscherm van moederbord en niet de mogelijkheid om in bios in te komen.

Oude videokaart erin, en die doet het wel (wat tot zover het doen is dan. Kan in ieder geval wel del/ent/F9/F12 indrukken en het menu opend zich)


Onjuiste videokaart of wat doe ik verkeerd??

Man die geen raad weet haha
 
Extra voeding (8-pins) aangesloten op de nieuwe videokaart?
 
Je dient ook de AMD/ATI Radion drivers te verwijderen en pas na een herstart mag je de nVidia-drivers installeren.
 
Kun je de kaart in een andere PC uit proberen?
Die kan natuurlijk ook DOA zijn alhoewel de PC wel start met de kaart erin, reset de bios eerst en probeer het nogmaals.

En drivers maken geen ... uit, kaart doet het of doet het niet, in Windows worden gewoon de generieke drivers gebruik als nog niet de juiste zijn geïnstalleerd of er nu eerst een AMD inzat doet niet ter zake.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan