• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

nieuwe videokaart? help plz!

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

wook1ee

Gast
Hee jonges ik had een vraagje!
Ik wil graag een betere videokaart kopen maar ik weet echt niet wat ik hebben moet!
Ik wil er niet meer dan 200/250 euri aan uitgeven.
Ik heb nu een ATI Radeon 9200 AGP.

Mijn specificaties:
Systeem - Acer Aspire SA85
( ik heb geen idee welke er van belang zijn :) )
Processor - Intel Celeron D CPU 3.20GHz
Geheugen - 786 RAM

Ik zoek er eentje met een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Ik ben mijn verrotte graphics en bizar lage fps in mijn games -meer dan- beu!

Hartstikke bedankt!
 
De Nvidia 8600GT of 8600GTS.
Maar ik weet niet of de Celeron de 8600GTS kan bijhouden aangezien dit een budget CPU is.

Ik persoonlijk zouw kiezen voor de 8600GT en dan koop je er nog wat extra RAM bij.
 
Ik weet niet of het trekt maar als ie het trekt kun je zelfs een 8800GTS kopen, directx 10 etc.

Deze of 8600GTS wat t!m zei voldoet ook, verschil is niet zo groot. Meld alleen de 8800GTS omdat ze weer een stukje in prijs gedaald zijn. Volgensmij vanwege een nieuwe serie ATi kaarten die op de markt zijn gebracht!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Celeron kan de 8800GTS nooit bij houden,
Je kan beter een 8600GT kopen en meer RAM daar heb je meer aan.
 
hmmm.. bedankt

Maar!

Op een paar andere sites worden zware/sterke videokaarten afgeraden, en wijst men naar de Club3D X1950PRO, of GeForce 7600 GT. En misschien zijn dit al wel te sterke kaarten voor mijn oude systeem. ( Goede videokaarten worden volgens hun erg warm in een klein Acer Aspire kastje. )

Wat denken jullie?
 
de 8600GT is een tikkeltje sneller dan de 7600GT.
Maar kost niets meer en heeft ook nog DX10 ondersteuning.

Maar ga zeker geen 8800GTS kopen want dat is weg gegooid geld.
Bewaar je geld en ga sparen voor een nieuwe setup.
 
hmmm.. bedankt

Maar!

Op een paar andere sites worden zware/sterke videokaarten afgeraden, en wijst men naar de Club3D X1950PRO, of GeForce 7600 GT. En misschien zijn dit al wel te sterke kaarten voor mijn oude systeem. ( Goede videokaarten worden volgens hun erg warm in een klein Acer Aspire kastje. )

Wat denken jullie?

Je moet ook een goede case hebben als je een zwaar systeem runt, ik ben al onderdelen aan het bestellen voor deze configuratie:
Asus Commando P965
Intel Core™ 2 Duo E6600
OCZ 4 GB DDR2-800 Kit
Hitachi Deskstar T7K500
Club 3D 8800 GTS + ZAP-TV240M

Ik heb de Aerocool AeroEngine II besteld met een paar mooie casefans, dat voldoet. Zolang je maar let op de grote van de kast zodat de lucht goed kan stromen EN de fans goed plaatst!
Voor laat je het lucht aanzuigen de kast in, achter weer eruit laten blazen.

Ik heb het nu ook hoor, klein Sweex kastje. Ik heb een flinke koperen Zalman koeler maar helpt niet veel omdat de warmte in de kast blijft hangen en niet weg kan. Licht niet aan de koeling maar aan de afvoering uit de kast.

7600GT voldoet aan jouw eisen, zelfs dat krot wat ik het trekt het dus moet te doen zijn!!:)
 
Je moet ook een goede case hebben als je een zwaar systeem runt, ik ben al onderdelen aan het bestellen voor deze configuratie:
Asus Commando P965
Intel Core™ 2 Duo E6600
OCZ 4 GB DDR2-800 Kit
Hitachi Deskstar T7K500
Club 3D 8800 GTS + ZAP-TV240M

Ik heb de Aerocool AeroEngine II besteld met een paar mooie casefans, dat voldoet. Zolang je maar let op de grote van de kast zodat de lucht goed kan stromen EN de fans goed plaatst!
Voor laat je het lucht aanzuigen de kast in, achter weer eruit laten blazen.

Ik heb het nu ook hoor, klein Sweex kastje. Ik heb een flinke koperen Zalman koeler maar helpt niet veel omdat de warmte in de kast blijft hangen en niet weg kan. Licht niet aan de koeling maar aan de afvoering uit de kast.

7600GT voldoet aan jouw eisen, zelfs dat krot wat ik het trekt het dus moet te doen zijn!!:)


Ik had er eigenlijk even bij moeten vermelden, ik weet zo goed als niets van koeling en samenstelling van pc enz. :blush: :unsure:

Ik speel trouwens call of duty 2 en ik hoop met een nieuwe videokaart met alle toeters en bellen, en een fijne fps te kunnen spelen. Hoe heb ik optimaal resultaat zonder al te veel moeilijk fratsen uit te hoeven halen?

-EDIT
Ik heb trouwens nog niks aan de pc veranderd, maar mijn broer heeft de kast al wel eens open gehad. Alles zit nog zoals deze gekocht was.

Even opgemeten: de kast is 44x36x18 ( lengte hoogte breedte )
 
Laatst bewerkt:
Oeps.
Ik zie nu pas dat je een AGP slot hebt.
Dan gaat een 8600GT niet passen.
Er is wel een 7600GT in AGP vorm.
 
Ik had er eigenlijk even bij moeten vermelden, ik weet zo goed als niets van koeling en samenstelling van pc enz. :blush: :unsure:

Ik speel trouwens call of duty 2 en ik hoop met een nieuwe videokaart met alle toeters en bellen, en een fijne fps te kunnen spelen. Hoe heb ik optimaal resultaat zonder al te veel moeilijk fratsen uit te hoeven halen?

Ok, dit is maar een voorstel:

Volgens een kennis van mij die zelf in die computer wereld werkt is dit een zeer aangename kast voor koeling. Lekker ruim etc.

Coolermaster Centurion 5 series.
Als je nou eens naar deze of deze (met raampje, 4 euros duurder) neemt. Zijn nog een paar kleuren etc. moet je ff zoeken wat je leuk vind.
Daar zitten de fans al bij ben je meteen klaar!

Koop je nog een nette videokaart, Asus is zeer aan te raden uit mijn ervaring.
N7600GS 256MB ( AGP )

Heb ook een XFX en een Asus gehad waar ik ook tevreden over was. Allebei AGP waren het. (6600GTtjes)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu is alleen de vraag of hij een nieuwe case wil.
Want het is niet echt noodzakelijk.
 
Ok, dit is maar een voorstel:

Volgens een kennis van mij die zelf in die computer wereld werkt is dit een zeer aangename kast voor koeling. Lekker ruim etc.

Coolermaster Centurion 5 series.
Als je nou eens naar deze of deze (met raampje, 4 euros duurder) neemt. Zijn nog een paar kleuren etc. moet je ff zoeken wat je leuk vind.
Daar zitten de fans al bij ben je meteen klaar!

Koop je nog een nette videokaart, Asus is zeer aan te raden uit mijn ervaring.
N7600GS 256MB ( AGP )

Heb ook een XFX en een Asus gehad waar ik ook tevreden over was. Allebei AGP waren het. (6600GTtjes)


Kan ik al die troep erin zetten :p. Nee, het is een computer voor iedereen in dit huis, dus ik mag er niet al te veel mee doen. Nee, ik houd het liever bij alleen een videokaart. Een 6- of 7-serie?
Of zou het mij lukken om alles over te plaatsen?

-EDIT
Vergt Call of Duty 2 trouwens veel van een videokaart?
 
Overplaatsen is mij binnen 15 minuutjes gelukt, als je goed kijkt waar wat aangesloten zat lukt het wel. Maar ik zou het wel in overleg doen(lol).

Ik zou zelf de 7600 nemen, ziet er een stuk mooier uit en hij zou het moeten kunnen trekken zonder lag. :smile: Je systeem zou het moeten kunnen trekken

En mocht je problems hebben, dan heb je dit forum om je te helpen he!
 
pcx is dat een type voor je aansluiting ofzo ? Want ik heb een agp . dus pas die er niet inneem ik aan ?
 
Klopt, je hebt PCI-e(xpres) en gewone PCI.
Op PCI-e kun je videokaartje e.d. aansluiten, op PCI kun je bijv. een netwerkkaartje aansluiten of een geluidskaartje bijv.

AGP is een beetje aan het verouderen, mensen stappen over op PCI(-e).
Ik kan me herinneren dat AGP ook wat duurder is dan PCI en je hebt ook niet meer de nieuwste videokaarten voor AGP.

Dus als je AGP hebt moet je goed beslissen wat je aanschaft.
 
Hmm.. Dit is de computer van de hele familie. Dus ik moet toch uitkijken wat ik ermee doe. En de boel laten smelten is idd geen goed plan.
Ik heb er 200 euro aan te besteden, en mij is deze combo aangeraden:

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBXV11

met behuizing
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=TQXT22&showTechData=true


Wat denken jullie? Kan dat beter/goedkoper?


-EDIT
Ik edit maar weer eens. :)
Wat is het verschil tussen deze 2 kaarten, afgezien van de rode flap in prijs?
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBXV11
&
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAGV18
 
Laatst bewerkt:
ik heb deati sapphire x1650 pro.
Ik vind heb prima 512mb ddr 2/vista proof

en snel
 
Hmm.. Dit is de computer van de hele familie. Dus ik moet toch uitkijken wat ik ermee doe. En de boel laten smelten is idd geen goed plan.
Ik heb er 200 euro aan te besteden, en mij is deze combo aangeraden:

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBXV11

met behuizing
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=TQXT22&showTechData=true


Wat denken jullie? Kan dat beter/goedkoper?


-EDIT
Ik edit maar weer eens. :)
Wat is het verschil tussen deze 2 kaarten, afgezien van de rode flap in prijs?
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBXV11
&
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAGV18

het verschil is dat de duurdere 512mb geheugen heeft en een HDTV out adapter bevat(zit erbij denk ik)
 
Coolermaster Centurion is een mooie case en ook nog goedkoper.
Vind hem zelf mooier dan de Thermaltake.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan