• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe videokaart, moederbord goed genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pauljoost

Fanatiek Gamer
Lid geworden
6 jul 2010
Berichten
648
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal, na een lange tijd ben ik er weer :).

Ik heb (alweer) een nieuwe videokaart nodig, aangezien de oude kapot is gegaan.
Mijn budget ligt rond de 150 euro. Ietjes meer geeft niet, maar 200 wordt echt te veel, aangezien ik dan gezeur van mijn ouders krijg. Ik wil graag de nieuwste games (bf3,mw3,skyrim,guildwars 2 als ze aanmaken) op een resolutie van 1920x1080 op high/ultra kunnen draaien.
Ik zat zelf te denken aan een Ati Radeon HD 6850 overclocked edition, of een 6870.
Maar een klasgenoot vertelde mij dat ik een goed moederbord nodig heb voor z'n kaart, anders krijg je het effect van een Ferrari in de binnenstad :p.
Mijn moederbord is een MSI 706GM-E51, hopelijk is deze goed genoeg.
Verder heb ik een AMD Phenom 955 quadcore 3.2ghz, 4 gb 1333mhz ram geheugen en een voeding van 750W.

Weet iemand welke kaart het beste zou zijn voor dit budget en moet ik een nieuw moederbord kopen?
 
Als je battlefield 3 wilt spelen op ultra, ben ik bang dat je toch echt wat meer moet uitgeven dan 150 euro. Ik zelf draai 2x een HD6950 2gb en haal in de bf3 beta 70+ fps buiten (alles op ultra). En die krengen kosten 230 per stuk. Ik heb ze niet overgeclocked.

Je mobo + processor zijn overigens wel sterk genoeg voor 1 nieuwe videokaart.

En ik weet niet of ik het kan vragen, maar hoezo gaan je ouders zeuren als je meer uitgeeft? :p
 
BF3 hoeft niet per s op ultra :), maar de komende generatie games wel als dat kan (bf3 is een hele zware vergeleken met anderen). Ohja, mijn ouders gaan zeuren omdat ze het zonde vinden dat ik meer dan 150 euro uitgeef aan iets wat in hun ogen waardeloos is xD
 
tjah, ligt eraan hoe lang het duurt :). Maar als ik bijv de 6870 zou kopen, hoelang kan ik hiermee vooruit? alles alles op high of als het kan ultra wil spelen?
 
Op Tweakers.net stond dat AMD zou mikken op een release datum van kwartaal 4 van 2011, maar dat kan natuurlijk net zo makkelijk kwartaal 1 2012 worden.

En ik denk dat je met een 6870 niet heel erg lang meer alles op FullHD en high 60+fps kan spelen. (ik vind 60+fps een must :))

Nogmaals, ik zou (als het van je ouders mag) nog even doorsparen.
 
klik

aan jezelf de keuze tussen deze 2

Bugger:wink:
 
Is mijn mobo nog steeds goed genoeg voor de 6950?

Die 6950 is wel nice. Volgens mij is je mobo goed genoeg, want het heeft een goed Pci slot. Je moet wel even kijken of de kaart in je kast past. Want die kaart is bijna 30cm lang. Dat kan ik me tenminste herinneren van een vorig topic.

En je voeding is ook krachtig genoeg.
 
6950 is geen probleem mits.
je er een 500watt+ voeding achter hebt.
ik denk niet dat hij 29 cm lang is zoals mijn kaart bijna 30 cm lang is.

je zou even www af kunnen struinen hoelang precies hij is.
maar ik denk rond de 25 a 26 Cm..

Bugger,,die voor de 6950 zou gaan:wink:
 
haha oke, nouja ik heb geld genoeg... dan maar stiekem bestellen en voor de brievenbus blijven wachten op pakketje xD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan