• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Nieuwe windows 10 najaar 2018

Status
Niet open voor verdere reacties.
@quandor
het heeft hier wel uren geduurd via de updateassistent want via de Windows update sloeg deze vast op 97% en zelfs na een systeem herstart bleef deze gewoon uren hangen op 97% ...om 10.00u besloot ik dan maar het te proberen via de updateassistent en deze heb ik gewoon laten doen terwijl ik weg was ..
kwam om 16.00u terug thuis en versie 1809 is nu een feit .
 
@ quandor
misschien lukt het zo.
In deze link op udate drukken.
suc6
KLIK
 
Op beide laptops 1809 geinstalleerd. Morgen effe image maken.
 
Twee laptops nu met 1809 en ook een backup van beide gemaakt. Nog geen klachten. Toch ganse dag bezig geweest.
 
ondervind hier ook géén klachten integendeel opstarten en afsluiten gaat vlugger dan eerst ook de bewerkingen zijn sneller .
 
@quandor
het heeft hier wel uren geduurd via de updateassistent want via de Windows update sloeg deze vast op 97% en zelfs na een systeem herstart bleef deze gewoon uren hangen op 97% ...om 10.00u besloot ik dan maar het te proberen via de updateassistent en deze heb ik gewoon laten doen terwijl ik weg was ..
kwam om 16.00u terug thuis en versie 1809 is nu een feit .
Helaas is het geen kwestie van tijd of ongeduld van mijn zijde maar, zoals ik eerder aangaf, 'zegt' Windows update doodleuk dat er geen updates beschikbaar zijn wanneer ik ernaar laat zoeken.

Ik heb het kreng al een keer 'echt' uit gedaan, gewacht en weer opnieuw gestart, maar het mag allemaal niet baten. Ik wacht wel even tot de volgende dinsdagupdate, wie weet...........
 
Niet op iedere computer die draait op Windows 10 versie 1803 zal de nieuwste versie 1809 op hetzelfde moment worden aangeboden.
Wanneer jij bijvoorbeeld ooit problemen hebt gehad met updaten/upgraden op je 'kleine laptop', dan zul je mogelijk een paar weken of zelfs maanden moeten wachten totdat ook op die laptop versie 1809 wordt aangeboden via Windows Update.

Windows 10 version 1809 might not be available right away because there's a delay, even for consumers. Microsoft uses "telemetry" data from PCs, as well as artificial intelligence, to determine if systems are capable of handling the updates. Microsoft also stages its worldwide OS rollouts gradually, which also could account for delays.
Bron: https://redmondmag.com/articles/2018/10/02/microsoft-releases-windows-10-version-1809.aspx

Iedereen die nu al versie 1809 installeert, is in feite proefkonijn, want er zullen zeker nog bugs in deze nieuwe versie van Windows 10 zitten. Van deze bugs zal lang niet iedereen last hebben, maar als jij er wel last van krijgt, dan heb je pech. Juist daarom is het verstandig om de upgrade naar versie 1809 niet te gaan forceren. Of je moet, zoals ik, het leuk vinden om problemen op te lossen.
Zelf heb ik vóór de upgrade naar versie 1809 eerst een volledige systeemback-up gemaakt van mijn hoofd-pc, zodat ik die back-up bij problemen terug zou kunnen zetten.
Op mijn tweede desktop pc heb ik dat niet gedaan. Mochten daar problemen optreden na de upgrade naar versie 1809, dan installeer ik Windows 10 gewoon opnieuw.
Veel mensen maken helemaal geen back-ups, of ze maken wel back-ups, maar weten niet hoe ze die moeten gebruiken. Vooral die mensen zouden moeten wachten totdat versie 1809 spontaan aangeboden wordt door Windows Update.

Sommige lezers van dit topic zullen zeggen: "Maar die nieuwe versie van Windows 10 is toch getest door Microsoft zelf en door Insiders (dat zijn mensen die vroege versies van 1809 al getest hebben)?". Ja, maar dat zijn hooguit enkele duizenden computers. En er zijn natuurlijk vele miljoenen computers, met allemaal verschillende configuraties. Het is absoluut onmogelijk om een nieuwe versie van Windows 10 te testen voor alle bestaande computerconfiguraties. Vandaar dat er ook na uitkomen van versie 1809 voor het grote publiek op sommige computers nog problemen kunnen optreden die niet voorzien waren.
 
ondervind hier ook géén klachten integendeel opstarten en afsluiten gaat vlugger dan eerst ook de bewerkingen zijn sneller .
Bij mij start 1 PC juist langzamer op maar so what, de rest allemaal zelf de update aangezet en alles werkt op de diverse systemen.
Grootste deel van de veranderingen zijn grafisch en visueel.
http://xcomputer.site/2018/09/01/de-kenmerken-en-veranderingen-van-windows-10-oktober-2018-update/
Ook te zien bij de update aan de rechterzijde, na de update niet meer.

En als iedereen wacht met updaten weet je ook niet welke problemen kunnen voor komen om die te kunnen voorkomen.:)
 
En als iedereen wacht met updaten weet je ook niet welke problemen kunnen voor komen om die te kunnen voorkomen.:)
Daarom heb ik niet gewacht, maar versie 1809 onmiddellijk geïnstalleerd op mijn 2 desktop pc's. Ik wil best proefkonijn zijn. Maar helaas kreeg ik geen problemen, dus Microsoft heeft via mijn computers geen foutrapport ontvangen. Erg jammer... :laughing:
 
Mijn eerst opgemerkte verbetering met deze 1809 is, dat mijn standaardinstellingen nu weer blijven zoals ik ze wil. Een paar maanden geleden verdwenen ze plotseling bij het uitzetten van mijn laptop en kwamen ze niet weer terug tot ik ze weer instelde!
En dus begon ik iedere nieuwe sessie met het instellen van Chrome als mijn standaardbrowser. Gaat irriteren!
 
Hallo,

Weer een reden waarom eerst een back-up te maken voordat je aan zo'n grote update begint.
Het kan niet genoeg benadrukt worden.
 
Vraag, hoe maak je dit een volledige systeemback-up aub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan